لزوم کاهش میزان آلایندگی در کارخانه سیمان کارون مسجدسلیمان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: کاهش میزان آلایندگی در کارخانه سیمان کارون این شهرستان برای حفظ محیط زیست الزامی است.

مصطفی یوسفی قندعلی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به بازدید از کارخانه سیمان کارون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: میزان آلایندگی در کارخانه و راهکار‌های کاهش میزان آن مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: صنایع آلاینده با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی که دارند باید اقدامات بیشتری در زمینه مسائل زیست محیطی انجام دهند و در این زمینه به صورت جدی وارد عمل شوند.

یوسفی قندعلی در ادامه بر لزوم استفاده از روش‌های نوین غبارگیر برای کاهش میزان غبار خروجی این کارخانه تاکید کرد و بیان داشت: در صورتی که صنایع و واحد‌های تولیدی به صورت مستمر و دوره‌ای تجهیزات و کارکرد بخش‌های مختلف را بررسی کنند و نقص‌های آن‌ها را رفع نمایند، لطمه‌ای به محیط زیست و منابع طبیعی استان خوزستان وارد نمی‌شود.

استان خوزستان یکی از استان‌های تولید کننده کشور محسوب می‌شود که کارخانه ها، شرکت‌های تولیدی و صنایع مختلف ارزجمله؛ شرکت نفت، لوله سازی، صنایع فولاد، کارخانه سیمان و ... در آن فعالیت می‌کنند و همین امر سبب شده که میزان آلایندگی در این استان بیشتر از سایر نقاط باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.