دانش‌آموزان قربانی کارزار تصمیم‌گیران/ تصمیم‌هایی یک‌شبه برای بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس در کشور با اما و اگرهای بسیاری مواجه است و نبود وحدت رویه میان دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیر بلاتکلیفی دانش آموز را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آغاز سال تحصیلی کرونایی و بازگشایی مدارس این روز‌ها به موضوع داغ جامعه تبدیل شده است، موضوعی که حتی حرف و حدیثش به آن طرف آب‌ها هم کشیده شد و حالا دو قطبی میان دولت و مجلس ایجاد کرده است.

برخی از بازگشایی مدارس استقبال می‌کنند و این تصمیم را درست می‌دانند، اما برخی دیگر در مقابل این کار را اشتباه دانسته و در برابر آن موضع می‌گیرند و در این کارزار شلوغ دانش‌آموزان اسیر اختلاف سلیقه تصمیم‌گیران شده‌اند و هر روز با ابعاد جدیدی از تصمیم برای بازگشایی مواجهند ضمن آنکه هر مسئول تصمیم‌گیر هم نظر خاص خود را دارد. 

دانش‌آموزان قربانی کارزار تصمیم‌گیران/ تصمیم‌هایی یک شبه برای بازگشایی مدارس

جدال تصمیم‌گیران و بلاتکلیفی دانش‌آموزان

نیمه‌های تیر امسال با اتمام امتحانات نهایی پایه دوازدهم پرونده حضور دانش‌آموزان در مدارس بسته شد و از از همان روز‌ها و حتی زودتر از آن نگرانی بابت کم و کیف شروع سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ وجود داشت.

از حدود ۲-۳ ماه پیش تاکنون آموزش و پرورشی‌ها اظهار نظر‌های گوناگونی درباره بازگشایی مدارس داشتند که تقریبا ثابت‌ترین این اظهارات و تصمیمات مربوط به زمان شروع سال تحصیلی در ۱۵ شهریور بود که محقق شد، اما در جزئیات بازگشایی مدارس اظهارنظر‌های گوناگونی از سوی آموزش و پرورش وجود داشت که هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

از طرفی تقابل مجلس و آموزش و پرورش روی دیگر ماجراست؛ بهارستانی هایی که بازگشایی را نامناسب می‌دانند و حتی وزیر را امروز به مجلس فراخواندند تا در این مورد پاسخگو باشد.


بیشتر بخوانید


در مقابل، وزیر آموزش و پرورش انجام این کار را موافقت ستاد ملی کرونا می‌داند و اظهارات رئیس جمهور در پانزدهم شهریور هم مهر تاییدی بر کار آموزش و پرورش بود، هرچند که این موضوع حواشی بسیاری داشت.

دانش‌آموزان قربانی کارزار تصمیم‌گیران/ تصمیم‌هایی یک شبه برای بازگشایی مدارس

اصرار و انکار کادر بهداشت و درمان درباره بازگشایی مدارس

آنطور که وزیر آموزش و پرورش گفته بود تعطیلی مدرسه و بازگشایی آن در ستاد ملی کرونا تعیین تکلیف می شود و درمورد بازگشایی هم ستاد ملی مبارزه با کرونا موافقت خود را اعلام کرده بود بر همین اساس جلسه جداگانه‌ای با ستاد استانی برگزار نکردیم اما در جلسه با وزارت بهداشت ایشان حضور داشتند و با تصمیم بازگشایی موافق بودند؛ اگر هم اظهار نظری درباره مخالفت از سوی آقای زالی مطرح می‌شود احتمالا مربوط به قبل از این تصمیم است.

اما این پایان ماجرا نبود و علاوه بر اظهارات مختلفی که از سوی کادر بهداشت و درمان مبنی بر مخالفت با بازگشایی مطرح شد و در مقابل گویی ستاد ملی کرونا کلیت کار را پذیرفته است و این دوگانگی موضوع بازگشایی مدارس را به کلاف سر درگمی تبدیل کرد ه است که دانش آموزان قربانی اصلی آن هستند.

دانش‌آموزان قربانی کارزار تصمیم‌گیران/ تصمیم‌هایی یک شبه برای بازگشایی مدارس

تصمیم‌هایی که شبانه روزی متغیر هستند

هنوز یک هفته  هم از شروع بازگشایی مدارس نگذشته است که تصمیم های مسئولان برای این موضوع با چند رویکرد مختلف خود را نشان داده است در روزهای ابتدایی صحبت از حضور دانش آموزان با چاشنی الزام خودنمایی می کرد اما از همین دیروز شرایط متفاوت شد و اجباری در حضور دانش آموزان وجود نداشت.


بیشتر بخوانید


بر همین اساس بود که آقای وزیر گفت: موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده است. در این خصوص امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد را فراهم کرده ایم؛ از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و توصیه هم به این آموزش داریم، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش آموزان نیز صورت می‌گیرد و آموزش بهتر انجام می‌شود، بر همین اساس دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب کرده و به مدرسه اعلام کنند.

دانش‌آموزان قربانی کارزار تصمیم‌گیران/ تصمیم‌هایی یک شبه برای بازگشایی مدارس

مدیریت بحران؛ گمشده این روزهای مدارس

سیاست های متغیر و متزلزل این روزهای بازگشایی مدارس آن هم در شرایط حساس کنونی که خانواده‌ها بلاتکلیف در حضور یا عدم حضور فرزندانشان هستند، نشنا از فقدان مدیریت بحرانی دارد که گویی چندان توجهی به آن نشده است و صرفا اظهار نظرهای مختلف بعد از وقوع حادثه مطرح می‌شوند.

آنچه ضرورت این روزهای مدارس و دانش آموزان است، تصمیم‌های قاطعانه و با پشتوانه ای است که تا این دانش آموزان را در چند راهی آموزش قرار ندهد و نگرانی های  میزبانی از ویروس منحوس کرونا با برنامه ریزی های مقطعی دوچندان نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بچه ها با آموزش مجازی هیچی یاد نمیگیرن من از بچه های زیادی پرسیدم اینو.
ولی مدرسه رفتن هم خطرناکه.کلا تعطیل کنن مدرسه ها رو مگه ما به کجارسیدیم بافوق لیسانس!به فکر کشف واکسن کرونا باشه وزیر بهداشت و دولت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
دمت گرم مقاله درستی بود جان بچه ها در اولویت است مدارس ما مدارس پرباری نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
مدارس حضوری اما حضور دانش آموز اختیاری است فرض کنید آیا ارزشیابی و امتحان دانش آموزان حضوری و غیر حضوری یکسان است؟ آیا تضمینی است آموزش غیر حضوری در حد حضوری باشد ؟ آیا معلمی که ساعات موظفی تدریس را در مدرسه حضور داشته باشد امکان دارد ساعات آزاد خود را که اضافه کاری است صرف آموزش مجازی کند ؟ و ابهامات دیگر که بی پاسخ مانده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
به فکر معلمان و معیشت آنان باشیم. مگر معلمان در این شرایط در مدارس جان آنان در خطر نیست؟ سالانه چند معلم روستا در جادها جان خود را از دست می دهند.
چرا یک معلم با مدرک دکترا در مدارس روستا با روزی 120 کیلومتر رفت و آمد و یا بیتوته در آنجا باید نصف یک کارشناس در وزارت بهداشت شاغل در مراکز شهر ها حقوق داشته باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تست کرونای باجناقم مثبت شد. هزینه تست مخاط بینی 500 هزار تومان!!!
خانومش و بچه شون هم علامت دارند ولی نتونستند تست بدن.
جالبه دکتر درمانگاه وقتی فهمید تست آقا مثبت شده با بی احترامی از مطب انداخته شون بیرون.
آقای دکتر! متخصص بیماری های عفونی اگه می ترسی، خوب بشین تو خونت. راستی یادم اومد! شنیدید بعضی دکترا اینترنتی ویزیت می کنن و حق ویزیت کامل می گیرن؟!!!!
باشگاه لطفا نظرم رو بذار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
چطور یه واکنس با یه سری شاخص ارزیابی می شود، ولی 14 میلیون بچه فقط با باد حرف
Iran (Islamic Republic of)
حاجی کماشوک
۲۳:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
والا در بیشتر مدارس پروتکل هایی ک گفتن فقط گفتن کلی اجرا خبری نیس حتی ماسک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام یکسری از معلمان ظاهر باد پشتشان افتاده اصلا راضی به حضور نیستند و دائم ایجاد جو می کنند در خانواده ها که خطرناک است حضور در مدرسه در حالی که واقعا آموزش و پرورش واقعا زحمت کشیده در اراک و تمام پروکلها را رعایت می کنند .
در محل کار بنده که همسر چند نفر از همکاران معلم هستند به زمین و زمان فحاشی می کنند که مدارس نباید باز شوند در حالی که فرزند خودم بارها می گوید بابا من از طریق تلوزیون یاد نمی گیرم می خواهم در کلاس حاضر شوم ، ما در خانواده با راهنمایی و آموزش فرزندم را آگاه کردیم و کاملا مسائل بهداشتی و فردی را رعایت می کند .
واقعا جای تعجب داره چرا یکسری از معلمان خواهان تعطیلی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
احسنت..حرف حق رو زدی،،! و جالب اینکه توقع دارن با آموزش مجازی ذره ای از حق و حقوقشون کم هم نشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۸:۰۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اگر کادر درمانی در بیمارستان دوام آوردند باز یه امکانات دارند.مدارس تنها چیزی که دارن ماسک هست که اونم مدرسه نداده خود شخص خریده
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۰:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
کارمند کدام ارگان وسایل شخصی خودش را برای دیگران استفاده می کنه؟؟؟
آیا کارمند بانک از لپ تاپ و تلفن همراه شخصی خودش برای ارباب رجوع استفاده میکنه؟!آیا کارمند شهرداری از امکانات شخصی خودش استفاده میکنه؟!در حالی که حقوق و مزایای چند برلبری نسبت به معلم میگرن!
حال معلم با گوشی خود و رایانه شخصی می بایست آموزش بدهد.پس منصفانه صحبت کنیم.
متاسفانه آموزش و پرورش حداقل امکانات را برای بازگشایی به مدارس نداده.دریغ از یک بسته ماسک یا یک بطری ضدعفونی کننده!
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۲:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بحث کرونا مال دیروز یا یک هفته یا یکماه پیش نیست تقریبا مال شش ماه پیشه . وزارت اموزش و پرورش باید در تابستون تمهیدات ویژه ای رو برای سال تحصیلی پیش رو در نظر می گرفت و با برنامه کامل و مدون و مشخص پیش می رفت نه یک شب مونده به بازگشایی مدارس اعلام کنه اموزش ها حضوریه و ریس جمهور محترم هم از پادگان کردن مدارس حرف بزنه . ضعف برنامه ریزی کاملا مشهوده . بچه های مردم به هیچ وجه نباید به مدرسه برن چون این کار کرونا رو مثل بمب در بین تمام اقشار جامعه پراکنده خواهد کرد . اموزش ها یاید به صورت قدرتمند ان هم از رسانه ی ملی و یا لوح های فشرده که از طرف وزارت پخش خواهد شد و همچنین اموزش های مجازی معلمین پیگیری شود همچنین نظارت قوی از سوی نرم افزار هایی نظیر شاد و.... برای امتحان و ... برقرار شود تا مطمین شویم که دانش اموزان به صورت جدی اموزش ها را پیگیری خواهند کرد .
Germany
یه ادم
۰۰:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
با بخش اول حرفت موافقم. اما حضور دانش اموز توی مدرسه رو چجوری با کلاس انلاین و ... برابر میدونی شما؟ با چند تا دانش اموز ( حتی المقدور درسخون، نه اونایی که دنبال پیچوندن مدرسن) صحبت کردی؟ چند تاشون گفتن انلاین بهتره. در این مورد موضوع سر ماست، که ما مشکلی نداریم . با ماسک و مراعات میریم مدرسه. اگر قراره مدارس تعطیل شه، بازار ها هم باید تمام و کمال تعطیل شن .
در ضمن، شما چند نفرو دیدی که هیچ کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی یا .... ای ندارن؟ دیدی اصن؟ اونا چیکار کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
چون اولیا فکر می کنند یه عده از دانش آموزان مدرسه می روند و اگه فرزندشان مدرسه نره از درس عقب می افته ، دچار استرس و سردرگمی میشن .نمی دانند چیکار کنند از یه طرف از کرونا می ترسند از یه طرف نمی خوان بچه شدن عقب بیفته.ستاد ملی مبارزه با کرونا ، با افزایش استرس به خاطر تصمیم گیری های استرس زا در جامعه هم مقابله کند.می دونید چه سطحی از استرس به دانش آموز و معلم وارد میشه اگه احتمال بده دانش آموزی که کرونا داره شاید مدرسه بیاد؛آنهم در فضای بسته کلاس.احتمالا یکی از بالاترین سطح استرسی هست که یه فرد تجربه می کنه.با تصمیمات غیرمنطقی و استرس زا کمک کار کرونا نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
من دانش آموز دبیرستانی هستم تو مدرسه ي ما صلا پروتکل بهداشتی رعایت نمیشه لطفا یجوری برنامه‌ ریزی کنین که فقط براي تخصصی مدرسه بریم مثلا درس هایی مثل انشا تحلیل فرهنگی سلامت و بهداشت و مدیریت خانواده حذف بشه و براي درس هایی که سختن بریم
دومین نکته : من ي بچه روستایی هستم براي اينکه مدرسه برم باید سرویس داشته باشم سرویس ما ي مینی‌بوس که رانندش هیچی حالیش نمیشه یک مینی‌بوس 18 نفر جا داره ولی ما 40 نفریم که همه تو حلق هم‌ هستیم اینجوری ما کرونا ک هیچ داریم خفه میشیم
سومین نکته :اینقدر تو تلوزیون مدارس بالا شهر و خوب را نشان ندین بیاین مدارس پایین شهر را نگاه‌ کنین تا ببینین وضعيت چجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
درکت میکنم..! ایشالا امثال شما تا آخر سال هیچ مریضی نگیرید.و با موفقیت سال آموزشی رو پشت سر بگزارید.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام
این اولین فصل پاییز با کرونا میباشد
وزیر ، مدیر ، و سایرین متخصص بهداشت که نیستند از طرفی میخواهند بچه ها حضوری به مدرسه بروند از طرفی احساس خطرهای پیش بینی نشده در،راه است کسی نمیتواند تمام و کمال مسئولیت را بپذیرد .
باید تصمیم را به عهده والدین در ابتدایی بگذاریم یا حضوری یا اینترنتی یا هر دو که خدای ناکرده اگر کسی آلوده شد کسی به عنوان مقصر شناخته نشود .
باید والدین خودشان تصمیم گرفته و فرمی را در مدرسه امضا کنند که ان شاءالله اتفاقی رخ تخواهد داد با توکل به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دکترحریرچی شش ماه پیش اعلام کرد مدرسه اخرین جاییست که بازگشایی میشود ولی متاسفانه فقط در حد حرف موند.الان که دیگه گفتن مدرسه اجباری نیست خود اولیا نباید بچه هاشون برن مدرسه
Germany
یه ادم
۰۰:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا الان به جز مدارس که شما داری زور میزنید ببندینش ، کجا تعطیله؟ بازار؟؟ مشاغل دولتی؟؟ رستوران ها؟؟؟ کجا؟؟؟؟؟؟!!!
لطفا با خود دانش اموزا هم صحبت کنید قبل رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خب کلا تعطیل کنین مسخره کردین ما رو ؟؟ آنلاین واقع سخته همین یه هفته مردیم واقعا فقط وقت تلف کردنه حضوری هم که میترسیم
Canada
علی از تورنتو
۱۸:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
همه جا اینجوری است از یک ماه پیش در تورنتو ۱۱ تا چیز مختلف در مورد مدرسه گفتن علاوه بر اختیاری بودن باید هفته دیگه زنگ بزنیم مدیر مدرسه که بچه ها را ببریم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
هر جایی با توجه به شرایط کرونا در آنجا و امکاناتش باید سنجیده شود و نباید همه جا یکسان سنجیده شود
Canada
علی از تورنتو
۱۸:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
همه جا اینجوری است از یک ماه پیش در تورنتو ۱۱ تا چیز مختلف در مورد مدرسه گفتن علاوه بر اختیاری بودن باید هفته دیگه زنگ بزنیم مدیر مدرسه که بچه ها را ببریم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
مدرسه اینترنتی فقط منزل ما نمیتونیم از خودمون محافظت کنیم بچه ها دستشون هر لحظه تو دهنشونه تو خونه دقیقه دقیقه تذکر بشور بشور نمیشورن مدرسه برن دیگه قبرستون خدای نکرده مدرسه شونه الهی دشمنان کشور ما کرونا بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
مدرسه اینترنتی فقط منزل ما نمیتونیم از خودمون محافظت کنیم بچه ها دستشون هر لحظه تو دهنشونه تو خونه دقیقه دقیقه تذکر بشور بشور نمیشورن مدرسه برن دیگه قبرستون خدای نکرده مدرسه شونه الهی دشمنان کشور ما کرونا بگیرن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دبیرستانیها خود مراقبتی میتونن داشته باشن ، اگه بخوان که واقعا رعایت کنن ، ولی دبستانیها خصوصا پایه های پایینتر اگه بخواهند هم کامل نمیتونن از خودشون مراقبت کنن چون آستانه تحمل پایینی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
دبیرستانی ها بدتر هستند و غرورشان اجازه نمیدهد ماسک زدن یا فاصله گذاری با همکلاسی هایشان را رعایت کنند
Germany
یه ادم
۰۰:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
ناشناس 02:24
اولا که اون طور هم که شما میگی نیست. درسته، مسئله 100% هم رعایت ننمیشه.ولی وضع از بازار و فست فودیا بهتره. در ضمن، وقتی با اهمیت درس سنجیده میشه، حضور برامون به صورت نیاز احساس میشه. کلاس حضوری چیزیه که ما دانش اموزا ( حداقا دبیرستانیا ) میخواییم، تعطیلیش چیزی که شما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
حضوری الزامی نیست ؛ هرکس که سلامتی خودش و خونواده اش براش مهمه نباید بره ؛ هرکس هم که میره الان نمیفهمه ؛ اگر دو هفته بعد خدایی نکرده مریض بشه دیگه نباید بندازه تقصیر کسی چون خودش خواسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
وقتی از طریق فضای مجازی اموزش نمیدن و میگن باید بیاید مدرسه ما چیکار کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بایدبرنامه ریزی دقیق داشته باشندکه هم پروتکل های بهداشتی رعایت بشه وهم بچه هاازمدرسه بیزارنشندایندهشون به همین الان بستگی داره اگرضعیف بشندتااخرهمینجورمیمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
چرا تصمیمات مدیران راهبردی نیست و به یکباره و بدون تجزیه و تحلیل و بر اساس سلیقه شخصی و بدون توجه به عواقب آن گرفته میشود واقعا خسارت‌های ناشی از این تصمیمات سلیقه ای به عهده کیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
هر کسی خودش باید مواظب خودش و خانوادش باشه فعلن دولت و مجلس درگیرن بعد تصمیم میگیرن . من که دندونام رو جرات نمی کنم برم پر کنم تورو خدا بچه هاتون رو قربانی تصمیمات عجولانه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلامتی دانش اموزان صلوات و مثبت بزنو بفرست................
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بارعایت بهداشت متوسطه دوم همینطوری ادامه داشته باشه در صورت کرونا گرفتن دانش اموزی مدارس را تعطیل کنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
این چه وضع مدارس روزکلاس بندی رفتیم هیچ پروتوکلی رعایت نشوده بود به خداآبخوری سرویس بهداشتی مدرسه افتضاح بودهیچ گونه زده افونی کننده ای وجودنداشت هرکسی میخواست میومدتومدرسه توکلاس بچه هاماچجوری مریض نشن تواین مدارس فکری کنیدالکی مدارس وبازنکنیدبچه هامونوکه ازسرراه نیاوردیم بیامدرسه ببینیدبدتصمیم بگیریدمدارس بالای شهرونشون میدیدکه 50نفرهستن اینجا400تادانش آموزهست به خداهمشون مریض میشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
موافقم منو مثبت بزن محمدم پایین متن خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
مدرسه ای که شما رفتید رعایت نکردن چه ربطی به بقیه مدارس داره ؟
ما توی یه شهر کوچیک و با امکانات متوسط زندگی میکنیم . با این حال وقتی دیروز رفتم مدرسه پروتکول ها تماماً رعایت شده بود کمبود الکل و مواد ضد عفونی هم نداشتیم
زمان کلاسها کوتاه بود ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هم اجباری بود .
چون مدرسه شما رعایت نکرده که نمیتونن بگن کلا ببندن !!
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۰۰:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم.ضد عفونی درسته.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم اول تا ششم تعطیل بقیه حضوری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
تعطیل که نه از طریق شبکه مجازی اموزش دهند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
یعنی هفتم تا دوازدهم مریض نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
منظورت اگه کلاسا هست موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
نابغه مگه مثل الودگی هواست که فقط ابتدایی ها تعطیل بشه
Germany
یه ادم
۰۰:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
ناشناس 18:22
پروفسور، شما دروس دبیرستان رو با دبستان برابر میدونی؟ خواهشا جای صحبت بی دلیل و استدلال، با دانش اموزا صحبت کن و ببین خودشون چی میخوان. همه از کلاس حضوری راضین . شما چرا علیه بستن بازار و رستوران ها و ... اعتراض نمیکنی؟ بچت بازار نمیره یا خودت؟ این همه ادم توی بازار و .... نمیگیرن یا اگه بگیرن ناقل نمیشن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
تعطیل کنید بره پی کارش
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۶:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بقیه حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بچه ابتدایی چرا باید بره اگر بچه خردسالی خدایی نکرده مبتلا بشه شما جوابگو هستید
Canada
علی
۱۸:۳۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خب بچه ات را نبر ولی اگر دو سال دیگه هم این جو ری بود چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
گیریم دو سال این ویروسه موند خوب بچه هامون دو سال دیرتر دکتر مهندس میشن عوضش زنده میمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اگر کرونا گرفت و به خانواده انتقال داده شود چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
یه ادم
۱۵:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
راستش الان ننشستم مقاله رو دو ساعت بخونم ، فقط اومدم به عنوان یه دانش اموز دبیرستانی بگم درسته خونواده هامون نگرانن، ولی برای خودمون کلاس حضوری خیلی بهتره . از همکلاسی ها و رفیقای مدارس دیگمم پرسیدم همه همین نظرو دارن.حالا اگه مدارس دبستان و راهنمایی ( دور اول ) انلاین شه شاید خیلی فرقی نکنه ( هرچند معتقدم اونا هم حضوری باشه حتما بهتره ) . اما کلاس حضوری برای دبیرستان بهتره.
خواهشن تحت جو سازی بعضیا قرار نگیرید که میگن حضوری بده ، جیزه ، اخه. هر چی باشه شرایط توی مدارس از بازار بهتره.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دانش آموز نیستی .
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
موافقم لایک داری
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
ناشناس چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
اصلا خودت بچه داری ؟ راستش رو بگو؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دبیرستانیها میتونن پروتکل ها رو رعایت کنن ولی از دبستانیها نمیشه توقع داشت کامل رعایت کنن یعنی اصلا نمیتونن که رعایت کنن ، چون آستانه تحملشون پایینه خصوصا پایه های پایینتر دبستان ، درسته که آموزش مجازی برای خانواده ها هم مشکل هست ولی سلامتی بچه ها قطعا مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
تو دانش آموز نیستی واضحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
نه تنها دانش آموز نیستی احتمالا هیچ حسی نسبت به پدر و مادر نگران هم نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
باید باورمون بشه !
Germany
یه ادم
۰۰:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
برام جالب شد با کدوم استدلال میگید دانش اموز نیستم؟ باید به اطلاعتون برسونم من کنکوری 1400 ام. درسته حس پدر و مادری ندارم، چون نیستم !!
اصلا بر فرض محال که دانش اموزم نیستم ، شما تا حالا پای کلاس انلاین دبیرستان نشستی؟؟
جای اظهار نظر ، نظر دانش اموزایی که معمولین یا اهل درسن پرسیده بشه خواهشا
آخرین اخبار