آیا در فرآیند قرعه کشی طرح های پیش فروش خودرو تخلف رخ داده است؟

به گفته برخی از متقاضیان خودرو در انجام قرعه کشی طرح های پیش فروش خودرو تخلفاتی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،پیش از شروع طرح فروش فوق العاده خودرو، وزارت صمت متعهد شده بود تمام فرآیند قرعه کشی با حضور رسانه ها و شفاف انجام شود اما این وعده محقق نشد و بیشتر مراحل قرعه کشی پشت درب های بسته انجام شد.

دومین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی برگزار شد که از حضور اصحاب رسانه به سالن مراسم جلوگیری شد. حتی خبرنگاران برای حضور در این مراسم به سالن برگزاری قرعه کشی مراجعه کردند اما عوامل برگزاری از ورود آنها به سالن جلوگیری به عمل آوردند. این گونه اقدامات به  معنای کاهش شفافیت دربرگزاری قرعه کشی است.

هر چند فرآیند قرعه کشی برای فروش فوق العاده تب و تاب روزهای اول را ندارد اما افرادی که برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند،در انتظار نتیجه  قرعه کشی هستند و برای آنها سوال پیش می آید که آیا در فرآیند ثبت نام تخلفی رخ داده است؟

بدعهدی خودروسازان در تحویل یا فروش خودرو سال‌هاست که مشتریان را نسبت به ایفای تعهدات این شرکت‌ها بدبین کرده است. اما این بدبینی با اعمال تحریم‌های بین‌المللی تشدید شده است و خودروسازان همزمان با افت تولید محصولات، دیگر پاسخگوی مشتریان در قبال تعهدات ایجاد شده نیستند.

جالب اینجاست که خودروسازان در سال ۹۷ که تحریم‌ها اعمال شد، اقدام به پیش‌فروش خودرو کردند اما امکان تولید خودروهای پیش فروش شده به دلیل بد عهدی شرکای خارجی وجود نداشت. تولید این خودرو‌ها منوط به همکاری‌ شرکای خارجی بود که پس از لغو برجام میسر نشد. با این حال خودروسازان با آگاهی از بد عهدی شرکای خارجی به دلیل لغو برجام،بیشتر از قبل اقدام به پیش‌فروش محصولات مونتاژی کردند، بنابراین بی‌اعتمادی مشتریان نسبت به عملکرد خودروسازان تشدید شد.


بیشتر بخوانید


خودروسازان نه‌ تنها برای ایفای تعهدات خود، محصول قابل ‌عرضه‌ای نداشتند، بلکه برای جایگزینی یا حتی عودت پول مشتریان نیز به کرات بدعهدی می کردند.

در مواردی خودروسازان مشتریان را نسبت به تعویض خودروی ثبت‌ نامی تشویق می‌کنند، حال آنکه از تحویل خودروی تعویضی نیز سر باز می‌زنند.

آیا امکان دخالت در سیستم ثبت‌ نام خودرو وجود دارد یا خیر?

امیر حسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دخالت در سیستم ثبت‌ نام خودرو وجود دارد یا خیر، گفت: برخی تصور می کنند که در قرعه کشی خورو تخلف رخ داده است و به نوعی خودروسازان کلاهبرداری کرده‌اند اما باید گفت که برخی تخلفات در فرآیند قرعه کشی رخ داده که الزاما به معنای کلاهبرداری نیست.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مشکلات سیستمی می‌تواند مانع دریافت پیامک برنده شدن توسط مشتری شود، گفت:در موارد برخی افراد اقدام به بستن پیامک های تبلیغاتی می کنند  که در صورت برنده شدن در قرعه کشی پیامکی به دست آنها نمی رسد. همه این مسائل به ‌سادگی از طریق اپراتور‌ها مانند همراه‌ اول، ایرانسل و دیگر اپراتور‌ها قابل پیگیری است. 

کاکایی با بیان اینکه به طور قطعی نمی‌توان گفت که در فرآیند قرعه کشی کلاهبرداری رخ داده است، گفت: در رد یا قبول ادعای افرادی که نسبت به فرآیند قرعه کشی اعتراض دارند، نمی‌توان نظری داد، اما مسئله ارسال پیامک از طریق اپراتور‌های تلفن همراه و پلتفرم ایران‌ خودرو قابل پیگیری است و می‌توان صحت گفته‌های دو طرف را بررسی کرد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، فرآیند راستی ‌آزمایی بسیار ساده است و افراد برای پیگیری اعتراض خود می‌توانند به واحد حقوقی ایران‌خودرو و مراجع قانونی دیگر نظیر پلیس فتا مراجعه کنند.

برنده شدن در قرعه کشی خودرو بدون دریافت پیامک!

یکی از مشتریان ایران خودرو در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان، از بروز اتفاقی خبر می‌دهد که می‌تواند مهر تاییدی بر تخلف در فرآیند قرعه کشی باشد.

محمدی یکی از متقاضیان خرید خودرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:زمانی که به سایت ایران خودرو برای ثبت نام در سومین مرحله پیش فروش خودرو مراجعه کردم،موفق به ثبت نام نشدم چرا که در این سایت زده بود در مرحله دوم قرعه کشی برنده شده ام و  امکان ثبت ‌نام در مرحله جدید را ندارم، در حالی ‌که اسم من  هیچ‌گاه به ‌عنوان برنده قرعه‌کشی اعلام نشده بود.

این متقاضی خرید خودرو گفت:در زمان مراجعه به سایت پیش‌ فروش محصولات ایران‌ خودرو، موفق به  ثبت ‌نام نشدم در حالی که در هیچ‌کدام از طرح های فروش فوق ‌العاده این شرکت برنده نشده ام.

شما قبلا برنده قرعه‌کشی شده‌اید!

احمد غلامی  یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو به سایت این گروه خودروسازی مراجعه کردم،اما در سایت درج شده بود که شما قبلا برنده قرعه‌کشی شده‌اید و امکان ثبت‌نام وجود نداشت.

او افزود: افراد دیگری هم برای ثبت نام به سایت مراجعه کرده اند اما به دلایل مختلفی از جمله عدم واریز وجه خودرو یا وجود نامشان در فهرست تکمیل ظرفیت  از ثبت نام در سومین مرحله پیش فروش محروم شدند.

غلامی گفت: برای شکایت به دفتر فروش ایران ‌خودرو و همچنین مرکز ارتباط با مشتریان این گروه خودروسازی مراجعه کرده ایم اما گفتند اسامی برنده‌ شدگان از طریق پیامک و ایمیل اطلاع ‌رسانی شده است، در حالی ‌که چنین موضوعی صحت ندارد و پرینت پیامک و ایمیل‌ها نشان‌ دهنده کذب ‌بودن ادعای این خودروساز است.

این متقاضی تشریح کرد: برخی می‌گویند فهرست برندگان قرعه‌کشی با فهرستی که خودروسازان به مرکز شماره‌گذاری ارسال می‌کنند، متفاوت است و به همین دلیل کد‌ملی‌های درج‌ شده در فهرست ارائه‌ شده به وزارت صنعت با افرادی که به‌ عنوان برنده نهایی موفق به خرید خودرو می‌شوند، فرق دارد.

سومین مرحله قرعه کشی طرح پیش فروش ایران خودرو برگزار شد و کماکان از حضور اصحاب رسانه به محل برگزاری مراسم جلوگیری به عمل آمد.

از سوی دیگر در گذشته شرکت ایران خودرو، نتایج قرعه کشی را  ۳ روز بعد  از برگزاری مراسم اعلام می کرد،اما در قرعه کشی مرحله سوم بعد از گذشت کمتر از ۱۰ ساعت نتایج را اعلام کرد که شک وشبه درباره وجود تخلف در اعلام اسامی بیشتر شد.

آنچه مشخص است خودرو‌های معوق و ناقص هنوز چالش خودروسازی کشور محسوب می شود و خودروسازان به دلیل مشکلات تحریم و به دنبال آن کمبود نقدینگی هنوز موفق به رفع این چالش‌ها نشده‌اند. اینکه در شرایط کنونی چه اتفاقی در خودروسازی‌های کشور از لحاظ روند تولید محصولات افتاده که باردیگر مسئولان صنعتی برای تولید‌کننده خط و نشان می‌کشند، جای سوال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۰:۳۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
تو قرعه سایپا واسه من درومده ولی من نفهمیدم توسایت زده برنده شده اید ولی واسه من اسمس نیومده تا بفهمم چکار گنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
کلا الکیه ...همش دست دلالاست هر کار بخان می‌کنن ...فرض کنیم 2000 خودرو از 10000 تا تحویل میشه 8000تایه دیگش کجا میرع؟یا شما ببینین الان خودرو صفر ب صورت قطره چکونی تحویل داده میشه پس بازار از کجا این همه ماشین صفر داره؟؟؟؟؟!!پس متوجه میشیم ک قرعه کشی فرمالیته عه و کله گنده ها و دلالا این ماشینارو نزدیک ب قیمت بازار میفروشن ب خود بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۸ دی ۱۴۰۰
من بالای پنجاه بار ثبت نام کردم اما هیچی
Netherlands
مینا
۱۲:۳۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه کسی نمیتونه حقیقت و دروغ رو از هم سوا کنه فرض کنیم قراره 10هزا تا ماشین بفروش برسه 2هزار تا قرعه کشی میشه و همه میبینن که به دوست و همسایش ماشین برنده شد اون8هزار تا رو چیکار میکنن و چطوری آب میکنن خدا میدونه من آدمیی دیدم برای خودش دخترش کل طایفش دراومده
فرمانده محترم اطلاعات سپاه مردم امیدشون فقط شما هستید لطفا کاری بکنید من 42سالمه تاکنون ماشین صفر نخریدم نه خودم نه خانوادم آیا عدالت اینطوری تقسیم میشه؟
Italy
مرتضائی-بختگان
۱۲:۴۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اگه اعتراض داشته باشیم به کجا شکایت کنییم. راهنمایی بفرمایید.
میخواستم برا فروش فوق العاده ثبت نام کنم . پیام میاد که شما در 48 ماه گذشته ثبت نام کرده اید در صورتی که اصلا چنین چیزی نبوده . بعد که بررسی کردم مشخص شد که در مرحله اول فروش فوق العاده شرکت سایپا برنده نشدم ولی برا رزرو انتخاب شدم ولی هیچ گونه پیامکی برام ارسال نشده.حالا 1- از حق ثبت نام محروم شدم 2- به عنوان یکی از برندگان خودرو هیچ اطلاع رسانی به من نشده.
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۲:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
قبلا که قرعه کشی نبود راحت صاحب ماشین ثبت نامیت میشدی و کمتر دلال دخالت داشت ولی این قرعه کشی سرپوشی هست برا اینکه راحت دست دلالهای خودشون میفته و تعداد کمی صاحب ماشین میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
همه گانگسترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تقلب شده است و میشود.
آمار غلط هم می دهند.
Netherlands
مینا
۱۲:۴۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
بلی بخاطر ظاهر کار از 10هزار خودرو فقط 2هزار قرعه کشی میشه بقیه با همکاری دلالان فروش میره ضمنا با وجود تزریق اینهمه خودرو به شهرها ترافیک شنگین بدون پارکینگ و مدیریت فاجعه رخ خواهد داد
Switzerland
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تخلف امری عادی برخورد با تخلف مهمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
افشین‌
۱۴:۳۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
هنوز خیلی مونده شما معنی مافیا رو بفهمید!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام من قرعه کشی رو کامل دیدم خیلی جای حرف داره این قرعه کشی به خاطر اینکه اون لیستی رو که � روش اعداد رو میخونن قبل قرعه کشی باید در سایت زده بشه و همه چی مشخص و شفاف باشه که وقتی قرعه‌کشی می کنم همه ببینن ولی این کار را انجام نمی‌دهند و بعد لیست نهایی رو به وزارت صنعت میدن من خودم یک پیشنهاد داشتم که ۱۲ میلیون تومان بدم تا اسمم در قرعه کشی بیرون بیاد اشتباه کردم باید میدادم
Iran (Islamic Republic of)
جوان ایرانی
۱۳:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
والا منم اطرافیان بهم گفتن ک با5میلیون اگ بخوای اسمت تو قرعه بالا میآریم و الانم منتظر مرحله بعد قرعه کشی یکی از خودروسازهام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
به منم پیشنهاد دادن که مبلغی رو بدم تا اسمم در بیاد
چندین مورد اینطوری دیدم ولی چون هم حق خوری می دانستم این کار رو و هم احتمال کلاه برداری میدادم قبول نکردم
Netherlands
مینا
۱۲:۴۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
بلی به ما هم 5 میلیون پیشنهاد دادن اونیکه پیشنهاد داد میگفت تهران کسی که این برنامه رو چیده تا 20 تومن هم کمسیون میگیره متاسفانه منم اول قبول نکردم بعد که پشیمان شدم پس از 20 بار قرعه کشی رفتم سراغش دیدم مغازه سنگ فروشی بوده که جمع کرده رفته
خدایا آیا هستی؟ اروپا بنز و فراری کار کرده 200م هست اینجا این قیمت الگ هم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
دوباره باید قرعه کشی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
قضاوت کردن درست نیست تهمت زدن کاربسیارزشتی هست دوستان ومردم گرامی اگرکسی مشکل پیامک داره این مشکل خودش هست نه ایرانخودرو.من خودم سه مرتبه شرکت کردم برنده نشده بودم ومنم دچارقضاوت بیخودشدم میگفتم همش دروغه اماچندروزقبل ظهریه پیامک اومدروی گوشیم که شمارزروی سوم برنده شدین وتکمیل وجه کنین ومنم بعددوروزتکمیل وجه کردم اونجابودکه به اشتباه خودم پی بردم مردم عزیزمیدونم همه درسختی زندگی میکنیم اماقضاوت مختص خداست وبس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
فکر میکنم تو رییس ایران خودرو باشی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تخلف از این بالاتر که هر بار به بهانه ای حتی اسم برندگان در قرعه کشی را حذف می کنند ، خدا ازشون راضی نباشد ما که به این ظلم راضی نیستیم،خدا ازشون راضی نباشد و حق مردم را از مسببین این تخلف و تقلب بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
وای به روزی که نمک بگندددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
به گفته های خودرو سازان اطمینانی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تخلف یعنی دادن دنا بدون معطلی و نصف قیمت بازار و شرایطی !!! حالا ما مردم چی !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
برای باز کردم مدارس حضوری هم تخلف رخ داده باید پیگیری بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
صددرصد تخلفه شک نکن ۳باره ثبت نام کردم،پوچ شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
صددرصد تخلفه شک نکن ۳باره ثبت نام کردم،پوچ شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
اصلا قرعه کشی انجام نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
عظیمی
۲۳:۵۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
همه دزد شدند خدا باعث وبانیش لعنت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
در کجای مملکت تخلف و دزدی و دغل کاری نیست که در ایران خودرو و سایپا نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خیلی از کافی نتا پول میگیرن و افراد رو در قرعه کشی برنده میکنن،اونا چطور اون کارو میکنن؟
من با چشم خودم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تخلف که در این کشور عادی هست شما بگین اختلاس شده یانه
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۲۲:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ایران خودرو در مرحله سوم برای هر خودرو سه برنده اعلام کرد و جالبه هر سه برنده از ثبت نام تا ۴۸ ماه محروم شدند . یکی نیست بگه مرد حساب وقتی برنده سوم خودرو را تحویل گرفت چرا برنده یک و دو محروم شدن شما به فکر مردم نیستید .طرف یا پیام براش نیومد یا پول نتونست جور کنه ...انصاف داشته باشبد . با پول مردم دارید زندگی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
همش دروغ و ریا و حقه باز یه آدمهای هستند 1۰ میلیون داده اند و اسمشان درآمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ین خیلی ساده است خودرویی که بیرون سه برابر قیمت فروش میره از آسمان نیامده . ایران خودرو داره می فروشه ! تو روز روشنجیب مردمو میزنه ، بعد بیاره با تخفیف 100 میلیونی خودرو بده مردم ؟ امکان داره؟ اظهر من الشمس هست که داره فیلم بازی میکنه. آقای رئیسی هم همش شعار شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
امروز شروع ثبت نام پاییزه هست میدارم سایت انتخاب خودرو پیام میده وجودندارد چرا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
چرا بیشترین برنده قرعه‌کشی تهرانی ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
راست میگن قرعه کشی ها داری ایراد می باشد من خودم سه بار در قرکشی شرکت کردم ولی موفق نشدم درحالی که ماشین هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
همه این تخلفات نتیجه فساددولت است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تخلف میشه چجورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
همش بازی دادن مصرف کننده است....
تولید کم قیمت بالا و قیمت بال یعنی سود بالا...
همه حرف های خودرو سازان دروغه و جای هیچ شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
کار بدون تخلف مگه تو این مملکت داریم ؟
Germany
...
۲۱:۴۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
گرون کنید ماشین رو مشکل و صورت مسئله را پاک کنید کلا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
در انتخابات کشور باهمه نظارت ها تخلف صورت می گیرد چه برسد به قرعه کشی خودرو درکشور ما زیاد نباید نسبت به این موضوعات حساس بود وفکر خودمان را درگیر کرد وقتی در کشور قدرت مدیریت ثروت اعتبارات نا صحیح و غلط تقسیم می شود و از مردم استفاده ابزاری می شود این موارد هم زاییده این نوع مدیریت است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ببینید نمیدونم رخ داده یا نه ولی چطور میشه سه تا برادر از یک خانواده که همه هم ماشین دارن باهم پارس و ۲۰۷ و ۲۰۶ برنده بشن
باباشون هم که گفت بچه ها من پول دادن اینو از رو عقده نمیگم .خود شخص باباشون لو داد
Iran (Islamic Republic of)
عزت اله
۲۱:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام اينجانب شش بار درقرعه كشي ايران خودرو شركت كرده ام ولي تا شركت مي كنم سايت اعلام مي كند برنده نشده ايد ميخوام ازطريق كميسيون هاي مجلس ومنابع امنيتي وقضايي قضيه رادنبال كنم .ايران خودرو بايد صحت سنجي كند كي واقعا ماشين لازم دارد ومصرف كننده است . درضمن صاحب تريبونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
صدا و سیما خودش فیلم مستند تخلف خودرو ساز و دولت که باهم دارند کلاهبرداری می کنند رو نشون میده تو هر کشوری بود تمامشون الان توزندان بودند قوه قضائیه هم هیچ اقدامی نمی کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
جالب اینجاست که صدا وسیما قرعه کشی رو تخلف می بینه درصورتیکه کلا" تخلف فعالیت دولت و خودروسازان !!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام صدرصد تخلف انجام شده برا قسم خوری به چند نفری ماشین دادن بقیه را هم گفتن بد شانسیت ..آزاد فروختن چشه
Iran (Islamic Republic of)
N
۲۱:۰۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
بنده اسمم در قرعه کشی بخش نامه ۴۳۲۰ دراومد...کلی خوشحال شدم ولی بعد گفتن که اسم شما باطل میشه چون پلاک فعال در خانوار دارید..در صورتیکه من و شوهرم که ۵ سال است ازدواج کردیم از اول تولد ماشین به ناممون نبوده!!بعد کلی اعتراض که به ایران خودرو و سازمان حمایت از مصرف کننده کردیم گفتن که مدارک ازدواج و تعهد نامه محضری و ...را بفرستین برای نمایندگی تهران ...بعد کلی خرج کردن هیچی که هیچی...زنگ میزنیم به ایران خودرو تهران میگن اسمتون باطل شد تموم شد.....طرح قرعه کشی قرار بود به امثال ما کمک کنه ولی عکس شد ظرف ۲۴ ساعت بدون خواستن مدرک باطل کردن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۵۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
اگر سالم برگذار میشد جای شک داشت.
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۲۰:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
*آغاز ثبت نام خرید تخم مرغ دولتی از هفته آینده*



شرایط لازم:
- نداشتن هیچ تخم مرغی در یخچال
- نخریدن هیچ تخم مرغی در دو ماه اخیر
- هیچ کدام از اعضای خانواده در ماه اخیر تخم مرغ نخورده باشن
- پیش پرداخت به صورت کامل و از طریق کارت بانکی معتبر

قرعه کشی در هفته آینده با حضور و زیر نظر مستقیم جهانگیری انجام خواهد شد
علی برکت الله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
من بار اول ایرانخودرو ثبت کردم برنده نشدم بار دوم سایپا رفتم برنده نشدم بار سوم گفتم الکی بزنم شاید شد شانس برنده قرعه کشی کوییک اس شدم پس نمیتونم بگم تخلفی هست یا نه چون من ثبت نامم تکمیل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
مگه میشه ایران خودرو و سایپا تقلب نکنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
از این به بعد قرعه کشی توسط دستگاه قضایی و در حضور رساانه ملی برگزار بشود حتی ثبت نام هم توسط خودرو سازی انجام نشود قبلشم قیمتارو اعلام کنید کل قیمت خودرو سایت را هم از حالت پیچیدگی در بیارید فکر کنید یه پیر مرد میخواد ثبت نام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
شک نکنید همش سیاست و دلال بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
کجاست...ریس قوه قضاییه......قبل ازنیامدن......انواع وعده ها میداد..... کجاست....مجلس انقلابی.....‌‌که با گرفتن یک ......دنا پلاس قسطی...... ازخیر تحقیق تفحص.....گذشت.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تخلف نشده من آدم هایی میشناسم که می گفتن همه پارتی بازی و دروغه ولی برنده قرعه کشی شدند البته در خصوص تحویل باز تردید دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
صدصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
صد در صد.صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۲۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
برای من هم همین مشکل به وجود آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
شک داشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خبرنگاران جوان به مجلس انقلابی بگید رسیدگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
صددرصد شماره ها جابه جا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خودرو های تکمیل وجه شده بدهید بعد قرعه کشی سایپا چند ماه تاخیر
Iran (Islamic Republic of)
جاسم
۱۸:۲۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
اینجانب هیچ اعتمادی به این ۲ خودرو ساز و وزارت صمت ندارم و اگر اسمم هم درقرعه کشی درمیامد مطمئن بودم اشتباه شده چون فقط دلالان وابسته از قرعه درمیان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تا کی و کجا واقعا چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۸:۰۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تازه دفعه پیش که صبح قرعه کشی میکردن تا شب یا حتی فردا طول میکشید اسامی اعلام کنن و لیستو با کد ملی میگذاشتن ، دفعه آخر ساعت ۱۰ صبح قرعه کشی کردن و ساعت ۱۲ جلو اسامی نوشتن برنده نشدید ، تازه لیست کد ملی ندادن ،
ببنید در مونتاژ کار ۴۰ سالرو که عادت کردن به منافع و انحصار و ۸۰ سال دیگه ام اتفاقی نخواهد افتاد و فقط جیب یه سری پر میشه که نه تلاش دارن نه انگیزه برا یادگیری علم و پیشرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
مگه نگفتن خودروهای ۹۹ بیرون از کارخانه تا یک سال قابل فروش نیست.پس چرا در نمایشکاها پر از خودروهای صفر و قابل فروش هست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
داداش اونا سال های پیش پیش فروش خریدند وحالا تحویل گرفته اند و آن ها می توانند بفروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
کجا تخلف نمیشه که اینجا نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
مثل روز روشن بود همش شو و تخلف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تا مردم فرهنگ ماشین خریدن و یاد نگیرند همین اش و همین کاسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
قرعه کشی عادلانه نیست ونخواهد شد چرا کسانی که سه مرتبه شرکت کرده وهرگز برنده نشده اند حد اقل باید به این افراد حق الویت داده شوددر ضمن برای اینکه ثابت کنند قرعه کشی می شود به هر استان یکی دوتا اعلام برنده شدن می کنندو بقیه را هم به دلالان خودشان می دهندپس این خودروهای صفر در بنگاها از کجا می ایندکه هر بنگاه می رویم حد اقل ده خودروی صفر وجود داردواگر خلافی در قرعه کشی نبود از ورود رسانه جلوگیری نمی کردند معلوم است دستهایی در کار است که نمی خواهند رو شود
آخرین اخبار