جیرفت ۲۱ طرح پژوهشی در زمینه ویروس کرونا دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ طرح پژوهشی در زمینه ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،فاطمه سیدی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  گفت: تعداد طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ طرح است که از این تعداد  ۲۱ طرح در زمینه ویروس کرونا تصویب شده است.

او نوع طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را شامل ۳۲ طرح کاربردی، چهار طرح بنیادی و ۲۹ طرح بنیادی و کاربردی دانست و از منجر به تولید شدن یکی از طرح‌های پژوهشی با عنوان محصول گندزدا خبر داد.

سیدی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای مقابله با ویروس کرونا با اعلام فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی وارد عمل شد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه را در سه بخش تدابیر و اقدامات بهینه در مرحله پیشگیری، چگونگی درمان موفق موارد مبتلا و راهکار‌های پیگیری و مدیریت زنجیره ابتلای بیماری تا فروکش کردن کامل بیماری و برقراری وضعیت نرمال در جامعه اعلام کرد.

سیدی از حمایت مالی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی در این دانشگاه برای محققان فراهم شده است.

او با بیان اینکه مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) آمادگی خود را برای طرح‌های فرا دانشگاهی و ملی اعلام کرده است، تصریح کرد: محققان می‌توانند پروپوزال پژوهشی خود (در صورتی که دامنه کار پژوهشی آن فراتر از یک دانشگاه است) به آدرس http://rms.nimad.ac.ir/ProposalStart.php?id=۱۱ ارسال کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار