اورتگاس: امیدواریم کشور‌های بیشتری به روند عادی سازی روابط با اسراییل بپیوندند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد کشور‌های بیشتری اقدام به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد کشور‌های عربی بیشتری در مسیر صلح با اسرائیل حرکت کنند.

بر این اساس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره صلح دولت‌های عربی و اسرائیل گفت: دولت دونالد ترامپ سومین دولتی است که من در دوران خدمت خود در آن کار کرده ام. بسیاری از همکاران من در وزارت امورخارجه در طول سال‌های گذشته درگیر این مسائل (اسرائیل و اعراب) بودند. بسیاری از ما برای کل دوران کاری خود درگیر این مسائل هستیم. پس خوشحالیم که می‌بینیم دو دولت عربی به عادی سازی روابط خود با اسرائیل می‌پردازند. این رویداد، نوعی حس امیدواری و خوشبینی را در ما ایجاد می‌کند. من به همراه مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا پیش‌تر به منطقه سفر کرده ام.

وی افزود: وقتی من در بحرین و امارات متحده عربی بودم به شدت تحت تاثیر رهبران جوان این کشور‌ها قرار گرفتم. من تحت تاثیر جوانانی قرار گرفتم که به فکر مناسبات کشورهایشان با اسرائیل بودند و حتی به روابط اسرائیل و فلسطین به گونه‌ای جدید می‌نگریستند.

اورتگاس خاطر نشان کرد: سی تا هفتاد سال درباره این مشکل فکر شده، اما این مسئله نتوانسته است صلحی دائمی را در منطقه به ارمغان بیاورد. واشنگتن امیدوار است که این نوع توافقات صلح ادامه داشته باشد. امیدواریم صلحی دائمی و پایدار بین همه این کشور‌ها حاصل شود و شمار بیشتری از کشور‌ها در ادامه با این مسیر همراهی کنند.

وی درباره فروش تسلیحات به کشورهای عربی نیز گفت: دولت ترامپ با کنگره درباره این مسئله رایزنی می‌کند. تصمیم در این خصوص، تصمیمی جامعی است که در آمریکا اتخاذ می‌شود. ما از زمان شروع جنگ خلیج (فارس- حمله صدام به کویت)، روابط نظامی جامعی با امارات عربی متحده داشته ایم. ما از مدت‌ها قبل به این کشور تسلیحات و تجهیزات فروخته ایم و روابط ما جدید نیست. فروش تسلیحات جدید (اف-۳۵) نیز با رویکرد مبتنی بر رایزنی فشرده بین کنگره و رئیس جمهور (ترامپ) خواهد بود.

عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و اسراییل در حالی انجام می شود که رژیم صهیونیستی همچنان به اشغال سرزمین های فلسطینی ادامه می دهد و هیچ آینده روشنی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار