ثبت اولین تصویر ۳۲۰۰ مگاپیکسلی جهان

محققان دانشگاه استنفورد موفق شدند اولین تصویر ۳۲۰۰ مگاپیکسلی در جهان را به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه استنفورد به تازگی اعلام کردند که به وسیله سنسور‌هایی در بخشی از بزرگ‌ترین دوربین دیجیتالی جهان توانسته‌اند تصویری را با وضوح ۳۲۰۰ مگاپیکسل ذخیره کنند. دوربینی که دانشگاه استنفورد از آن برای تصویربرداری استفاده کرده قرار است در تلسکوپ Legacy Survey of Space and Time و در دانشگاه شیلی نصب شود. قرار است به وسیله این دوربین با کیفیت‌ترین فیلم در زمینه نجوم گرفته شود.

تصویر ثبت شده توسط این دوربین به قدری بزرگ است که برای نمایش آن نیاز به ۳۷۸ نمایشگر با کیفیت ۴K استفاده شود. این دوربین به قدری دقیق طراحی شده که می‌توان به کمک آن اجسام بسیار کم نور و کوچک را مشاهده کرد، دانشگاه استنفورد درباره دقت این دوربین اعلام کرده است که به وسیله آن می‌توان یک توپ گلف را از فاصله ۱۵ مایلی به طور واضح مشاهده کرد. گفتنی است این دوربین می‌تواند اجسام ۱۰۰ میلیون برابر تاریک‌تر از قدرت تشخیص چشم را شناسایی و نمایش دهد.

اجزای تشکیل دهنده دوربین دانشگاه استنفورد 

این دوربین به وسیله ۱۸۹ سنسور که هرکدام از آن‌ها کیفیتی ۱۶ مگاپیکسلی دارند تصویربرداری می‌کند و فاصله کانونی کلی آن حدود ۳.۲ میلیون پیکسل است. دانشگاه استنفورد برای اتصال هر کدام از این سنسور‌ها به  یکدیگر چیزی حدود ۳ میلیون دلار هزینه کرده است. در ادامه تصویر گرفته شده به وسیله این دوربین را مشاهده کنید:

اولین تصویر ۳۲۰۰ مگاپیکسلی جهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
تصویر ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
دانشگاه استنفورد در سانفرانسیسکو آمریکا می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
کدوم تصویر؟ همین تصویر آخریه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
گمانم این تصویر سلول‌های حساس به نور این دوربین است که در دوربین‌های دیجیتال، حکم فیلم دوربین را دارند (سنسور - CCD ) نه اولین تصویر گرفته شده با آن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اگه دوربينش بياد از عالي هم عاليتر ميشه
آخرین اخبار