ضرورت برنامه‌های خلاقانه و مردمی در امتیازآوری سمنان به عنوان پایتخت کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: داشتن فعالیت‌های انگیزشی، خلاقانه و مردمی از عوامل اصلی در کسب امتیاز برای دستیابی به عنوان پایتخت کتاب در سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان،گفت: مهمترین هدف در این برنامه، افزایش شاخص‌های مطالعه و کتابخوانی به عنوان عامل مهم در توسعه در سمنان است.

او افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سال ۹۹ برنامه‌های مهمی در سطح ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار قرار داده است که طرح پایتخت کتاب یکی از این برنامه‌های مهم است.

فلاح با تاکید بر اینکه انتخاب پایتخت کتاب رقابتی بین شهری در کشور است اظهار داشت: تاکنون ۶ شهر اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز این عنوان را کسب کرده اند و در کسب این عنوان عوامل و برنامه‌های مختلفی تاثیر گذار است که مشارکت گروه‌های مردمی در راس این برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از افتتاح دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان با مشارکت و همکاری یک تشکل مردمی خبر داد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه اداری و شهرداری به بعنوان بخش مردمی در این طرح همکاری و مشارکت دارند و یک کارگروه نیز زیر نظر فرماندار سمنان شکل گرفت که در آن نقش و برنامه‌های بخش اداری مطرح و برنامه ریزی می‌شود.

او به برنامه ایجاد و افتتاح مرکز اسناد کتابخانه ملی در سمنان نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه فعالیت‌های کتابخوانی باید یک سری اقدامات تبلیغی و انگیزشی در سمنان انجام شود که نصب المان‌های شهری، تبلیغات شهری، تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی، اجرای جام باشگاه‌های کتابخوان باید در سمنان اجرا و توسعه یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.