برق رسانی به ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در کردستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از بهره مندی ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان کردستان از نعمت برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: برقدار کردن روستاها، یک از شاخصه‌های رسیدن به توسعه پایدار در بخش روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها است.

لهونیان در ادامه با اشاره به برقدار نمودن صد در صدی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار اذعان داشت:تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار برقدار شده اند و در دو سال اخیر بسیاری از روستا‌های زیر ۱۰ خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند و این مهم در رأس فعالیت‌های شرکت قرار دارد تا در آینده‌ای نزدیک تمام روستا‌های استان برقدار گردیده و رفاه و آسایش برای همه مشترکین درتمام نقاط استان، فراهم گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه افزود: برقرسانی به روستا‌های بدون برق استان با مشکلات عدیده‌ای از جمله وضعیت توپولوژی نامناسب، صعب العبور بودن این مناطق و … همراه می‌باشد که با تلاش مضاعف پرسنل سخت کوش شرکت توزیع برق از ابتدای سالجاری تا کنون، ۷ روستای استان که دارای ۵تا۱۰خانوارجمعیت داشته اند برقدار شده اند و با تأمین برق شش روستای بالای ۵ خانواردیگر در شهرستان‌های بانه و کامیاران، در سال جاری تمام روستا‌های بالای ۵ خانوار استان از نعمت برق برخوردار خواهند شد و این موفقیتی برای استان و شرکت توزیع برق در سال ۹۹ خواهد بود.

او در ادامه به روستا‌هایی که در نیمه اول سال ۹۹ برقدار گردیده اند عنوان کرد: روستای صالح دیلان از توابع شهرستان بانه، روستای قیصه از توابع شهرستان بیجار، روستا‌های پیران کهنه، دره مر، لیوسفلی، لیو علیا و کانی کبود از توابع شهرستان مریوان از ابتدای سالجاری تا کنون برقدار گردیده است.

لهونیان در ادامه بیان داشت: تعداد خانوار‌های برخوردار از نعمت برق ۱۱۲ خانوار است که این مهم در سال جهش تولید از مهاجرت اهالی این روستا‌ها به شهر جلوگیری خواهد کرد و زمینه توسعه و پیشرفت اقتصادی در مناطق روستایی را فراهم خواهد ساخت.

لازم به ذکر است روستای قیصه آخرین روستا از ۷ روستا‌های مذکور بود که به مناسبت هفته دولت با حضور مقامات شهرستان، به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صنعت برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.