ترامپ: فلسطین با دیدن توافق تدریجی دوستان عرب خود، به میز مذاکرات صلح برمی‌گردد

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد با توافق تدریجی دیگر کشور‌های عربی با صهیونیست‌ها، فلسطینیان به مذاکرات صلح برخواهند گشت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه راشاتودی، رئیس جمهور آمریکا معتقد است فلسطین با دیدن توافق تدریجی دوستان عرب خود با رژیم صهیونیستی، به مذاکرات صلح بازخواهند گشت.

دونالد ترامپ در خصوص توافق ابراهیم که خود داعیه میانجی گری آن را برعهده دارد، مدعی شد: فلسطینی‌ها وقتی ببینند که دوستان عربشان یکی پس از دیگری روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کنند، به مذاکرات باز می‌گردند. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات گفت ما پیشرفت زیادی داشته ایم و هفته آینده توافق نامه‌ای میان امارات و اسرائیل در کاخ سفید امضا خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ممکن است کشور‌های دیگر به روند عادی سازی روی آورند و هرگاه زمانش شوند به شما اطلاع خواهم داد. ترامپ با تاکید بر آمادگی کشور‌های دیگر برای سازش با صهیونیست‌ها گفت: امارات را یک مبارزه بزرگ رهبری می‌کند که همه به او احترام می‌گذارند. من گفتگو با پادشاه عربستان را نیز آغاز کرده ام.

پیش از این نیز رابرت او براین، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان بی سی گفت دولت ترامپ اطمینان دارد که پس از اعلام عادی سازی روابط امارات و اسرائیل، دیگر کشور‌ها به این سو گام بردارند.

مقامات صهیونیستی و اماراتی قصد دارند تا ضمن حضور در واشنگتن توافق عادی‌سازی روابط را امضا کنند. ترامپ نیز در این نشست حضور خواهد داشت. پیش بینی می‌شود که این دیدار در هفته پایانی شهریور ماه انجام شود. گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن انتقاد از اقدام ابوظبی، تاکید کردند که امارات خنجری زهرآگین را به پیکر مقاومت فرو کرده است.

پیش از این یک منبع ناشناس اعلام کرد دولت آمریکا در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای امضا توافق بین سران امارات و رژیم صهیونیستی در روز ۲۲ سپتامبر (اول مهر) در کاخ سفید است.

در روز ۱۳ اوت، رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی ننگینی برای عادی‌سازی روابط با میانجی‌گری آمریکا دست پیدا کردند، هرچند که پیش از این نیز ابوظبی و تل‌آویو رابطه مخفی دیپلماتیک با یکدیگر داشتند. امارات اولین کشور خلیج فارس و سومین کشور عربی بوده که تن به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داده است. پیش از امارات، مصر و اردن هم اقدام به عادی‌سازی روابط کرده بودند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار