ناگفته‌های پدر شهید ۴ ساله در حادثه تروریستی اهواز/ واکنش رهبر انقلاب از مشاهده پیراهن خونین «محمد» چه بود؟

پدر یکی از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز پرده از حقایقی برداشت که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعدالله اقدامی پدر شهید محمدطاها اقدامی در جلسه ستاد هماهنگی مراسم سالگرد شهید محمدطا‌ها اقدامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای حوادث تروریستی، شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت، به بررسی ابعاد مختلف حادثه تروریستی سال ۹۷ اهواز پرداخت و با بیان اینکه این از جمله روز‌های فراموش نشدنی ملت ایران است، اظهار کرد: روز ۳۱ شهریور سال ۹۷ عاشورایی در اهواز برپا شد که مردم ایران بخصوص خوزستانی‌ها که از نزدیک شاهد آن جنایت بودند هرگز فراموش نخواهند کرد و هنوز آن خیابان یادآور جنایت هولناک تروریست‌های کودک کش است.

پدر شهید محمد طا‌ها اقدامی افزود: روز ۳۱ شهریور همانند سال‌های گذشته مراسم رژه نیرو‌های مسلح برگزار شده بود و محمدطا‌ها چهار ساله به همراه خواهر و مادر خود برای تماشای مراسم رفته بودند. عناصر گروهک تروریستی داعش که با حمایت مالی وهابیت سال‌ها در برنامه ریزی برای ضربه زدن به اقتدار جمهوری اسلامی بودند پنج نفر از مزدوران خود در ایران را آموزش داده و تجهیز کرده بودند و به محل برگزاری مراسم فرستاده بودند.


بیشتر بخوانید

او هدف از این اقدام جنایتکارانه و تروریستی را تضعیف چهره نظام و شکستن اقتدار نیرو‌های مسلح برشمرد و افزود: عوامل این جنایت در روز نمایش قدرت و اقتدار پس از شروع مراسم رژه با هماهنگی دقیق و پشتیبانی حدود ۴۰ نفر، از پشت جایگاه نفوذ و حمله می‌کنند و با انواع سلاح‌ها برای کشته سازی حداکثری، همه را از زن و کودک و سرباز به رگبار می‌بندند.

سرهنگ اقدامی با اشاره به آمار شهدا و مجروحان این اقدام تروریستی خاطرنشان کرد: عوامل تروریستی با بی رحمی تمام ۶۰ نفر را مجروح و ۲۳ نفر را به شهادت رساندند که اغلب از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده بودند و برخی قابل شناسایی نبود،  وقتی برای شناسایی پیکر شهدا به سردخانه رفته بودم دیدم صورت اغلب شهدا پر از گلوله بود. این بین یکی از مجروحان حادثه به نام بیگدلی در اهواز که به شهید زنده معروف است ۸ گلوله به او اصابت کرده و اما زنده مانده بود.

او به مجروح شدن مادر و خواهر محمدطا‌ها در این حادثه اشاره کرد و افزود: عوامل تروریستی با علم به اینکه زنده برنمی گردند آمده بودند تا چه با بمب گذاری و حمله تروریستی و انتحاری در کمترین زمان بیشترین تلفات و خسارت را وارد کنند و به نقشه‌های شوم دیگر خود برسند.

پدر خردسال‌ترین شهید حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز با بیان اینکه قبل از شروع این جنایت تروریستی همه رسانه‌های معاند اطلاع داشتند و شبکه‌ها آماده تبلیغات میدانی در آن ساعت بودند، خاطرنشان کرد: فیلم‌ها و تصاویر از زوایای مختلفی که بلافاصله از شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی منتشر می‌شد و هرکدام این اقدام جنایتکارانه را به خود نسبت می‌دادند و یکصدا می‌گفتند که هدف مردم نبود هدف نیرو‌های مسلح و اصل نظام بود گویای این موضوع بود که اقدام از قبل هماهنگ شده است.

او به شرایط بحرانی آن روز اشاره کرد و افزود: هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی خارجی و داخلی و گفته‌های ضد و نقیض برخی مسئولان از حادثه، شرایط بحرانی ایجاد کرده بود، چون اخبار ضد و نقیض حاکی از این بود که درگیری میان نیرو‌های مسلح و نظامیان بوده و در آن درگیری تعدادی از نیرو‌های نظامی کشته و مجروح شدند، اما با انتشار تصویر پیکر غرق به خون محمدطا‌ها در آغوش افسر سپاهی جریان نفاق تغییر کرده و با سکوت خبری اذهان عمومی به فکر فرو رفت و توطئه دشمنان نقش بر آب شد.

سرهنگ اقدامی ادامه داد: دشمنان وقتی نقشه خود را شکست خورده دیدند پس از شهادت فرزندم تماس‌های زیادی از سوی شبکه‌های معاند و افراد ناشناس با پیشنهاد‌های متنوع و مختلف با من و خانواده ام گرفته می‌شد که قصد سوء استفاده داشتند، اما به همه آنها تو دهانی محکمی زدیم.

این پدر داغ دیده افزود: محمدطا‌ها شب قبل از شهادتش پیراهن حضرت علی اصغر (ع) را که برای عزاداری امام حسین پوشیده بود، بر تن داشت و با همان پیراهن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید و همان پیراهن توسط حجت الاسلام قمی به محضر مقام معظم رهبری رسید و حضرت آقا پس از یک جلسه طولانی تصویر و پیراهن محمدطا‌ها را با اشتیاق پذیرفت و بر آنها بوسه زدند.

او با بیان اینکه خون محمدطا‌ها اثربخش بود و بی نتیجه نماند، زیرا نقشه دشمنان در ایجاد توطئه و نفاق و شکستن ابهت جمهوری اسلامی ایران را از بین برد، افزود: سوم مهرماه امسال مراسم گرامیداشت ۲۳ شهید این حادثه تروریستی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری و استانی و شهرستان، خادمان آستان قدس رضوی مداحان اهل بیت (ع) در روستای اران بخش میمه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
خدا رحمتشان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
انشاالله خون شهدا روشنگری میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
قابل توجه بعضی ازوطن فروش ها