استاندار ایلام خبر داد;

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید در ایلام

سلیمانی‌دشتکی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید در ایلام خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات روستایی به استان ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی ‌دشتکی استاندار ایلام در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامانه گرمسیر استان ضمن ارائه گزارشی از دیدار‌های انجام گرفته در تهران از سفر تعدادی از اعضای ۵ کمیسیون مجلس به ایلام خبر داد و گفت: حدود ۸ الی ۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های مختلف مجلس ، چون کمیسیون انرژی، امنیتی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع به همراه نمایندگان استان در مجلس روز پنجشنبه به قصد بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می‌کنند.

او در ادامه خواستار مطالبه گری و بیان مشکلات توسط مسئولان ذی ربط در این فرصت شد و افزود: در این راستا مسئولان مربوطه طرح‌های مشکل دار در حوزه راه، کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب فاضلاب شهری و روستایی و پروژه‌های امتداد مرزی را مشخص کنند تا در سفر نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای تامین اعتبار معرفی شود.

سلیمانی دشتکی سپس از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و مناطق محروم به استان خبر داد و گفت: در رایزنی‌های صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و سفر معاون این نهاد به استان و بازدید از مناطق محروم استان موافقت شد تا با ارائه طرح‌های توجیه دار در قالب زنجیره تولید مثل پرورش ماهی در قفس، طرح‌های گلخانه‌ای و غیره تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از حوزه این معاونت به استان اختصاص می‌یابد و این مبلغ جدا از میزان اعتباری هست که برای تسهیلات اشتغال روستایی طی امسال برای استان ایلام مشخص شده است.

استاندار ایلام در ادامه به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های جهش تولید استان خبر داد و افزود: این میزان اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های استان در حوزه‌های مختلف و در راستای تحقق شعار سال اختصاص یافته است.

او مطرح کرد: بعد از توفیقات خوب و ارزشمند در افزایش اراضی کشاورزی و زمین‌های آبی در استان برای تکمیل چرخه سامانه گرمسیری، اعتبار بسیار خوبی برای انتقال آب به کنجانچم اختصاص یافته است که ‌این مهم می‌تواند خالق تحول بزرگی در منطقه باشد.

روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه تعدادی از نمایندگان اعضای کمیسیون‌های پنجگانه مجلس شورای اسلامی به قصد بازدید از طرح‌ها و پروژه مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می‌کنند و در پایان در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان در راستای رفع مسائل و مشکلات استان بحث، گفت و گو و تصمیم گیری می‌کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.