ماجرای زیرزمین بهزیستی شاهین شهر چیست؟

حادثه خبرساز نگهداری کودکان متکدی در شاهین شهر اصفهان به عذرخواهی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ختم شد.

ماجرای زیرزمین بهزیستی شاهین شهر چیست؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ، روز پنجشنبه با توجه به طرح ضربتی نیروی انتظامی شاهین شهر مبنی بر جمع آوری متکدیان در سطح شهر، شهرداری شاهین شهر تعداد ۱۰ نفر کودک که در سطح شهراقدام به تکدی گری می‌کردند را جمع آوری و تحویل اداره بهزیستی شاهین شهر داده است.

 
طبق گفته مدیر سابق این اداره،نگهداری  این افراد به عهده بهزیستی نبوده، اما با توجه به دستور دادستانی و شورای تامین، صرفا برای چند ساعت پذیرای آنان بوده اند.
 
امین عسگری، رییس وقت اداره بهزیستی شاهین شهر  اظهار کرد: ابتدا مکانی در اداره بهزیستی که به عنوان پناهگاه یا زیر زمین از آن استفاده می‌شده را جهت نگهداری این کودکان  اختصاص دادیم و اقدام به غربال گری آنان کردیم که متوجه شدیم همه آن‌ها از اطراف شاهین شهر و با ملیت افغانستانی بودند.
 
قرار بر این بود که خانواده‌های آنان تا صبح جمعه، با در دست داشتن اوراق هویتی به اداره مراجعه و فرزند خود را تحویل بگیرند. کما اینکه تصمیماتی مبنی بر جلوگیری از ادامه حضورتکدی گری ان‌ها گرفته بودیم. فقط یکی از آن‌ها شماره تلفنی از خانواده اش را داد که به آن‌ها اطلاع دادیم.
 
او در توجیه حرفی که در فضای مجازی مبنی بر سروصدای اهالی محل و تماس آن‌ها با آتش نشانی منتشر شده بود تصریح کرد: خانواده آن کودکی که شماره تماس خانواده اش را در اختیار بهزیستی قرار داده بود به آتش نشانی زنگ زده بودند و ماموران آتش نشانی ساعت ۱ بامداد جمعه با شکستن درب زیر زمین اقدام به آزاد سازی کودکان کردند و در نهایت با رسیدن بنده به محل، کودکان به اتاق دیگری از اداره منتقل شدند.

عسگری این اقدام آتش نشانی را نشانه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی دانسته و گفته بود: ما با همکاری نیروی انتظامی و شورای تامین اقدام به نگهدای این کودکان کرده بودیم، اما دستگاه‌های زیربط به خوبی در جریان این کار نبودند.

در نهایت طبق گفته عسگری، صبح جمعه در حالی که مسئولان اداره در حال تهیه و خرید صبحانه برای کودکان بودند، به کمک افرادی که در تصاویردوربین‌های مدار بسته اداره ضبط شده است، از طریق پنجره آن اتاق اقدام به فرار از اداره کرده بودند.

این اظهارات در حالی به خبرنگار ما گفته شده که مدیراسبق و معاون اداره بهزیستی ، از نشان دادن وضعیت زیر زمینی که گفته می‌شود محل نامناسبی از نظر امکانات اولیه برای نگهداری کودکان بوده است، خودداری کرده و فقط ناهماهنگی بین ارگان‌های نیروی انتظامی و شهرداری را دلیل این اتفاق  عنوان کرده اند.
 
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با عذرخواهی از این حادثه از دستگاه های همکار در طرح های جمع آوری متکدیان وکودکان کار خواست از لحاظ زمانبندی و تقسیم وظایف با بهریستی بیشتر هماهنگ شوند تا چنین مشکلاتی دیگر رخ ندهد.
 
مرضیه فرشاد از کودکانی که در این حادثه آسیب روحی دیده اند دعوت کرد به دفتر او بروند و مشکلاتشان را مطرح کنند ، تا در حد امکان بهزیستی به جبران خسارت آنها اقدام کند.
 
 
انتهای پیام/ی
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار