کارشناس مسائل لبنان: تحریم مقامات لبنانی برای تامین اهداف اسرائیل است

یک کارشناس مسائل سیاسی هدف تحریم‌های اخیری را که آمریکا علیه برخی از مقامات بلند پایه لبنان و مقاومت اعمال کرده است تامین اهداف رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «ریاض صوما» کارشناس مسائل سیاسی و لبنان گفت آمریکا با تحریم مسئولان لبنانی و مقاومت درصدد تحقق اهداف رژیم صهیونیستی است.

او گفت: «دولت آمریکا از دو سال پیش اعلام کرد بیشترین فشار‌ها را علیه ملت لبنان و گروه‌های سیاسی اعمال می‌کند تا بین حمایت از مقاومت و حفظ مقاومت در سیستم دفاعی خود و حضور نداشتن مقاومت در سیستم دفاعی، یکی را انتخاب کنند.»

صوما ادامه داد: «بر این باورم که همه اقدامات از دو سال پیش تاکنون در چارچوب اجرای این راهبرد انجام می‌شود. حتی آمریکا برای بهره برداری از اختلافات بین حکومت و اختلافات بین معترضان گروه‌های مختلف نیز در چارچوب تغییر معادله لبنان در حکومت و معادله لبنان بین ملت و گروه‌های سیاسی و همچنین موضع گیری لبنان در منطقه تلاش می‌کند. افزون بر آن، آمریکا می‌خواهد بخش زیادی از اهداف اسرائیل را در خصوص ترسیم مرز‌ها و نظارت بر سلاح حزب الله، خلع سلاح آن، حذف این حزب در عرصه سیاسی یا به حاشیه راندن آن و گرفتن مشروعیت از این حزب محقق کند.»

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: «اما نتایج انتخابات نشان داد که مقاومت گروهی در لبنان نیست که بتوان آن را از عرصه دور و حذف کرد. اکنون شاهد هستیم که فشار‌ها علیه متحدان مقاومت در همه عرصه‌ها اعمال می‌شود. دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا سخن خطرناکی مطرح کرد و گفت این تحریم‌ها آغاز کار است. یعنی تحریم علیه دو مسئول سابق لبنان آغاز می‌شود تا اعمال فشار‌ها علیه دیگر مسئولان ادامه یابد. بدون تردید، آمریکا می‌خواهد از این طریق، برای جدا کردن برخی از متحدان مقاومت با ارعاب و اعمال فشار عمل کند و متحدان خود را تشویق کند تا بیش از پیش موضوع تسلیحات حزب الله را مطرح کنند.»

سه شنبه شب، وزارت خارجه آمریکا دو شخصیت لبنانی را به لیست افراد و گروه‌های تروریستی خود افزود. این دو شخصیت از وزیران سابق لبنان هستند و به اتهام ارتباط با حزب‌الله تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند. روز گذشته نیز منابع آگاه از احتمال تحریم برخی از مشاوران ارشد میشل عون، رئیس‌جمهور و سعد حریری، نخست وزیر اسبق، لبنان در آینده نزدیک خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار