تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سایت موزه میدان امام (ره)

شهردار همدان عملیات احداث سایت موزه میدان امام (ره) را به شهرداری منطقه یک واگذار کرد تا پس از ماه‌ها، بلاتکلیفی در ساخت این میدان تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس صوفی شهردار همدان گفت: احداث این سایت موزه میدان امام (ره) مورد توجه ویژه شورا و شهرداری است و براین اساس ضمن اختصاص اعتبار مورد نیاز، عملیات احداث آن را به شهرداری منطقه یک واگذار کردیم.

او افزود: شورای شهر با بودجه درخواستی شهرداری برای ساخت این موزه موافقت کرد و با پنج میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود.

شهردار همدان بیان کرد: موزه مرکزی میدان امام (ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

صوفی خاطرنشان کرد: به زودی با برگزاری مناقصه جهت تعیین پیمانکار طرح، ادامه عملیات عمرانی ساخت و تکمیل این موزه انجام خواهد شد.

او با قدردانی از اعضا شورای اسلامی شهر همدان در راستای موافقت با درخواست شهرداری مبنی بر تصویب بودجه مورد نیاز، خاطرنشان کرد: مسوولیت ساخت این موزه را به شهرداری منطقه یک واگذار کردیم.

احداث موزه میدان امام (ره) سه سال قبل پیشنهاد و مصوب شده بود.

آثار تاریخی اکتشافی از میدان مرکزی همدان، گروهی از چهره‌های مطرح هنری کشور را برآن داشت تا از مسوولان اجرایی بخواهند این میدان تبدیل به سایت موزه شود تا همان آثار تاریخی در آن حفظ و به نمایش گذاشته شود و در نهایت این درخواست پذیرفته شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.