هواپیمایی کشوری مشکلات تعطیلی فرودگاه کنارک - چابهار را بررسی کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشور صبح امروز سه‌شنبه با حضور در فرودگاه کنارک مسائل و مشکلات پیش روی تعطیلی این فرودگاه را به طور ویژه بررسی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری از برج مراقبت، دستگاه‌های کمک ناوبری، برج مراقبت پرواز و مرکز مدیریت سوخت فرودگاه کنارک بازدید کرد.

او در این بازدید مسائل و مشکلات پیش آمده در تعطیلی فرودگاه کنارک را پی گیری کرد و قول مساعد داد که در روزهای آینده با رفع نواقص و هماهنگی با مسوولان مختلف کشوری، استانی و محلی چابهار - کنارک مجددا فرودگاه بازگشایی شده و پروازها به روال قبل باز گردد.

یازدهم شهریور ماه فرودگاه کنارک بدون اطلاع رسانی به منطقه آزاد چابهار در نامه‌ای به شرکت‌های هوایی اعلام کرد که به دلیل نارسایی و پوسیدگی لوله‌های سوخت، پروازها تا اطلاع ثانوی در این فرودگاه تعطیل است و این فرودگاه از روز پنجشنبه ۲۰ شهریور تعطیل و تمامی پروازها به مقصد چابهار لغو شد.

سعید چلندری معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار پیش از این با اشاره به تعطیل شدن فرودگاه کنارک با تصمیم نیروی هوایی ارتش گفته بود: پس از این نامه، در گفت و گویی که با مسئولان فرودگاه انجام و به آنان پیشنهاد شد به جای تعطیل کردن فرودگاه، شرایط جدید برقرار شود زیرا برخی مدل‌های هواپیما که به این منطقه پرواز دارند، نیازی به سوخت گیری در فرودگاه را ندارند .

او  اظهار داشت که با رایزنی انجام شده با یکی از شرکت‌های هواپیمایی روزانه دو پرواز به فرودگاه ایرانشهر انجام می‌شود تا خدمت رسانی به مردم دچار وقفه نشود.

در ۴۰ سال گذشته پایگاه شکاری نیروی هوایی کنارک به‌ عنوان فرودگاه نظامی در چابهار مورد استفاده قرار گرفته که با چابهار فاصله‌ای حدود ۵۰ کیلومتر دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.