۲۵ درصد دام‌های مهاباد پلاک کوبی شد

رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۲۵ درصد دام‌های مهاباد شامل ۴۳ هزار راس در این شهرستان پلاک کوبی شد.

کوروش سعیدی رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با اجرای طرح سراسری پلاک کوبی دام‌ها و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا؛ تاکنون ۴۳ هزار راس دام سبک و سنگین با نظارت جهاد کشاورزی در این شهرستان پلاک کوبی شده است.

سعیدی با اعلام اینکه مهاباد دارای ۳۱۵ هزار راس دام شامل ۲۸۰ هزار راس دام سبک و ۳۵ هزار راس دام سنگین است، افزود: نزدیک به ۲۵ درصد از دام‌های مهاباد تاکنون هویت گذاری و پلاک کوبی شده اند و این روند باید تسریع یابد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد بر لزوم مشارکت همگانی دامداران برای تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین تاکید و اذعان کرد: با توجه به بالا بودن جمعیت دامی این شهرستان، مخصوصا دام سبک که اکثرا به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، این امر موجب کندی روند پلاک گذاری شده است.

سعیدی با تاکید بر افرایش آگاهی و مشارکت دامداران در خصوص پلاک کوبی دام‌ها ادامه داد: در طرح جدید پلاک‌کوبی دام‌ها، به هر دام یک پلاک ۱۵ رقمی نصب می‌شود که مشخص‌کننده هویت دام، مکان نگهداری و مالک آن است.

طرح پلاک‌کوبی دام‌ها یا هویت‌گذاری آن‌ها یک طرح ملی و مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون نظام دامپروری کشور است که همه دام‌ها بایستی از سوی مالکان پلاک‌کوبی شوند در غیر این صورت و بدون نصب پلاک، هرگونه جابجایی دام و خرید و فروش آن قاچاق محسوب شده و با صاحب آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.