آبه شینزو و کابینه‌اش رسما استعفا کردند

نخست‌وزیر مستعفی ژاپن و کابینه او امروز رسما از مقام خود استعفا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آبه شینزو، نخست وزیر مستعفی ژاپن و کابینه وی امروز چهارشنبه رسما استعفا کردند و به جانشین وی اجازه دادند پس از تأیید پارلمان، این سمت را به دست گیرد.

پیش از این یوشیهیده سوگا، دبیر ارشد کابینه ژاپن به عنوان رئیس حزب لیبرال دموکرات حاکم (LDP) انتخاب شد و جانشین آبه، نخست وزیر مستعفی ژاپن شد.

آبه که باسابقه‌ترین نخست وزیر ژاپن است و طولانی‌ترین دوره نخست وزیری در ژاپن را داشت، امروز رسما در مراسمی آن را به سوگا تحویل داد.

نظرسنجی روزنامه ژاپنی آساهی بیانگر آن است که سوگا، از محبوبیت بالایی میان شهروندان برای رسیدن به مقام نخست‌وزیری این کشور برخوردار است. چهارشنبه گذشته سوگا گفته بود که تصمیم دارد برای «رهبری حزب حاکم» کاندید شود تا از خلاء سیاسی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا جلوگیری کند.

در ابتدای ماه جاری میلادی رسانه‌های ژاپن گزارش‌هایی از وضع جسمانی این نخست وزیر منتشر کردند و به طور خاص نحوه راه رفتن او را مورد توجه قرار دادند. اما این گزارش‌ها از سوی مقامات ژاپن رد شد.

نخست وزیر ژاپن در سال ۲۰۰۷، نیز به طور ناگهانی از سمت نخست وزیری استعفا کرد؛ یکی از دلایل استعفای او بیماری و ضعف عمومی اعلام شده بود. او بعد از بهبودی در سال ۲۰۰۹ به سمت خود بازگشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار