ضمن طرح ادعاهایی علیه حزب‌الله و سپاه پاسداران؛

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از رومانی خواست از تمدید تحریم‌ها علیه ایران حمایت کند

«گابی اشکنازی» در دیدار با همتای رومانیایی خود از او خواست تا از تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای رومانیایی خود گفت جامعه جهانی باید از بازگشت مجدد تحریم‌ تسلیحاتی ایران حمایت کند.

اشکنازی در دیدار با «بوگدان آرشچو» که برای سفری دو روزه در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، خواستار حمایت رومانی از طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که از سوی دولت ترامپ مطرح شده است، شد.

اشکنازی در این باره گفت: «ما درباره ضرورت اعمال مجدد تحریم تسلیحاتی علیه ایران و این ضرورت صحبت کرده‌ایم که آن دسته از کشور‌های جهان که به دنبال ثبات بیشتر در خاورمیانه هستند به تلاش‌های آمریکا برای احیای مجدد تحریم‌ها علیه ایران بپیوندند.»

اشکنازی همچنین در این دیدار، از رومانی خواست که فعالیت حزب الله لبنان را ممنوع کند و سپاه پاسداران ایران را به عنوان سازمانی تروریستی بشناسد.

جروزالم پست در ادامه نوشت: یکی از مسائلی که به ویژه برای واشنگتن و اسرائیل اهمیت دارد مسئله رفع تحریم تسلیحاتی ایران در تاریخ ۱۸ اکتبر است. شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرده است. اندونزی که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در ماه قبل بر عهده داشت و نیجر که ریاست کنونی آن را در ماه جاری بر عهده دارد با تلاش‌های آمریکا در این زمینه مخالفت کرده‌اند.

در دیدار وزیر امور خارجه رومانی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز موضوع ایران مطرح شد. همچنین در این دیدار به تحولات لبنان نیز پرداخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار