۲۴۰ هزار دانش آموز کرمانی نیازمند گوشی هوشمندند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از وجود۲۴۰ هزار دانش آموز فاقد گوشی همراه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست کار گروه استانی اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور بر اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس در راستای تربیت دانش آموزانی در طراز جمهوری اسلامی تاکید کرد.

او با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز استان کرمان، فاقد تلفن همراه هوشمند هستند، گفت: در راستای تهیه گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان بی بضاعت استان، پویش‌های مردمی راه اندازی شده و با بنگاه‌های اقتصادی و معادن استان نیز در این زمینه رایزنی شده است.

اسکندری نسب با اعلام اینکه بازگشایی مدارس بزرگترین رویداد اجتماعی کشور است، تصریح کرد: مدارس استان کرمان، همزمان با سراسر کشور، ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شوند و باید با توجه به شرایط موجود و بر اساس امکانات دانش آموزان برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

او با اشاره به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: سال تحصیلی جدید با سال‌های تحصیلی گذشته متفاوت است و خانواده‌ها با مدارس در زمینه آغاز سال تحصیلی همکاری لازم را داشته باشند.

اسکندری نسب به سخنان حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت آموزش و پرورش و توجه به این دستگاه مهم و زیر ساختی اشاره کرد و گفت: این بیانات قوت قلبی برای فرهنگیان کشور در شرایط فعلی است.

عباس ضیا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان نیز، از تشکیل کارگروه استانی اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا خبر داد و گفت: گفتمان سازی بسته‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش در جامعه و مدارس ضروری است.

او با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی و نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی ۹۷.۶۴ درصد افزایش داشته، گفت: استان کرمان در این زمینه از نرخ پوشش تحصیلی کشور بالاتر است.

ضیا با بیان اینکه نرخ پوشش واقعی دوره ابتدایی در استان به ۹۸.۴ درصد رسیده است، افزود: در راستای شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل، طرح مدرسه به مدرسه، منطقه به منطقه و خانه به خانه برنامه ریزی شده است.

او از برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اقدام پژوهی، درس پژوهی و خود ارتقایی ویژه ۴ هزار و ۶۸۷ معلم دوره ابتدایی نیز خبر داد.

امیرتیموری رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان هم آموزش مهارت‌های زندگی در قالب‌های خلاقانه را از نتایج اجرای طرح بوم در مناطق عشایری برشمرد و گفت: بهترین زمان آغاز و پایان سال تحصیلی برای آموزش و پرورش عشایری اول مهر و پایان خرداد است و ۱۵ شهریور به علت فصل برداشت محصول پسته، خرما و گردو ایجاد مشکل می‌کند و ادامه سال تحصیلی هم بعد از خرداد به علت گرمسیری بودن اکثریت مدارس به علت کمبود امکانات سرمایشی و گرمی هوا مشکل ساز است.

او افزود: در صورتی که آموزش و پرورش به صورت غیر متمرکز اداره شود، برنامه‌های درسی متناسب با فرهنگ بومی، محلی و آموزش مهارت‌های زندگی و برنامه درسی مدرسه‌ای در چارچوب برنامه درسی عملی مفاهیم پایه برای بوم ما مناسب‌تر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار