باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا با وجود کرونا بچه‌هایمان را به مدرسه بفرستیم؟

موضوع مدرسه رفتن یا نرفتن دانش‌آموزان از جمله مسائلی است که این روزها ذهن بسیاری از دانش‌آموزان را درگیر خود کرده است.

آیا با وجود کرونا بچه‌هایمان را به مدرسه بفرستیم؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شده است که مردم کشور ما نیز مثل بسیاری از مردم جهان در دیگر کشورها، همچنان با بیماری منحوس کرونا دست به گریبانند.

توجیه کودکان و نوجوانان برای رعایت نکات بهداشتی و آموزش نکات خود مراقبتی به آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رعایت نکردن هر کدام از این موارد نگرانی والدین درباره مبتلا شدن فرزندشان را بیش از پیش افزایش داده است.

با توجه به اینکه سال تحصیلی گذشته برای همه دانش آموزان کشور به ویژه در ماههای پایانی به صورت غیر حضوری و آموزش آنلاین برگزار شد، مسئولان حوزه آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفتند تا سال تحصیلی فعلی را زودتر از موعد همیشگی آن شروع کنند.

زنگ شروع سال تحصیلی در همه مدارس کشور در شهریور نواخته شد و پس از کلاس بندی‌ها و آشنایی اولیه معلم و دانش‌آموزان با یکدیگر برنامه نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه و چگونگی شیوه تدریس معلم به خانواده آن‌ها ارائه شد.

برخی از والدین با وجود دل نگرانی که نسبت به سلامت فرزند خود دارند، از حضور دانش‌آموز خود در مدرسه امتناع کرده و مخالفت خود را نسبت به برگزاری حضوری کلاسهای آموزشی اعلام کردند.

در حال حاضر بسیاری از کلاسهای درسی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و برای آموزش بسیاری از دروس اجباری به حضور آن‌ها در مدرسه و نشستن سر کلاس نیست.

ضرورت رعایت نکات بهداشتی و آموزش خود مراقبتی

شواهد فعلی و گفتگوی باشگاه خبرنگاران جوان با تعدادی از والدین دانش‌آموزان مقاطع مختلف، بیانگر این نکته هست که با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، بسیاری از دانش‌آموزان همچنان در استرس ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند و این استرس والدین آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

راضیه محمودی مادر دو دانش آموز دختر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گفت: ما نیز مثل سایر هموطنان از حضور فرزند خود در مدرسه در شرایط فعلی نگرانیم و رعایت دستورالعملهای بهداشتی در مدارس و همچنین آموزش نکات خود مراقبتی به فرزندان ما و یادآوری به آن‌ها بخشی از این اضطراب را از بین می‌برد.

او در ادامه اضافه کرد: بخشی از دغدغه والدینی که فرزند محصل دارند در واقع به مسئله رفت و آمد آن‌ها با وسایل نقلیه عمومی و اجبار به استفاده از این وسایل باز‌می‌گردد و البته از کم سن و سال بودن اغلب دانش‌آموزان و سهل انگاری برخی از آن‌ها در استفاده از ابزار خود مراقبتی مثل ماسک و دستکش هم نباید غافل شد.

محمودی یادآور شد: بیشتر والدین  موافق  حضور دانش‌آموزان در مدارس، تمایل دارند تا در شرایط فعلی که بیماری کرونا در جامعه ما همه گیر شده است، خودشان با خودروی شخصی فرزندشان را به مدرسه ببرند و با توجه به اجرای طرح ترافیک و محدودیت‌های این چنینی این امکان وجود ندارد.

مادر این دانش‌آموزان همچنین تصریح کرد: حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان در کلاس درس به صلاح  هیچ یک از دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نیست و در شرایط فعلی در مدرسه فرزندان من دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف را گروه‌بندی کرده‌اند و این اقدام بخشی از دغدغه ما را برطرف کرده است. 

او با اشاره به موضوع برگزاری کلاس برای دروسی که نیاز به آموزش حضوری مستقیم دارند، تاکید کرد: دروسی مثل ریاضی، زبان و بخش‌هایی از علوم تجربی که دارای فرمولهای مختلف هستند، نیازمند برگزاری کلاس حضوری بوده و امکان آموزش دانش‌آموزان در قالب کلاسهای آموزشی آنلاین وجود ندارد.

آیا با وجود کرونا بچه‌هایمان را به مدرسه بفرستیم؟

جان دانش‌آموزان نباید فدای سوادآموزی شود

دو شیفته شدن کلاسهای آموزشی مثل گذشته که امکان تقسیم بندی دانش‌آموزان به گروههای کوچک آموزشی را فراهم می‌کند یکی از پیشنهاداتی است که این روزها از طرف برخی از والدین مطرح می‌شود و البته شرایط اجرای آن نیز وجود ندارد.

مادر مونا دانش آموز ششم ابتدایی نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بسیاری از پزشکان از پایین بودن احتمال ابتلا کودکان به بیماری کرونا سخن می‌گویند اما برخی از کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند و یا به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و ما به‌ عنوان والدین او نمی‌توانیم از چنین مشکلی چشم‌پوشی کنیم.

او افزود: موضوع انتقال بیماری کرونا از طریق دانش‌آموزان به سایر اعضای خانواده که با او زندگی می‌کنند هم از جمله مواردی است که ظاهرا از دید مسئولان پنهان مانده است و باید برای آن چاره اندیشی شود و پیش از آنکه فاجعه‌ای بزرگ رخ بدهد از شیوع گسترده‌تر کرونا جلوگیری کنند.

مادر دانش‌آموز فوق یادآور شد: مسئولان باید نگرانی پدر و مادر دانش‌آموزان درباره احتمال ابتلا به بیماری کرونا را درک کرده و در آموزش و پرورش کودکان این سرزمین با دلسوزی بیشتری تلاش کنند و نباید جان دانش آموزان نباید فدای سوادآموزی آن‌ها شود.

هم اکنون موضوع مدرسه رفتن یا نرفتن دانش‌آموزان از جمله مسائلی است که این روزها ذهن بسیاری از دانش‌آموزان را درگیر خود کرده است و هر کدام از این دو مورد معضلات و آسیبهای خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

آیا با وجود کرونا بچه‌هایمان را به مدرسه بفرستیم؟

بار سنگین مسئولیت بر شانه مسئولان

از طرفی آموزش و فراگیری برخی از دروس از حساسیت بالاتری برخوردار است و یاددهی به دانش‌آموزان مستلزم حضور او در اماکن آموزشی است و از طرفی هم تجمع آن‌ها در فضایی بسته و کوچک عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

سایه بیماری کرونا بر سر جامعه سنگینی می‌کند و این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی والدین چگونگی حفظ سلامت فرزندان آن‌ها است و تحقق چنین آرمانی، بار مسئولیت دستگاههای اجرایی ستاد مبارزه با بیماری کرونا را سنگین‌ تر از گذشته کرده است.

مدرسه رفتن یا نرفتن دانش‌آموزان به شرایط فعلی بیماری کرونا در شهر و محل سکونت آن‌ها بستگی دارد و این والدین او هستند که علاوه بر توجه به دستورالعمل‌های آموزشی مدارس، باید با حساسیت بیشتری مدیریت کنند و از برخوردهای سطحی و احساساتی صرف نظر کنند.

استفاده از روش‌های نوین آموزش‌های مجازی و همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی حضوری مربوط به دروسی مثل ریاضی، زبان انگلیسی و زبان عربی، علوم و همراهی والدین در فراهم کردن مشارکت دانش‌آموزان در فراگیری دروسی که به صورت آنلاین و مجازی تدریس می‌شوند نیز از جمله موارد مهم در گذراندن این سال تحصیلی پر مشقت و سخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
مگه ديوونه شديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
هرگز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چند روز قبل از باز سدن مدارس رفتم گوشی بگیرم قسطس ندادن و الا هم یک تومن گرونتر شده. فقط یک گوشی هوشمند داریم که مجبورم از این به بعد بذارم برای بچه ها. کاش لاقل در این روزها قیمت گوشیها رو کنترل میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام همش استرس دارم چرا دخترم نمیره نکنه بقیه میرند ؟؟ میترسم ا بره مدرسه معلم بد برخورد کنه که چرا اومدی از طرفی تو خونه دوتا بچه کوچیک دارم که سخته، محیط را برا درس خوندن آروم کنم خودمم نمیتونم باشم تا ببینم داره چه کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
هروقت مسئولین بچه هاشون رو فرستادند ماهم میفرستیم. چون خودمسئولین کرونا میگیرند زود خوب میشه جای تعجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
نه به هیچ وج مدرسه نفرستین
Iran (Islamic Republic of)
محمدی جوادی
۱۴:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چه درس بخونند چه نخونند بیکارند حداقل یکسال تعطیلش می کردن من خودم سه جوان تحصیل کرده بیکار دارم چهارمی هم دانش آموز متوسطه اوله این چند روز که رفته مدرسه یا معلم نداشتن یا یکی داشتن مثلا امروز یک معلم داشتن بقیهاش بیکار داخل مدرسه بودند
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم بازنشسته
۱۴:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
آموزش وپرورش باید حداقلیک ماه وحتی یک سال تحصیل عقب می انداخت هیچی هم خراب نمی شدمیخا مدرک بگیرن بیان بیکار بگردن یک سال دیرتر من خودم سه جوان تحصیل کرده بیکار دارم داخل خونه وبچه چهارمم دانش آموزمتوسطه اوله ازهفته قبل تا حالا سه معلم آمدن کلاس این چه درسدادنی است مثلا همین امروز فقط یک معلم داشتن وبقیه اش بدون معلم بودن داخل کلاس دلمون خوشه دارن میرن مدرسه تازه اگه یک سالم تعطیل می شد یک سال تعدادبیکاران افزایش نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
نمیفرستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
هیچکس بچشو مدرسه نفرسته
هم مافیا نابود میشه هم کرونا شیوع پیدا نمیکنه هم بچه دچار استرس و بیماری نمیشه
..................................................................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
مسئولی که به معلمان میگوید در مدرسه حضور داشته باشید و مجازی درس بدهید...آخه مجازی واسه اینه طرف از خونه اش بیرون نیاد..
-
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اشتباه بزرگی است.
آموزش و پرورش تو این مدت باید درس معلم ها رو به صورت سی دی تهیه میکرد و به همراه کتاب در اختیار دانش آموزان قرار می داد ولی چون تعطیلات تابستان بود برای معلمین این امکان وجود نداشت!!!!
لااقل با یکی از شرکت های ارائه دهنده این خدمات که در تلویزیون تبلیغ میکنن قرارداد میبست!
یاد صحبت های آقای حاجی بابایی رئیس آموزش و پرورش پیشین افتادم که در مجلس گفت: گگهمکاران من در آموزش و پرورش در دوران کرونا از جان خودشون مایه گذاشتند!!! و اجازه ندادند حتی یک لحظه آموزش متوقف شود"!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بابا ببندید مدرسه هارو راحت تر نیست چقدر بی فکر هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا اینقدر بی برنامه شده مدرسه ...
Iran (Islamic Republic of)
احمد ملک پور
۱۳:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من که بچه ام را عمرا بفرستم مدرسه, از کجا معلوم که معلم کرونایی نباشه! پس فردا اموزش و پرورش جوابگو هست؟! اینترنت هم پول ندارم بخرم!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بعضی از آدم ها تو کرونا هر روز از خونه بیرون میرن مسافرت میرین ولی وقتی که اسم مدرسه میاد صدای همون آدم ها میره بالاو میگن خطرناک هست. این چه خطری هست که توی مسافرت ها نیست و تو مدارس هست.
@مدرسه-حضوری
-
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اون بد این بدتر !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بچه هاتونو نفرستید مدرسه تنها چیزی که برای اینها ارزش نداره جون مردمه. اینا فقط میخواستن مدارس غیر انتفاعی شهریه هاشونو بگیرن همین. فردا روزی خدای نکرده بچه تون مبتلا شد کسی نیست به شما پاسخگو باشه.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
این عکسا مال تهرانه ما تو خوزستان(ماهشهر هستم)حتی یه کولر و پنکه سالم نداریم کلاس ها این قدر گرمه که حتی بدون ماسک به زور نفس میکشیم حالا بماند با ماسک بعد از اینا گذشته شما چطور می‌خواین بچه های کوچک رو قانع کنیم که یک سال همه چیز رو رعایت کنن در حالی که میبینم خیلی ها رعایت نمیکنن و با نفر قبلی که گفته بود باید تغیرات در کتاب درسی ایجاد میشد موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
الان درک این مطلب اسان است که بدونیم اینهمه مسجد ساختیم. .تقریبا 90%مساجد خالیه مسولین اگه بخوان میتونند تغییر کاربری بدند بعنوان مدرسه استناده کنند.تا همه دانش اموزان بتوانند با خیال راحت به درسشون برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
کدوم بچه می تونه چند ساعتی که مدرسه هست ماسک بزنه دستکش بپوشه با دوستاش بازی و دعوا نکنه و از سرویس بهداشتی استفاده نکنه.
این عکس ها فقط نمایشی هست
تا احتمال انتقال زیاده حضور در هر اجتماعی اشتباه هست حتی مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
الان توی تصاویر شما که از بهترین شرایط عکس تهیه شده ماسک دانش آموز دختر که از نو n95 می باشد اصلا نه مناسب مدرسه و نه مناسب صورت دانش اموز و کلا زیر ماسک باز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اصلا عقلانی نیست بچه درس نخونه بهتره یا خدا نکرده بمیره انتخاب با خود ماست.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
کدوم یک از حاکمان این چهل یک ساله بفکر مردم بودن که حالا با وجود کرونا باشن توی این مدت یکی یک ماسک رایگان دست کسی داد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
در هر مقاله یا اظهار نظری که پیرامون کرونا و بازگشایی مدرسه انجام می شود هیچ گونه دغدغه و نگرانی نسبت به معلمان و کادر اداری مدارس که بار سنگین و همراه با تهدید سلامتی شان بر دوش می کشند نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
آیا با وجود کرونا بچه‌هایمان را به مدرسه بفرستیم؟
خیر لزومی ندارد به مدارس بروند نفرستیدشون به مدارس از طریق تلویزیون و فضای مجازی و بسته های آموزشی دانش آموزان دروس مختلف را می آموزند و زنده و سلامت در خانه هایشان کنار دیگر اعضای خانواده هستند تا انشاءالله دارو ودرمان و واکسن موثر ضد ویروس منحوس کشنده تروریستی کرونا کشف و تولید فراوان و ارزان و قابل دسترس همگان قرار بگیرد بعدش فرزندانمان را به مدرسه خواهیم فرستاد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
آیا با وجود کرونا بچه‌هایمان را به مدرسه بفرستیم؟
خیر لزومی ندارد به مدارس بروند نفرستیدشون به مدارس از طریق تلویزیون و فضای مجازی و بسته های آموزشی دانش آموزان دروس مختلف را می آموزند و زنده و سلامت در خانه هایشان کنار دیگر اعضای خانواده هستند تا انشاءالله دارو ودرمان و واکسن موثر ضد ویروس منحوس کشنده تروریستی کرونا کشف و تولید فراوان و ارزان و قابل دسترس همگان قرار بگیرد بعدش فرزندانمان را به مدرسه خواهیم فرستاد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۲۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اقای وزیر ما نخبه های در دانشگاهها داریم که میتونستید استفاده کنید بها بدید و با تصویب یک طرخ ازشون دعوت کنید تا یک طرح خوب برا مدارس و نحوه تدریس ارائه بدادند هم باعث تشویق قشر دانشجو میشذ هم این که تمام سناریو های اموزشی ریز ریز بررسی می شد و یک اموزش عالی رو برای کشور شاهد بودیم مشکل کشور ما اینه که جوانان نخبه و ایده دهنده رو بها نمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
حاصلی
۱۰:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
امسال کلاس دوم ابتدایی ها نوشتن بلد نیستن حرف یا کلمه بنویسن این چه آموزشی دارن میدن خطربی سوادی جامعه روتهدید میکنه آگرآموزش وپرورش فکری اساسی نکنه ودانش آموزان همچنان به بهانه آلودگی هوا وویروس ازآموزش عقب می مانند.
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۰:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام
متاسفانه بعضی از موارد مشاهده شده مربوط به ضد عفونی فقط جنبه مانور داشته و دائمی نیستند مثلا در مدرسه ای مستخدام با دقت زیاد کف زمین و دستگیره ها را ضد عفونی می کرد اما میز و نیمکت را ضد عفونی نمی کرد و یا شنیدم بعضی از آموزگاران یا دبیران با وجود علائم آبریزش بینی در مدرسه حاضر می شدند و می گویند سرماخوردگی ساده است همچنین دانش آموز با همین علائم وارد کلاس درس شده و اولیا می گویند حساسیت فصلی است و باز هم متاسفانه برخی مدیران مدرسه هم نسبت به این موراد بی توجه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام
لطفا پیگیری کنید
سامانه دانشگاه آزاد به بهانه کرونا و آموزش غیر حضوری تغییر کرده تکلیف شهریه های بستانکاری ما که پرداخت کردیم چی میشه دوباره شهریه می گیرند انگار نه انگار که ما بستانکار بودیم.
خواهش می کنم پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
کتابای پسرمو دیروز دادن هنوز نه کلاسی تو شاد تشکیل شده نه درسی دادن معلوم نیست چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا متوحیه نیستید جان بچه ها و خانواده هاریشان در خطر است. برای دولت تنها چیزی که اهمیت ندارد جان مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
پیشنهادم به والدین اینست که بیماری که دارو ودرمان قطعی نداره وبسیار موذی عمل میکنه میتونه جان دلبندانتون رو تهدید کنه‌..به چه قیمتی میخواهید بچه هاتون با سواد بشن؟پس عاقلانه اینه که نفرستید مدرسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
پیشنهادم به والدین اینست که بیماری که دارو ودرمان قطعی نداره وبسیار موذی عمل میکنه میتونه جان دلبندانتون رو تهدید کنه‌..به چه قیمتی میخواهید بچه هاتون با سواد بشن؟پس عاقلانه اینه که نفرستید مدرسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اگر دانش آموزان باید به سرکلاس بروند چرا روحانی ووزیرش باید از ویدیو کنفرانش شروع مدارس راآغاز کنند وبین دانش آموزان نرفتند
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۹:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
هیچ اعتمادی به دولت نیست،صد ساله که قراره حقوق معلما از زیر خط حقارت بیاد بالا که نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
ای کاش بخشی از کتب درسی که اهمیت زیادی نداره،حذف بشه.دانش آموزان فقط دروس اصلی که پیش نیاز سال های بعد هست رو بخونند.چون در شرایط فعلی،آموزش حضوری و غیرحضوری،هر دو مخاطرات خاص خود را دارند.کلاس های آنلاین و مجازی،به دانش آموزان آسیب زیادی وارد می کند از جمله ضعف چشم و سردرد،خصوصا در مقطع دبستان.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
فرستادن دانش آموزان به مدرسه واقعا اشتباهه بزرگیه.بخصوص زمانی که هوا سرد شه،شوفاژا روشن شه و پنجره ها بسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اگر می خواهید بچه هایتان کشته شوند، به مدرسه بفرستید، مانند کودک 8 ساله گتوند که والدین بی فکر او را به مدرسه فرستادن و او را کشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من اول سلامتی بعد هر چیز دیگری
در یک محیط پر از استرس و نگرانی که نمی شه امنیت فکری و یادگیری داشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
در خبرها اومده بود وزیر سابق آموزش و پرورش که بهتر از من و شما وضعیت مدارس ایران را میفهمد، به نوه های خودش گفته مدرسه نروند، چرا؟ چون اونها را دوست داره. ولی وزیر فعلی که بار هم وضعیت مدارس را بهتر از من و شما میدونه، میگه بچه های ما بروند مدرسه! چرا؟ چون بچه های ما برای این فرد ارزشی ندارند. به همین سادگی! مردم عزیز ایران جان بچه های خودتان را در خدمت تصمیم های سیاسی قرار ندهید
-
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
وزیر با این سن و سال مگه بچه مدرسه ای داره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
آموزش و پرورش حداقل باید طی این مدت زحمت میکشیدن برنامه درسی رو تغییر میدادن، کتابها رو کم حجم میکردن و بخشی از دروس و حذف یا به سال بعد منتقل میکردن، تا جاهایی که کلاس مجازی هست به اتمام دروس برسن و جاهایی که حضوری هست تراکم دانش آموزان رو بتونن کم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
رهبر هم فرمودند که کتاب ها و مطالب غیرضرور نباید در مدارس تدریس شود اما کو گوش شنوا
آخرین اخبار