افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی از روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سیداحمد هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:در دور اول شیوع کرونا، ابتلا به این ویروس در استان با تاخیر آغاز شد و با شیب ملایم همراه بود.

هاشمی با یادآوری اینکه پیک دوم این بیماری از ۲ ماه قبل با شدت بیشتری شروع شد، افزود:تعداد موارد بستری در پیک دوم به ۲۹۰ نفر هم رسید، به همین میزان تعداد مرگ و میر هم سیر صعودی به خود گرفت.

او با اشاره به فوت روزانه ۶ تا ۷ نفر در اثر ابتلا به کرونا در ۲ ماه اخیر، عنوان کرد:میانگین سنی فوت شدگان ۶۰ سال به بالا و افراد پرخطر را شامل می‌شود، البته در مواردی افرادی با سنین پایین‌تر هم مشاهده شده است.


بیشتر بخوانید


رییس علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص افزایش آمار ابتلا بانوان به این ویروس اظهار کرد:هنوز دلیل مشخصی برای این موضوع اعلام نشده است، اما شاید حساسیت و توجه بیشتر خانم‌ها به وضعیت سلامت و مراجعه به پزشک ،آمار ابتلا را بیشتر نشان می دهد.

او با بیان اینکه هیچ کمبود دارویی در استان وجود ندارد، گفت:در حال حاضر هیچگونه دارویی که تاثیر مستقیم بر روی این ویروس بگذارد وجود ندارد، بهترین درمان بحث مراقبتی و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

هاشمی با اشاره به اینکه ناوگان حمل ونقل عمومی کمترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را داشت افزود:بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و رستوران‌ها علیرغم تذکرات بسیار و لزوم استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خود، دستور العمل‌ها بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بطور کامل رعایت نمی‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا عنوان کرد: این واکسن برای همه افراد جامعه نیاز نیست، اولویت استفاده آن، مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال و بیماران دارای نقص ایمنی است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.