رئیس انجمن ملی خرمای ایران:

ممنوعیت صادرات خرما ضرر بزرگی به صنعت خرمای کشور وارد کرده است

محسن رشید فرخی گفت: در زمینه قیمت گذاری خرما به عنوان محصولی ملی باید انصاف رعایت شود تا مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محسن رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت:ممنوعیت صادرات خرما ضرر و زیان بسیار بزرگی به صنعت خرمای کشور وارد کرده و بسیاری از بازار‌های هدف خود را از دست داده ایم.

رشید فرخی با بیان اینکه مشکلات ما در حوزه صادرات به دو بخش تحریم‌های خارجی و خود تحریمی تقسیم می‌شود، افزود: به نظر می‌رسد گاهی خودتحریمی از تحریم‌های خارجی بیشتر است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در زمینه تحریم‌ها بیشترین مشکلات شامل برگشت ارز و حمل‌ و نقل است،گفت: با بالا رفتن قیمت ارز و افزایش تحریم‌ها مشکلات در زمینه حمل‌ و نقل افزایش یافته و همین مسئله قدرت رقابت ما را در بازار‌های جهانی کم کرده است.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران افزود: البته مسئولان قول مساعد داده اند که امسال قدم‌های خوبی برای رفع موانع صادرات خرما بردارند.


بیشتر بخوانید


رشید فرخی با اشاره به اینکه قیمت خرما نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نداشته است، افزود: در زمینه قیمت گذاری خرما به عنوان محصولی ملی باید انصاف رعایت شود تا مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار