دیدار نخست‌وزیر عراق با مسعود و مسرور بارزانی

مصطفی الکاظمی در سفر به اربیل با رهبر حزب دموکرات و نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و درباره مسائل دو جانبه و انتخابات زودهنگام گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) در سفری رسمی وارد اربیل شد و با مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار کرد.

الکاظمی و مسعود بازرانی در این دیدار، وضعیت عراق، مهمترین چالش‌های این کشور، یکپارچه کردن مواضع ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام را بررسی کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر اصلاح کشور که نیاز کنونی عراق است و در اولویت قرار دادن اقدامات ملی تاکید کرد و آن را راهی برای برون رفت کشور از مشکلات عنوان کرد.

او با اشاره به هماهنگی بالا بین نیرو‌های مسلح عراق با نیرو‌های پیشمرگه گفت: این مسئله به پیروزی در برابر عناصر تروریستی داعش کمک کرد و این هماهنگی به حمایت از کشور و ایجاد فرصت شکوفایی و توسعه منجر خواهد شد.

الکاظمی بر اهمیت همپوشانی مواضع دولت فدرال و کردستان عراق تاکید کرد و افزود: منطقه کردستان، بخشی اصلی و تکمیل کننده عراق است و گفت‌وگو و قانون اساسی، خیمه‌ای است که آینده‌ای امن را برای عراق یکپارچه و باثبات تضمین خواهد کرد.

مسعود بارزانی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر الکاظمی به اربیل، گفت که همه در عراق، برای اصلاح و حل مشکلات بین اربیل و بغداد تلاش خواهند کرد.

نخست وزیر عراق همچنین با همتای خود در اربیل دیدار کرد و درباره تجارب همکاری امنیتی و همپوشانی وظایف نیرو‌های مسلح در مقابله با تروریسم داعشی و تقویت وحدت ملی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار تاکید کردند که حاکمیت عراق همان فصل الخطابی است که همه عراقی‌ها را گرد هم جمع می‌کند و نمی‌گذارد تفرقه میان آنان ایجاد شود.

مسرور بارزانی اعلام کرد که هم اکنون فرصت برای تقویت فعالیت‌های مشترک و تلاش بیشتر برای خدمت به کشور عراق فراهم شده است.

الکاظمی نیز به مسئله انتخابات زودهنگام اشاره کرد و گفت: در روند برگزاری انتخابات باید تسریع شود و این اقدام بهترین راه برای بیان صادقانه آرای مردم و انتخاب حقیقی آنان است.

نخست وزیر اقلیم کردستان در این دیدار تاکید کرد که به دنبال حل وفصل تمامی پرونده‌های جاری میان اربیل و بغداد است و به دستیابی به راه حل‌های طولانی مدت و حمایت از دولت عراق در اصلاح امور امیدوار است.

الکاظمی از زمان تصدی منصب نخست‌وزیری، برای اولین بار است که به کردستان عراق سفر کرده است. سفر او شامل بازدید از دهوک و سلیمانیه نیز خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار