استاندار سیستان و بلوچستان:

بیمارستان تنفسی زابل یکی از پروژه‌های مهم مورد نیاز منطقه است

موهبتی گفت:افتتاح بیمارستان تنفسی زابل به جهت وجود گرد و غبار و بیماران تنفسی که در منطقه وجود دارد یکی از نیاز‌های اساسی منطقه سیستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح بیمارستان تنفسی سینا زابل که توسط رییس جمهوری و وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و فرمانداران منطقه سیستان به بهره برداری رسید، اظهار داشت: همچنین به جهت همسایگی با افغانستان که بیماری سل در آنجا جدی است این بیمارستان یکی از نیاز‌های اساسی منطقه بوده و ساختمان بیماری سل نیز آماده شده که در آینده نزدیک تجهیز و امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

او  بیان کرد: در دولت تدبیر و امید نگاهی ویژه به حوزه بهداشت و درمان شده و این وزارتخانه یکی از افتخار آمیزترین وزارتخانه‌ها در هفت سال گذشته بوده به طوریکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل۵۳ درصد رشد تخت‌های بیمارستانی و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۹۳ درصد رشد تخت‌های بیمارستانی و در حوزه زاهدان نیز ۴۱ درصد تخت‌های بیمارستانی در این دولت رشد داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان قبل از پیروزی انقلاب مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی وجود نداشته، اما هم‌اینک دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پزشک متخصص و فوق تخصص تربیت می‌کند و یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

او افزود: همچنین در دولت تدبیر و امید دانشگاه ایرانشهر راه‌اندازی شده که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی چابهار نیز ایجاد شود چرا که در برخی از نقاط کشور در فاصله‌ای کمتر از این هم دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و در جنوب استان این فاصله‌های زیاد نیاز به مدیریت میدانی نزدیک دارد.

موهبتی تصریح کرد: امیدواریم که سه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که در زاهدان، ایرانشهر و چابهار کلنگ زنی شده شتاب گیرد و محقق شود.

او ادامه داد: امید داریم بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان که از لحاظ کیفیت با بیمارستان‌های مرکز کشور تفاوت نمیکند و همچنین ۳۲۰ تختخوابی زاهدان هم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر دولت بخش خصوصی نیز ۲ بیمارستان فوق تخصصی در حال ساخت دارد که یکی از آن‌ها تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از بهترین بیمارستان‌های بخش خصوصی کشور در زاهدان خواهد بود.

او تصریح کرد: این‌ها بخشی از نیاز‌های سیستان و بلوچستان را جبران می‌کند، ولی هنوز به جهت فاصله، پراکندگی و عقب ماندگی تاریخی منطقه همچنان با میانگین کشوری فاصله داریم که نیاز به تلاش بیشتر است.

موهبتی اظهارداشت: امیدواریم که در این دولت به میانگین شاخص کشوری در حوزه بهداشت و درمان درمان برسیم و با نگاهی که دولت و مجموعه وزارت بهداشت و درمان به استان دارد این روند دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار