شیراز میزبان نشست آسیب‌شناسی مد و لباس

نشست آسیب‌شناسی مد و لباس استان فارس با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده مرضیه شفاپوردبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشوردر نشست آسیب شناسی مد و لباس، گفت: هرچند مد و لباس دومین صنعت پول‌ساز در جهان است، اما در کشور ما هنری جدید بوده که برای صنعتی شدن آن نیاز به پشتیبانی همه‌ جانبه به ویژه همکاری و هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره صمت و ناجا است.

او، بیان کرد: آموزش طراحی مد و لباس تنها بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هر آموزشگاهی که از این اداره مجوز ندارد، کارکردی غیرقانونی دارد و گواهی‌ها صادره از سوی آنان‌ نیز اعتباری ندارد.

شفاپور، تصریح کرد: استان فارس ظرفیت بسیار بالایی در حوزه مد و لباس دارد که پیشنهاد می‌شود با همکاری استانداری فارس، بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر امسال در فارس برگزار شود.

همچنین صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست ادامه داد: هدف اصلی از کارگروه مد و لباس، بیش از هر چیز فرهنگ ‌سازی در این زمینه است.

او، افزود: تهاجم فرهنگی امروزه همه زوایای فرهنگ ما را فراگرفته و این همه‌گیری فرهنگی، را نباید تنها به دید فرهنگی دید زیرا اقتصاد، سیاست و  کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، اضافه کرد:  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت  اداره صمت، ناجا و دیگر دستگاه‌ها و به ویژه مردم نیازمند است تا بتواند درخشش توانمندی طراحان جوان را به همگان نشان دهد.

نشست آسیب‌شناسی مد و لباس استان فارس با حضور سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی این اداره کل و نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی و نیز نماینده مؤسسات فرهنگی و هنری مد و لباس فارس برپا شد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار