لبنان از گروه‌های فلسطینی پس از لغو یکباره نشست سران عذرخواهی کرد

منابع فلسطینی در لبنان اعلام کردند که نشست روز پنج‌شنبه گروه‌های فلسطینی با حضور رهبران حماس و جهاد اسلامی به دلایلی لغو شده و بیروت از این گروه‌ها عذرخواهی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع فلسطینی آگاه از لغو نشست سران گروه‌های فلسطینی که قرار بود روز پنج‌شنبه آینده در بیروت، پایتخت لبنان، با حضور رهبران حماس و جهاد اسلامی و با هدف گفتگو درباره چارچوب رهبری یکپارچه برگزار شود، خبر دادند.

منبعی در جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: طرف‌های ویژه لبنانی به گروه‌های فلسطینی از طریق سفارت فلسطین در بیروت اعلام کردند که این کشور نمی‌تواند میزبان نشست سران گروه‌های فلسطینی باشد که قرار بود روز پنج‌شنبه آینده و همزمان با ارتباط مستقیم با رام الله از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

این منابع فلسطینی افزودند: سفارت به سران گروه‌های فلسطینی اطلاع داد که به دلایل ویژه‌ای این نشست لغو شده است.

برخی منابع گزارش داده‌اند که لبنان به دلیل مشغولیت فعلی و اوضاع داخلی ناشی از انفجار بندر بیروت و نیز تلاش‌های کنونی برای تشکیل دولت جدید میزبانی این نشست را لغو کرده است.

قرار بود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی برای حضور در این نشست فردا (چهارشنبه) به بیروت سفر کنند تا با مشارکت نمایندگان دائمی گروه‌های فلسطینی در لبنان جلسه‌ای مهم ویژه هماهنگی موضع داخلی در مقابله با معامله قرن آمریکا و خطرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کنند.

این در حالی است که «رای الیوم» به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی نوشت: به احتمال زیاد لبنان در ساعات آتی تصمیم خود مبنی بر مخالفت با میزبانی از هیئت فلسطین را پس بگیرد و موعد این جلسه را که قرار بود پنج‌شنبه باشد، بازگرداند.

این منبع افزود: در ساعات آتی سرنوشت این جلسه مشخص خواهد شد. متاسفانه نیرو‌های فلسطینی هیچ جایی را در خاک عربی برای برگزاری یک جلسه سرنوشت ساز درباره قضیه مرکزی عرب پیدا نمی‌کنند.

منبع یاد شده اعلام کرد: تصمیم برگزاری این جلسه گرفته شده و اکنون بحث روی جایگزین هاست و پیشنهادی مبنی بر برگزاری این جلسه به صورت مجازی و از طریق برنامه زوم وجود دارد.

منابع فلسطینی هفته گذشته از برگزاری جلسه هیئت امنای گروه‌های فلسطینی به منظور احیای توافقنامه چارچوب رهبری یکپارچه امضا شده میان گرو‌های فلسطینی که سال ۲۰۰۵ میان آن‌ها در قاهره امضا شد، خبر داده و اعلام کرده بودند که در این جلسه تشکیل رهبری یکپارچه فلسطینی و فعال سازی سازمان آزادی بخش فلسطین در پرتو اشتیاق کشور‌های عربی برای آغاز روابط یکجانبه با اسرائیل بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار