سرپرست سازمان بیمه سلامت:

طرح مشوق‌های بیمه‌ای برای خدمات پیشگیرانه بیمه سلامت افتتاح شد

موهبتی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای ما در بیمه سلامت حرکت به سمت فعالیت‌های دانش بنیان و دانش محور است که بر این اساس مرکز تحقیقات بیمه سلامت راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهرموهبتی سرپرست سازمان بیمه سلامت در مراسم افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای برای خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت، اظهار کرد:  یکی از مهمترین رویکردهای ما در بیمه سلامت و مطالبات وزیر بهداشت این بود که به سمت اقتصاد دانش بنیان و دانش محور برویم و تصمیمات مبتنی بر هرم دانش باشد، بنابراین مرکز تحقیقات بیمه سلامت در این زمینه راه اندازی شد.

او ادامه داد: سه اتفاق خوب در سازمان بیمه سلامت رقم خورد، اولین طرح؛ طراحی نظام کارآمد بیمه سلامت بود که در این زمینه اصلاحات صورت گرفت و دوم، طرح مشوق های بیمه ای بود که امروز از آن بهره برداری می‌کنیم.

سرپرست سازمان بیمه سلامت گفت:  یکی از اقدامات خوب و ارزشمند این طرح مشوق های بیمه ای بود.


بیشتر بخوانید


موهبتی گفت: نگاه ما فقط اقتصادی نیست و صیانت از سلامت مردم مورد توجه است چرا که تکرر مصرف دارو و تجویز سی تی اسکن‌های بی مورد سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و این موارد بی رویه را با تدوین راهنما‌های بالینی شاهد نیستیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه‌های تجاری اگر خودرو ۲ سال تصادف نکند تشویقی می‌دهند، اما در حوزه سلامت این گونه نبود و ما از روزی که سازمان خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد، پیشگیری به درمان اولویت و حرکت ما به سمت سلامت محوری جهت پیدا کرد تا پیشگیری در اولویت قرار دارد.

او ادامه داد: طرحی که امروز آغاز می‌شود بر اساس ده‌ها مطالعه در کشور‌های مختلف است، ما ۴ فاکتور خطر فشارخون، قند بالا، چربی بالا و چاقی را به عنوان مهمترین عوامل بیماری‌های غیر واگیر دار در نظر گرفتیم و برای این ۴ ریز فاکتور راهنما‌های بالینی داریم؛ اگر مشوق بیمه‌ای بگذاریم مردم به سلامت خود توجه خواهند کرد و به لحاظ اقتصادی هم این حرکت درست است.

موهبتی اظهار کرد: سالی ۶۰۰ میلیارد برای بیماران دیالیزی هزینه صرف می‌کنیم که منشا آن دیابت است و با پیشگیری و خود مراقبتی می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد ؛ ما راهنما‌های بالینی را محور قرار خواهیم داد.

موهبتی گفت: هرکسی که سالم یا بیمار است، می‌تواند برای بیمه شدن ابتدا به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کند. برای سال بعد اگر شخص برای تمدید بیمه مراجعه کرد و به طور مثال فشار خون خود را کنترل کرده باشد، امتیازات‌هایی داده می‌شود و تشویق‌های بیمه‌ای به او داده خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: رابطه مهمی بین سلامت و پرداخت حق بیمه وجود دارد، اما در این بخش در گذشته برای بیمه‌های درمانی کشور اقدامات جدی صورت نگرفته بود، در ۴ ریزفاکتور چربی خون، فشارخون، قند خون و چاقی بسته‌های مراقبتی داریم که اگر بین این موارد و پرداخت حق بیمه، رابطه معنی داری برقرار شود، مردم به سلامت خود توجه خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار