بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا بدور از سخت گیری فعالانه‌تر عمل کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: سیستم بانکی باید در زمان باقیمانده تا پایان این طرح بدور از سخت گیری نسبت به پرداخت تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی تسهیلات کرونایی به واحد‌های تولیدی و صنعتی و صنوف تصریح کرد: میزان پایین تسهیلات پرداختی بیانگر ضعف شدید اطلاع رسانی از سوی دستگاه‌های ذیربط و نیز سخت گیری‌های خارج از دستور العمل برخی بانک هاست.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برخی بانک ها خارج از دستور العمل های صادره در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا سخت گیری می کنند گفت: سیستم بانکی باید در زمان باقیمانده تا پایان این طرح بدور از سخت گیری نسبت به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اقدام نمایند

شهریاری ادامه داد: باید تلاش شود با اطلاع رسانی لازم سهمیه ۱۲۰۳ میلیارد تومانی استان در تسهیلات کرونایی بطور کامل محقق شود.

استانداری آذربایجان غربی  همچنین از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرائی در معرفی داوطلبین دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرائی موظف هستند تا با پیگیری و اطلاع رسانی لازم نسبت به آگاه رسانی این تسهیلات و معرفی واجدین شرایط به سیستم بانکی اقدام نمایند.

شهریاری در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با تاکید بر توجه به سهمیه بندی شهرستانی از اختصاص اعتبارات ناکافی و مغایر با وضعیت استان انتقاد کرد و گفت: سهمیه استان در ۵ مرحله اختصاص اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری عادلانه نبوده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به اصلاح این امر از طریق وزارت مربوطه اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.