فلامینگو پرنده آبزی که سالی یکبار تخم گذاری می‌کند

فلامینگو پرنده آبزی که تنها سالی یکبار ماده آن می‌تواند تخم گذاری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فلامینگو پرنده‌ای از خانواده آتشی سانان است، این پرنده آبزی دارای جثه‌ای بزرگ با پا‌های دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی است.

بال‌های فلامینگو‌ها ترکیب زیبائی از رنگ‌های سرخ و سیاه است. پرنده نابالغ قهوه‌ای مایل به خاکستری چرک است. این پرنده به آرامی راه می‌رود و در حالی که سر و منقار خودرا در آب کم عمق فرو برده تغذیه می‌کند.

بیشتر فلامینگو‌های ماده سالی یکبار تخم گذاری می‌کنند و جالب است بدانید نر و ماده هر دو به نوبت بر روی تخم می‌نشینند، پس از یکماه جوجه از تخم بیرون می‌آید و بعد از ۵ روز لانه را ترک می‌کند، اما برای تغذیه به لانه‌ای که در آن تولد یافته و پدر و مادر برایش خوراک آماده کرده‌اند بازمی‌گردد.

فلامینگو‌ها در مرداب‌های ساحلی کم عمق، لجن زار‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کنند، آن‌ها از آرتمیا که جانوری سخت پوست است تغذیه می‌کنند، یکی از زیستگاه‌های این پرنده در ایران دریاچه ارومیه است.

فلامینگو روی زمین‌های مرطوب و معمولاً گلی آشیانه می‌سازد و آشیانه این پرنده به شکل توده گلی رسی یا شنی کاسه مانندی است و کمی بالاتر از آب قرار دارد؛ مکان آشیانه این پرنده ممکن است از یک سال به سال بعد تغییر کند. تخم‌های فلامینگو بیضی شکل و سفید رنگ هستند و این پرنده بیشتر در تالاب هامون و نواحی ساحلی دریای عمان دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار