عضو شورای عالی آموزش و پرورش:

مدیران مدارس باید افراد تاثیرگذار باشند

مهرمحمدی گفت: برای انتخاب مدیران مدارس باید به افراد تاثیرگذار، موقعیت شناس و فهیم توجه شود.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود مهرمحمدی عضو شورای عالی آموزش و پرورش به همراه مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی صبح امروز از دبستان شهید مفتح آموزش و پرورش منطقه ۳ شهر تهران بازدید کردند.

مهرمحمدی در این بازدید اظهار کرد: در انتخاب مدیران مدارس، باید به افراد تاثیرگذار، موثر، موقعیت شناس و فهیم توجه شود. اگر چنین شود سیاست مدرسه محوری به نیکویی زمینه اجرایی پیدا خواهد کرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به موقعیت محوری در سند تحول بنیادین و تفویض اختیار به مدرسه، گفت: در راستای موقعیت محوری سند تحول بنیادین و تفویض اختیار به مدرسه، تصمیم گیری می‌شود.


بیشتر بخوانید


مهرمحمدی تصریح کرد: باید این اختیار به مدیر مدرسه داده شود که با تشخیص موقعیت و ضرورت مدرسه (مدیر، شورا‌های مدرسه و اولیاء) اجازه تصمیم گیری و قدرت عمل داشته باشد.

او در پایان با اشاره به اینکه درسطح جهان تفویض اختیار به مدارس و طرح تشکیل شبکه‌های خواهرخواندگی مطرح است، گفت: باید مبادله تجربیات و اطلاعات از طریق شبکه شاد میسر شود و تعدادی از مدارس در طرحی مانند خواهرخواندگی در فرآیند تعلیم و تربیت هم افزایی و تبادل تجربیات داشته باشند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.