اقلام بهداشتی مدارس خراسان جنوبی تامین شد

با تخصیص ۵۰۰ مییلون تومان اعتبار به آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس تامین شد و در اختیار آنان قرار گرفت.

گلدانی مقدم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: قبل از بازگشایی مدارس ۶۰۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی و ورزشی در مدارس استان توزیع شد که ۲۲ هزا لیتر آن مایع دستشویی بوده است.

او افزود: ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید محلول ضد عفونی کننده سطوح و دست در نظر گرفته شده است که حداکثر تا نیمه اول مهرماه در اختیار مدارس استان قرار می ‌گیرد. 

۲۰۰ هزار عدد ماسک دانش آموزی در راه مدارس

 گلدانی مقدم همچنین از مساعدت استاندار برای تهیه ماسک دانش آموزی خبر داد و ادامه داد: قرار است به زودی ۲۰۰ هزار عدد ماسک در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا به دانش آموزان داده شود


بیشتر بخوانید


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه همه مدارس ملزم شده اند برای مدتی اقلام بهداشتی را در اختیار داشته باشند تصریح کرد: اگر مدرسه ‌ای اعلام کند مواد ضدعفونی کننده ندارد، در سریع‌ترین زمان این مشکل را برطرف می‌کنیم.

او با بیان اینکه تامین اقلام بهداشتی کار سختی است بیان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تامین این اقلام نیست و از دستگاه‌ های اجرایی و خیران می‌ خواهیم در این زمینه مدارس را همراهی کنند تا مدیران و والدین دغدغه سلامتی دانش آموزان را نداشته باشند.

آموزشها، فعلا نیمه حضوری و مجازی

 گلدانی مقدم تاکید کرد: بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا دانش آموزان در مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت حضور خواهند یافت  اما در این زمینه هیچ اجباری بر حضور آنان در مدرسه نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در عین حال برگزاری نیمه حضوری کلاس ‌ها را در افزایش خود مراقبتی دانش آموزان موثر دانست و گفت: آموزش‌ های حضوری در مدارس فرصتی است تا خود مراقبتی‌ ها و مهارت‌ های اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهیم تا آن‌ ها را بیشتر از قبل برای  مقابله با بیماری کرونا آماده کنیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.