رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد؛

توصیه‌های ترافیکی پلیس راه استان ایلام به رانندگان در روز‌های پایانی شهریورماه

سرهنگ همتی زاده گفت:با توجه به روز‌های پایانی شهریور ماه و افزایش تردد وسایل نقلیه در محور‌های برون شهری استان ایلام رانندگان محترم وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از تصادفات به توصیه‌های زیر توجه کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛توصیه‌هایی را به شرح ذیل برای رانندگانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان را دارند بیان کرد:

با توجه به اینکه حدود ۵۵ درصد تصادفات شهریور ماه سال جاری به دلیل سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه بوده است، نیاز است که رانندگان با رعایت سرعت مطمئه و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد در سطح محور‌های استان بویژه در شب‌ها رانندگی کنند.

بیشتر تصادفات استان در محور‌های سرابله، دره شهر و صالح آباد بوده که نیاز است رانندگان در این محور‌ها با احتیاط بیشتر و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به علائم و تابلو‌های نصب شده در سطح راه‌ها رانندگی کنند.

خستگی و خواب آلودگی رانندگان همچنان از علل تاثیر گذار در تصادفات استان بویژه در ساعات ۱۴۰۰ الی ۱۸۰۰ می‌باشد که نیاز است رانندگان در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در اولین فرصت وسیله نقلیه خود را در توقف گاه ایمن پارک نموده و با پیاده شدن از وسیله نقلیه و پس از بدست آوردن هوشیاری کامل نسبت به ادامه رانندگی اقدام کنند.

بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بوده که به رانندگان توصیه می‌شود در این مقاطع با احتیاط بیشتر و پرهیز از حرکات مخاطره آمیز بویژه سبقت غیرمجاز رانندگی کنند.

با توجه به اینکه بیشتر متوفیان و مجروحان تصادفات شهریور ماه سال جاری سرنشینان وسایل نقلیه و به دلیل پرت شدن از وسایل نقلیه بوده است، به تمامی رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه توصیه میگردد از کمربند ایمنی (فرشته نجات) حتما استفاده نمایند.

خروج از جاده و واژگونی وسایل نقلیه سهم قابل توجهی در تصادفات شهریور ماه داشته است که نیاز است رانندگان محترم در حین رانندگی با پرهیز از در آغوش گرفتن اطفال، خوردن و آشامیدن و عدم استفاده از تلفن همراه به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.