طرح ملی نذرآب در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی نذر آب(۳)توسط جمعیت هلال احمر از ۲۱ شهریور تا چهار مهر در ۶ شهرستان این استان اجرا خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میربهاالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت:  طرح ملی نذر آب  در راستای تحقق اهداف بشر دوستانه و خیرخواهانه و به منظور ارتقای سطح سلامت و کمک رسانی به آسیب پذیرترین مناطق محروم و متاثر از خشکسالی در استان اجرا خواهد شد.

او  ادامه داد: در این طرح همانند دو سال گذشته در سطح سیستان و بلوچستان با حضور استان‌های معین در مناطق محروم و بحرانی متاثر از خشکسالی از ۲۱ شهریور به مدت ۲ هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۶ شهرستان هامون،هیرمند، نیکشهر، چابهار، ایرانشهر و خاش که نسبت به بقیه شهرستان‌ها بیشتر دچار بحران و خشکسالی شده بودند انتخاب و توسط جمعیت هلال احمر استان‌های قزوین،گلستان، زنجان، مرکزی، قم و تهران پوشش داده می‌شوند.

او افزود: در همین راستا ارزیابان از استان‌های معین به سیستان و بلوچستان آمده تا مناطق تحت پوشش خود را ارزیابی و نیازسنجی کرده تا با امکانات لازم در منطقه حاضر شوند و خدمات خود را ارائه کنند.

میربهاالدین اظهارداشت: اجرای طرح نذر آب(۳)در سه محور اجرای کاروان سلامت، توزیع آب آشامیدنی و بسته حمایتی در مناطق مورد نظر انجام خواهد گرفت.

او  بیان کرد: ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های داوطلبانه خیران و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.

رییس جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است جامه عمل بپوشاند.

 سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار