عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

برجام را مقام معظم رهبری خسارت محض دانستند

حجت الاسلام سلیمی گفت: این عین سخن صریح مقام معظم رهبری است که برجام را خسارت محض دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و امام‌جمعه موقت شهر محلات در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به نشست مشترک در برجام، آن را به خسارت محض تعبیر کرد و گفت: این عین سخن صریح مقام معظم رهبری است که برجام را خسارت محض دانستند و در واقع خسارات فراوانی برای کشور به وجود آورد.

حجت الاسلام سلیمی افزود: طبق ماده ۳۶ و ۳۷ نشست مشترک برجام گفته شده اگر یکی از طرفین اشکال داشته باشد که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده مثل الان که ما به تعهداتمان عمل کردیم و قرار بود تحرم‌ها لغو شود، اما اروپایی‌ها به تعهد خود عمل نکردند از طرف مقابل به کمیسیون مشترک شکایت کند.

او اضافه کرد: اگر به کمیسیون مشترک شکایت کنیم آن‌ها ۱۵ روز فرصت دارند تا بررسی کنند بعد از بررسی اگر ما راضی نشدیم شکایت به کمیسیون متشکل از وزرای خارجه ارجاع داده می‌شود و باز ۱۵ روز دیگر زمان می‌برد و اگر باز هم به نتیجه نرسید باید به شورای امنیت برود و در شورای امنیت هم متن را به رای می‌گذارند و اگر یک کشور مثل آمریکا آن را وتو کند دوباره تحریم‌ها بطور خودکار باز می‌گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به این می‌گویند مکانیسم ماشه، اینجاست که در واقع سر کشور کلاه گذاشتند و متاسفانه دقت نکردند و اکنون هم خروج آمریکا از برجام با دیوانگی ترامپ واقعاً یک معجزه بود، زیرا طبق متن برجام هر چه ما می‌گفتیم آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دادند و هرروز به بهانه مکانیزم ماشه و طبق متن برجام برای ما مشکلاتی را فراهم می‌آوردند.

او ادامه داد: قبلاً هم بار‌ها گفتیم که ما با مذاکره مشکلی نداریم و این متن برجام است که مورد تایید نیست و اشکال دارد، اما متاسفانه جو آن زمان طوری بود که کسی توجه نکرد و اکنون شاهد خساراتی هستیم که به کشور وارد می‌شود.

امام‌جمعه موقت شهر محلات تصریح کرد: از آقای عراقچی که تشریف برده بودند نشست مشترک برجام سوال شد نتیجه چه شد ایشان پاسخ دادند اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها شاکی هستند، مگر ما برجام را تصویب کردیم که اروپایی‌ها بگویند از آمریکا شاکی اند یا شاکی نیستند این یعنی چه؟ هدف از برجام برداشتن کل تحریم‌ها و لغو تحریم‌ها بود که لغو نشده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.