فارس میزبان گنگره بین المللی سلامت صلح

دومین گنگره بین المللی سلامت صلح کشور به میزبانی استان فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عنایت الله رحیمی  استاندار فارس در  جلسه اعضای کمیته علمی دومین کنگره بین المللی سلامت برای صلح با تقدیر از تلاش‌  دست اندرکاران این کنگره، بیان کرد: اگر همه دولت‌ها به این موضوع توجه داشته باشند که جامعه انسانی در صلح به تکامل می رسد، کمتر به سمت جنگ  می رفتند اما صلح جویی و صلح طلبی باید به یک اعتقاد درونی و قلبی تبدیل شود و تنها بر سر زبان نباشد.

او، تصریح کرد: همواره تمامیت خواهی زمینه جنگ را فراهم می‌کند و از طرف دیگر ملت‌ها کمتر وارد جنگ شده و بیشتر دولت‌ها باعث روی دادن جنگ هستند.

رحیمی، ادامه داد: گام نخست در زمینه سازی برای صلح، گفتگوی اندیشمندان، فلاسفه و فرهنگوران  بوده که در  استان فارس و کشور چنین زمینه‌هایی وجود داشته  و می توان  از آنان تجربیات بهره برد.

نماینده عالی دولت در استان فارس، افزود: پس از اندیشمندان گفتگوی سیاست مداران، رهبران، نمایندگان ادیان، نخبگان و مصلحان اجتماعی می‌تواند زمینه ای برای موضوعات مختلف از جمله عمومی و تخصصی در حوزه صلح جویی باشد.

او، اضافه کرد: پایه گذاری کنگره  بین المللی صلح و سلامت از استان فارس بوده که می‌تواند به عنوان برندی برای استان مطرح شود.

استاندار فارس اظهار کرد: استان فارس از یک ظرفیت تاریخی مذهبی و سابقه فرهنگی برخوردار است که می‌تواند طلایه دار گسترش صلح و سلامت در کشور باشد.

انتهای پیام /ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار