امسال متفاوت‌ترین محرم در تاریخ اسلام ثبت شد

امام‌جمعه آرادان بابیان اینکه امسال متفاوت‌ترین محرم در تاریخ جهان اسلام ثبت شد، گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا امام‌جمعه آرادان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) آرادان اظهار داشت: امسال متفاوت‌ترین محرم را در طول تاریخ اسلام تجربه کردیم که درواقع ماندگارترین محرم در کشور شد.

او بابیان اینکه عزاداری‌ها در محیط‌های بسته زیر سقف ممنوع شد، افزود: دشمن درصدد برچیده شدن مراسم عزاداری و مناسک عبادی در ایران بود و از سویی دیگر به دنبال ایجاد تفرقه و درگیری بین جامعه مذهبی و حاکمیت بود تا دستگاه‌های هیئتی با نظام اسلامی درگیر شوند.

امام‌جمعه آرادان با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای تحریک افکار عمومی علیه هیئت‌های عزاداری و مذهبی‌ها تصریح کرد: فریب‌خوردگان شیعه انگلیسی نیز در ایام عزاداری محرم ۹۹ اقدام به تبلیغات سو می‌کردند.

شریفی‌نیا بابیان اینکه این گروه فریب‌خورده مدعی بودند که افراد برای حضور در مجالس عزاداری از ماسک استفاده نکنند، ابراز داشت: این افراد اعتقاد داشتند که با ابتلاء به کرونا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و از دست دادن جان خود شهید راه حسین (ع) خواهند بود و یا آن حضرت از جان و سلامت آنان حفاظت می‌کند.

او بیان کرد: این در حالی است که این افراد شیعه انگلیسی هستند و فریب خوردند و در عزاداری‌های محرم قمه‌زنی می‌کردند، اما خوشبختانه عزاداری‌های دهه ابتدایی محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

امام‌جمعه آرادان با تأکید بر اینکه دوگانگی عزاداری و سلامت مردم از توطئه‌های دشمنان بود، عنوان کرد: با همکاری مردم و تلاش‌های کم‌نظیر ستاد مقابله با کرونا این توطئه خنثی شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نماز جمعه ، محرم 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار