پراید همچنان تولید می‌شود؟

خط تولید پراید متوقف شده، اما گویا صادرات این خودرو همچنان به کشور‌های همسایه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال گذشته خبر‌هایی حاکی از خداحافظی پراید با صنعت خودروسازی منتشر شد. اردیبهشت ماه امسال خبر آمد که خط تولید پراید متوقف شده است و پس از آن در مرداد ماه مراسم رسمی توقف خط تولید این خودروی مردمی برگزار شد.  

اما چندی پیش خبری مبنی بر ادامه دار بودن خط تولید پراید در فضای مجازی منتشر شد. خبری که هم می‌توانست امیدوار کننده و هم ناامید کننده باشد. از این دید می‌توان گفت خبر امیدوار کننده است که این روز‌ها با پایان خط تولید، شاهد افزایش قیمت نجومی این اتومبیل هستیم و باعث نگرانی‌های زیادی نیز شده است.  

اکنون سوالی که پیش می‌آید این است، پرایدی که در گذشته کمتر از پنجاه میلیون تومان هزینه داشت این روز‌ها به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است و جای سوال دارد که علت این همه گرانی چیست؟ چرا در خودرویی که دیگر تولید نمی‌شود باید شاهد این همه گرانی باشیم؟

گزارش - پراید بالاخره تولید می‌شود یا خیر؟


بیشتر بخوانید


شرکت خودروسازی سایپا تولید پراید را متوقف کرده است

مجید باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید پراید زیرزمینی، گفت: شرکت خودروسازی سایپا تولید پراید را متوقف کرده است. زمانی که آمار‌های کدال را برای سازمان بورس ارسال می‌کنیم عملکرد تولید را در آن ذکر می‌کنیم.  

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا  ادامه داد: در این آمار کدال، تولید وانت همچنان ادامه دارد و تولید وانت پراید را از بین نبرده ایم. در آمار کدال نوشته شده پراید ۱۵۱ که برخی تصور کردند همان پراید ۱۳۱ است که در گذشته تولید می‌شده است، اما باید گفت تولید این خودرو متوقف شده است.

باقری بیان کرد: هم اکنون تولید پراید وانت به قوت خود باقیست، اما آمار آن مانند پراید بالا نیست و کم است که اگر متقاضیان آن زیاد باشد، تعداد تولید آن را افزایش خواهیم داد.

او در خصوص صادرات پراید به کشور‌های دیگر، گفت: در گذشته که تولید پراید داشتیم، صادرات هم داشتیم، اما اکنون با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا این صادرات کاهش یافته است. این نکته قابل ذکر است که کارخانه تولید پراید در کشور‌های دیگر همچون سوریه داریم و که خودرو را کامل تولید می‌کنند.  آمار تولید ۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه خودرو از خانواده پراید، مربوط به تولید وانت ۱۵۱ بوده است.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا در راستای برنامه‌های خود برای تحول و تنوع بخشی به سبد محصولات خود، تولید خودرو سواری پراید را طبق برنامه اعلام شده در ۳۱ تیرماه گذشته متوقف کرده است، اما تولید وانت ۱۵۱ که از محصولات خانواده پراید به شمار می‌رود، با هدف تامین نیاز ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول آمار ۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه خودرو از خانواده پراید که در گزارش عملکرد مردادماه شرکت سایپا در سامانه کدال نیز منتشر شده، مربوط به این خودرو تجاری است.

گزارش - پراید بالاخره تولید می‌شود یا خیر؟

تولید پراید با اسم جدید!

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توقف تولید پراید گفت: تا زمانی که بازار رقابتی نباشد و در‌های کشور به روی صنعت خودرو بسته باشد، بعید است خودروی پراید توقف تولید شود و بازار ایران با آن خداحافظی کند.

او با بیان اینکه تولید پراید می تواند از دیدگاه صادراتی باشد، ادامه داد: بار‌ها اعلام شده که تولید پراید می‌خواهد متوقف شود، اما هر بار با اعمال تغییراتی در این خودرو، با اسمی جدید روانه بازار شده است. باید گفت که پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو کشور همچنان مشتری دارد و با توجه به قدرت خرید مردم و گران بودن محصولات دیگر، هنوز اقبال به سمت پراید برای خریداری بالا است.

زاوه در ادامه تصریح کرد: مسئولان خودروی تیبا را به عنوان جایگزین پراید معرفی کرده اند و این در حالی است که ۱۰ سال از تولید تیبا می‌گذرد و احتمالا تا ۱۰ سال آینده نیز مهمان ما خواهد بود؛ بنابراین اگر سیاست گذاران تولید خودرو همچنان تاکید بر تولید خودروی ۵ هزار دلاری دارند، نمی‌توان توقع عرضه یک خودروی با کیفیت به بازار را داشت.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر این کار امکان پذیر بود چینی‌ها با توجه به توانایی بالای خود این محصول را تولید و روانه بازار می‌کردند، گفت: بعید است خودروی جایگزین پراید محصول با کیفیت تری نسبت به خود پراید باشد.

خروج پراید از چرخه تولید قابل توجه و ارزشمند است

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو  با بیان اینکه خروج پراید از چرخه تولید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی تصمیم مهم، قابل توجه و ارزشمند بوده است، گفت: قطعا پراید دیگر در ایران جایگزینی ندارد، زیرا در شرایط فعلی اقتصادی کشور و تورم لجام گسیخته مواد اولیه و نهاده‌های تولید بعید است شرکتی بتواند یک خودرو با قیمت ۲۵۰۰ دلار تولید کند؛ حتی اگر قرار باشد در سطح تکنولوژی و کیفی پراید باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در سال جهش تولید، باید از سیاستمداران درخواست کنیم که به جای مبانی سیاسی که احتمالا روزانه می‌تواند عوض شود، در سیاستگذاری و فضاسازی برای صنعت و به خصوص صنعت خودرو، مبانی اقتصادی و فنی را به عنوان معیار قرار دهند و منافع بلندمدت مردم و کشور را به جای منافع کوتاه مدت و زودگذر در نظر بگیرند.

او در ادامه، ارزیابی کیفیت خودرو را امری کاملا کارشناسی و تخصصی توصیف کرد و گفت: کیفیت محصولات خودروسازان توسط سازمان استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارزیابی و اعلام می‌شود؛ بنابراین اظهارنظر‌های غیرمستند و بی‌پشتوانه از سوی هر کسی که اطلاعات فنی و مهندسی و صنعتی ندارد، شایسته به نظر نمی‌رسد.

کاکایی افزود: جالب است کسانی که برای حضور در رسانه‌ها موضوع تکراری و نخ نمای پراید را دستاویز قرار می‌دادند، حالا نگران نبودن پراید در بازار شده و جای خالی آن را سوژه مصاحبه می‌کنند! در این میان خودروساز داخلی بلاتکلیف مانده است که این آقایان بالاخره پراید را می‌خواهند یا نمی‌خواهند!

اگرچه در سال‌های اخیر، توقف خط تولید پراید یکی از تاکیدات اصلی کارشناسان صنعت خودرو بود، اما این توصیه‌ها در شرایط عادی انجام می‌گرفت، از آنجا که در حال حاضر واردات خودرو ممنوع شده توقف تولید کامل آن با اما و اگر‌های بسیاری همراه خواهد بود.  علی رغم اینکه کیفیت تیبا و ساینا تفاوت چندانی با پراید ندارد، اما قیمت آن‌ها بیشتر است و این امر می‌تواند با توجه به کاهش توان مالی مردم، اقشار آسیب پذیر را از خرید خودرو‌های ارزان قیمت نیز محروم کند. از سوی دیگر احتمال نابسامانی بیشتر بازار خودرو دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
من الان دیدم پراید قیمت بازارش ۹۸ میلیون واقعا مردمی که مثلا ۲ یا ۳ میلیون حقوق.میگیرن از کجا میخوان به پراید پول بدن یعنی طرف بخواد با حقوقش بخره باید به اندازه ۴۰, ۵۰ سال کار کنه؟دلار گران شده درست انصاف دیگه داشته باشن قبلا پراید ۲۵ میلیون بود خودتون حساب کنید چقدر رفته روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
خوبه خط تولیدمون قویه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۲۳:۳۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
بگو آشغال همچنان تولید میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
وقتی پول ما به پراید هم نمیرسه چرا توقف تولید میزنن؟ مگه خودروهای بی کیفیت دیگشون رو میتونیم بخریم که پراید رو متوقف کردن؟ برای کارمون مجبوریم وگرنه حیف پول که به این لگن های بدون بازار رقابتی و گران بدهی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
واقعا خودمونیم غریبه بینمون نیست .ماشین ارزونیه. آخه میگن بیش از پنج میلیوووووون تومن برا سایپا خرج داره. وجهت رفاه حال ما پراید رو صدوخورده ای میده.
Iran (Islamic Republic of)
جاسم
۲۰:۱۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تورو خدا بزارید پراید تولید بشه.آخه ما ایرانیها پیشینه پنج هزارساله داریم وتونستیم بعداز پنج هزارسال پراید بسازیم.وگرنه باید تا چندهزارسال دیگه منتظر خودروی جدیدتر باشیم. ممنونیم از پیشرفت خوبتون .خیلی ممنونیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
متاسفم بر خودروی بی کیفیت
سایپا حیا کن / خودروسازی رو رها کن
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۱۵:۱۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
شرم برشما خودروسازان آخه پراید کجاش ارزونه که گفتی پراید جزو ارزانترین خودرو هست که مردم ازش استقبال میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
پراید اشتباه کردیم بهت گفتیم قراضه تو سروری تاج سری
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی
۱۴:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
فقط می خواستید قیمت این لگن رو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
پراید نهایتا 15 میلیون وبس
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۴۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزادکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
واردات هم آزاد بشه یدفعه تحریم بشیم ماشینت خراب بشه بهت قطعه نمیدن ، مجبوری یک ماشین دیگه بخری
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۲:۳۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
همه باید قبول کنند که در خودروسازی شکست خوردیم و حتما نیروهای نظامی باید کار را بدست بگیرند.
این تولید کم و کیفیت پایین و قیمت بالا شایسته ملت بزرگ ایران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
باعث و بانی همه این گرونیا و بدبختیا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۵۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
اوخت مسعولین مجبور میشن براشون اب و برق و گاز و اینترنت و معلم درست کنن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
بابا بسه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
آفرین همینطور تولید کنید!!!!!!!!!!!!!!
همین کارها را کردید و سالها به تولید پیکان پرداختید بدون کوچکترین تغییر و هیچگونه دگرگونی،که کره از ایران در خودروسازی پیشی گرفت و همچنان پیشتاز خواهد ماند.
حالا هم یقینا هند و افغانستان و پاکستان هم در خودروسازی از ایران گوی سبقت میربایند.
این خودروسازی تنبل و مافیایی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
قدرت خرید همین بنجل هاش رو هم نداریم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
کشور های همسایه اکثرا جنگ زده هستن // گناه دارن // نفرین میکنن صادر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
وحیده صالح میرحسنی روان ی
۱۱:۲۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام.قیمت واقعی پراید 15 میلیون تومان است،که با دلال بازی و گرفتن حق السکوت برخیها گران کردند،اگر کیلویی هم حساب کنی باز15تومن نمیشه چون از اهن الات ضایعات درست شده،لاستیک ان نیز از فرغون دستی درست شده ولی چرا این همه گران،پشت پرده عده ای میخورند.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
پارسال بهمن ماه پراید در بازار آزاد از ۵۰ میلیون گذشته بود و سایپا با قیمت ۴۰ میلیون فروش ویژه گذاشته بود. توی همین سایت به ما گفتند نخرید تا حباب بترکد! حباب نترکید که هیچ که الان با اون پول بهم پراید مدل ۹۰ هم نمیدن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Pow
۱۴:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
آخ زدی به هدف. آقا رضا به خدا درست میگید. منم یادمه میگفتن نخرید. منم نخریدم الان دیگه همین پراید که به قول خودتون خوب نیست و آشغاله رو دیگه نمیتونیم بخریم. مدل ۹۰ ۵۵ میلین اگر گیر بیاد اونم رنگ و تعویض گلگیر شدشه. نرخ پراید اگر بالا رفته بعلت گرانی دلار هست. این واقعیته که دلار تاثیر بدی بر گرانی گذاشته..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ماشین کم اصطلاکیه . کم خرجه . اما امنیت نداره .بعدم 100 میلیون تعجب برانگیزه . بی چاره اونی که نمی تونه حتی یه پراید بخره .
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
دادا ما هم جزو همون بیچاره هاییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ببخشید حضرت اقا کجا پراید 50 ملیون هزینه داشت. پراید قبل ازریاست مدعیان انسانیت وتدبیرو راسگوئی که پهلوان حباب ازاب دراومدن 17 تومن بود. البته بطور وفوراز15 تا 18 تومن بود.اما ازوقتیکه باوعدهای دروغ مردمو گول زدند تا کنون 110 تومن رسوندن وتااخر عمربی برکتشون به 200 تومن خاهن رسوند.حالا ببعضیا واحدمسکونی میدن تا حقائق وتاریخو تحریف کنن. همونطوریکه همه چیزو تحریف کردند
-
مجید
۱۰:۴۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
پراید همچنان تولید می‌شود علت 1-دعوت مجدد به کار بازنشستگان2-پرایدبدجوری تودهن تولیدکنندگان مزه کرده...
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۳۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
آی پراید ای اسب شاخ دار و سفید من ای پراید ای هواپیمای جت شخصی من ای پراید آرزوی زیبای من تولیدت را قطع نکن تولید شو ای پراید قاتل جاده های کشور من ای حلبی ای آبشن تولید شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ای پراید . ای مرغ تخم طلای مدعیان حزب اللهی .وژن برترخودخانهای فقط دردزدی ازبیت المال اعجوبه بشریتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
40 ساله مسخره ایم
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی درمانده
۱۰:۲۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
با این شرایطی که داره پیش میره احتمالا مجبور میشن پیکان و رنو ۵ و ژیان را هم دوباره بزارن تو خط تولید، تا شاید قشر ما فقرا هم بتونیم لذت ماشین داشتن را بچشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
اونا که خوبه. بگو دوچرخه های مسافرکشی .درفیلمهای چینیو ژا پنی احتمالا دیده باشی. اگه این دفعه شیطان طلبان رای بیارن شک نکن ک همون خاهدشد=فشار حداکثری اززیر خاهدبود وگرای بدشمن ازرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
جواب ناشناس، خیالت راحت فقط اصولگراها این دوره رای میارن ولی آش همین آشه و کاسه همین کاسه، وضع بدتر میشه که بهتر نمیشه ، هر طرف که بیان چه اصولگرا چه اصلاح طلب ، هیچ کدوم برنامه درستی ندارن فقط شعار دادن بلدن و فقط به قدرت برسن مهم نیست ما مردم چه کنیم و چطور وضع برامون سخت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
الهی شکر خوبه
-
مجید
۱۰:۵۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
یحتمل به ارابه هم می رسیم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ازذخائر نظامی عزیزم.
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی درمانده
۱۰:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
با این شرایطی که داره پیش میره احتمالا مجبور میشن پیکان و رنو ۵ و ژیان را هم دوباره بزارن تو خط تولید، تا شاید قشر ما فقرا هم بتونیم لذت ماشین داشتن را بچشیم.
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۰۹:۱۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام لطفا
کاری کنید که مشخصات در کامپیوتر در حافظه بماند
که مدام ما مجبور نشویم نام و نام خانوادگی و ادرس ایمیل را بنویسیم اینکه در سیستم شما کاری ندارد پس انجام دهید
بعد از بیایید و به تولید پراید ایراد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۱۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تنبل. میخواهید که تایپ کنند براتون تا زحمت نکشید؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۰۹:۱۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام لطفا
کاری کنید که مشخصات در کامپیوتر در حافظه بماند
که مدام ما مجبور نشویم نام و نام خانوادگی و ادرس ایمیل را بنویسیم اینکه در سیستم شما کاری ندارد پس انجام دهید
بعد از بیایید و به تولید پراید ایراد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۰۹:۱۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام لطفا
کاری کنید که مشخصات در کامپیوتر در حافظه بماند
که مدام ما مجبور نشویم نام و نام خانوادگی و ادرس ایمیل را بنویسیم اینکه در سیستم شما کاری ندارد پس انجام دهید
بعد از بیایید و به تولید پراید ایراد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
چرا پیام تکراری رو چند بار تایید میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
موتور شده 30 میلیون پراید جای خود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
لطفأ نظر من رو چاپ کنین،
فقط میتونم بگم،
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
این همه گفتی ، گل گفتی . اما آیا مگه میشه از آهن قراضه گاری صد میلیونی گذشت . من که فکر نمی کنم سفارشات قبل توقف تولید حالاحالاها تمام بشه ؟ کسی همی نیست ببینه این لیست از کجا آمده و به چه کسائی به چه قیمت نجومی داده میشه ؟ اصلاً فکر میکنم ارگان نظارتی توش دست داره که آمار و اطلاعات را رو نمیکنه می گید نه ؟ خلافشا ثابت کنید ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خدایا شکرت .من فکر کردم ما بدبختیم . از ما بدبخت ترم هست که پرایدو دارن صادر میکنن به کشورشون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
پراید که سهله با این شرایط باید پیکان با موتور کاربراتوری تولید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
همه ی حرفها وکارهای دولت دروغه!؟؟ مگرتولیدش متوقف نشد!!!
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۸:۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
من خیلی اطلاعات ندارم ولی اگر میشد ماشین خارجی دست دو( منظور ماشینی قبلا استفاده شده و آک نیست) .....وارد کنیم قطعا قطعا مردم به جای خرید خودرو گران و بی کیفیت داخلی هجوم میبردند به خرید خودروهای مثلا دو هزار ده با برند خارجی .....چون همان قیمت مثلا پراید ولی کیفیتش بیشتر و ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
برادر من مشکل جای دیگه هست همون خودرو خارجی دست دوم باید از گمرک و مراجع به اصطلاح قانونی رد بشه دیگه اونوقت قیمت تموم شدش باز از داخلی خیلی گرونتر می افته مشکل ریشه ای و ذاتی هستش و الا همین پراید را میدونی چند صادر میکنند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ماشین خارجی بیارن ، قطعه اش نشه وارد بشه و تحریم باشه، خراب باشه چه خاکی باید به سرت کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تو صحبت های کارشناس تاکید شد با این قیمت کیفیت کمه
داداش شما بگو با کدوم قیمت کیفیت بالاست؟ با ۱ میلیارد خوبه؟
والا دنا پلاس اتومات رو ۳۰۰ میلیون میدین اونم نواقص زیاد داره
یادش بخیر ایام گذشته ...
آخرین اخبار