نامه رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کوبا

کیم جونگ اون در نامه‌ای به رئیس جمهور کوبا، از توسعه روابط پایدار بین دو کشور سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با ارسال نامه‌ای به «میگل دایازکانل» رئیس جمهور کوبا، اعلام کرد اعتقاد دارد روابط دو کشور به طور پیوسته رو به توسعه خواهد بود.

این پیام در پاسخ به نامه تبریکی ارسال شده که از سوی رئیس جمهور کوبا به مناسب هفتاد و دومین سالگرد تأسیس کره شمالی ارسال شده بود.

طبق اعلام خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون در این پیام اعلام کرد اعتقاد راسخ دارد روابط و همکاری سنتی و دوستانه دو کشور به طور پیوسته با روح توافقی که در دیدار تاریخی انجام شده در نوامبر ۲۰۱۸ حاصل شد، توسعه خواهد یافت.

او همچنین ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور کوبا در مسئولیت‌های خود در دفاع از دستاورد‌های انقلاب این کشور و نیز ساخت کشوری سوسیالیستی به موفقیت‌های بزرگتری دست یابد.

در نوامبر ۲۰۱۸ رئیس جمهور کوبا دیداری سه روزه از پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی داشت. او در این سفر با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار و دو طرف راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه و نیز توسعه روابط در زمینه‌های گوناگون را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کره شمالی و کوبا از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در سال ۱۹۶۰، روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با همدیگر دارند؛ همچنانکه دو طرف به تازگی تلاش‌های خود را بری تقویت روابط دوجانبه افزایش داده اند.

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نامه‌ای به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین بر ادامه توسعه روابط کشورش با چین و نیز حمایت از تلاش‌های مشترک به منظور دفاع از سوسیالیسم تأکید کرد.

طبق اعلام خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون در نامه خود که در جواب تبریک شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مناسب هفتاد و دمین سالگرد تأسیس کره شمالی فرستاده شده بود، تشکر صمیمانه خود را به شی جین پینگ از جانب حزب کارگران کره و دولت این کشور ابراز کرد. او در این نامه همچنین از رئیس جمهور چین در مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار