مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مطرح کرد؛

ابلاغ شیوه نامه جدید جام باشگاه‌های کتابخوانی به استان‌ها تا اول مهر ماه

ابراهیم حیدری گفت:شیوه نامه جدید جام باشگاه‌های کتابخوانی براساس برگزاری فعالیت‌ها در فضای مجازی خواهد بود و تا اول مهر ماه به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود.

ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگارحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: باتوجه به بیشتر شدن اوقات فراغت دانش آموزان در سال جاری تکلیف ما در زمینه برگزاری این جام بیشتر است از سوی دیگر با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مطالبات استان‌ها در زمینه برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی، این جام با جدیت بیشتری نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: امسال قرار است آموزش استادان و مربیان باشگاه‌های کتابخوانی به صورت مجازی برگزار شود. هم اکنون استان‌های کشور شیوه نامه برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی را بازنگری می‌کنند شیوه نامه جدید براساس برگزاری فعالیت‌ها در فضای مجازی خواهد بود و تا اول مهر ماه به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود حتی کارگاههای باشگاههای کتابخوانی هم به صورت مجازی برگزار می‌شود. ویوئو‌های آموزشی  را هم برای استان‌ها ارسال می‌کنیم.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سال‌های گذشته ۵۰ درصد یارانه خرید کتاب به تمام اعضای باشگاه‌های کتابخوانی برای خرید ۳ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب داده می‌شد امسال این یارانه ۵۰ درصدی به تمام کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان تعلق می‌گیرد. به دلیل اینکه نمی‌توان به کتاب‌های کمک آموزشی یارانه خرید کتاب داد یارانه ۵۰ درصدی خرید کتاب به این کتاب‌ها در جام باشگاه‌های کتابخوانی تعلق نمی‌گیرد. این یارانه به تمام اعضای باشگاه‌های کتابخوانی داده می‌شود تا تمام اعضای این باشگاه‌ها بتوانند به تمام کتاب‌های کودک و نوجوان دسترسی داشته باشند.

حیدری بیان کرد: با هرکدام از مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در فضای مجازی ارتباط خواهیم داشت و با تلاش و جدیت بیشتری شیوع بیمای کرونا را به فرصتی برای غنی‌تر کردن اوقات فراغت بچه‌ها تبدیل می‌کنیم شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور تعیین می‌کند جام باشگاه‌های کتابخوانی به چه صورت برگزار شود درصورتی که ستاد مقابله با بیماری کرونا اجازه بدهد مراسم اختتامیه به صورت حضوری برگزار می‌شود در غیراین صورت مجازی برگزار خواهد شد تمام فعالیت‌های آموزشی این جام به صورت مجازی خواهد بود نرم افزاری برای سایت جام باشگاه‌های کتابخوانی تهیه می‌کنیم تا این برنامه‌ها در سایت با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانیم خدمات بیشتری را به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار