در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آرامش بازار مرغ در روز‌های گذشته؛ نرخ هر کیلو مرغ ۱۹ هزار تومان است

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ طی روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۹ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار نهاده‌های دامی همچنان ناپایدار است، افزود: با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت مصوب نهاده‌های دامی با بازار آزاد انتظار می‌رود که دولت هر چه سریع‌تر مشکل تامین نهاده‌ها را مرتفع کند.

اسداله نژاد درباره آینده قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با استمرار کمبود و گرانی نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آتی قیمت مرغ در بازار افزایش یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: در حال حاضر کنجاله سویا با نرخ مصوب ۵ برابر و ذرت با نرخ مصوب ۳ برابر فاصله دارند.

او قیمت هر کیلو کنجاله سویا را بالای ۱۲ هزار تومان و ذرت را ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت کنجاله سویا، نرخ دان آماده به طور متوسط به ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار تومان رسیده است، درحالیکه با تامین نهاده با نرخ مصوب، قیمت دان آماده باید حدود ۳ هزار تومان باشد.

اسداله نژاد با بیان اینکه قیمت مرغ تا پایان هفته تغییری نخواهد داشت، گفت: این درحالی است که با استمرار روند فعلی تامین نهاده‌های دامی، بازار مرغ در ۶ ماهه دوم سال دچار بحران می‌شود و اگر دولت تدبیری نیندیشد قیمت مرغ به بالای ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم افزایش هزینه‌های تولید، نرخ پایین جوجه یکروزه نشان می‌دهد که مرغداران رغبتی به امر ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت مرغ ، نهاده دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
کدام ارامش ؟
فقط مرغ ها ارامش پیدا کردند نه بازار و مصرف کننده !
قیمت مرغ باید به 13 هزار تومان برگردد .
آخرین اخبار