۶۰۰ خودرو در ناوگان عمومی استان سمنان رایگان گازسوز شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: ۶۰۰ خودرو عمومی در سراسر استان سمنان در قالب طرح گازسوز کردن خودرو‌های عمومی به‌صورت رایگان دوگانه‌سوز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر عرب عامری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: مالکان خودرو‌های عمومی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه " www.gcr.niopdc.ir " درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو ثبت کنند.

او افزود: صاحبان خودرو‌های عمومی در استان سمنان می‌توانند پس از ثبت نام در این سامانه برای احراز هویت و پلاک، کارگاه مورد نظر را برای گازسوز کردن خودرو خود انتخاب کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بیان کرد: خودرو‌های ناوگان عمومی تک‌سوز شامل تاکسی‌ها، ون و وانت‌بار‌ها به صورت ۱۰۰ درصد رایگان دوگانه سوز می‌شود.

عرب عامری بیان کرد: هزینه گازسوز کردن خودرو‌های عمومی بر عهده وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که با تولیدکنندگان مخازن و کیت قرارداد بسته شده است و این شرکت‌ها با کارگاه‌های مجاز قرارداد می‌بندند و بر اساس درخواست‌ها مخازن را برای آن‌ها ارسال می‌کنند.

او یادآور شد: ۲ کارگاه گازسوز کردن خودرو یکی در سمنان و دیگری در شاهرود در استان سمنان فعال است و افزایش تعداد این کارگاه‌ها در شهر سمنان و شاهرود از ابتدای ماه جاری در دست اقدام است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با بیان اینکه ظرفیت اولیه کارگاه‌ها برای گازسوز کردن خودرو‌های عمومی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ظرفیت هر کارگاه برای گازسوز کردن روزانه ۱۰ تا ۱۲ خودرو است.

عرب عامری یادآور شد: ۸۰۰ متقاضی برای دوگانه سوز کردن خودروی خود در سامانه اعلام شده در استان سمنان ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۰۰ خودرو گاز سوز شده و بقیه درخواست‌ها با اولویت در ثبت نام اجرایی می‌شود.

او با اشاره به رعایت استاندارد‌های لازم در کارگاه‌ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر کلیه مراحل تبدیل تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودرو‌های تبدیلی وجود ندارد و با توجه به ۴۳ باب جایگاه CNG موجود در استان، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه در استان داریم و در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت جایگاه‌ها در حال بهره برداری بوده و اضافه شدن تعداد خودرو‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: در مراحل بعدی مسافربر‌های شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربر‌های بین شهری و روستایی نیز مشمول طرح خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.