معاون پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان:

شیوه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید بروز باشد

حمیدیان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق امری مهم و تخصصی است گفت: شیوه قاچاق توسط خلافکاران مرتب در حال عوض شدن است بنابراین دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید شیوه‌های مبارزاتی خود را تغییر و بروز شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمدعلی حمیدیان معاون پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در کار گروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هدف از تشکیل چنین نشست‌هایی بیان ایرادات، راهکارها و تعامل بیشتر دستگاه های مبارزه کننده در امر قاچاق است.

او ادامه داد: متاسفانه حلقه سازمان‌های مبارزه کننده با قاچاق به یکدیگر متصل نیست و این امر باعث می‌شود تا در مسیر مبارزه با این پدیده شوم آنگونه که باید پیش نرویم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی توسط سازمان‌ها نقش مهمی در همسویی و تعامل بیشتر دستگاه‌های مبارزه کننده با امر قاچاق دارد.

او  افزود: قاچاق سوخت یکی از معضلات مهم در سیستان و بلوچستان است که علاوه‌بر ارتکاب قاچاق ضایعاتی چون تصادفات جاده‌ای را بدنبال دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طی پنج ماه نخست امسال میزان تصادفات ناشی از جا به جایی اتباع بیگانه ۹ مورد به همراه سه فوتی و سوخت غیرمجاز هشت مورد با همراه ۱۰ فوتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد در تعداد و ۸۸ درصد در تلفات کاهش داشته‌ایم.

ایوب کرد بیان کرد: در حوزه مرزی میلک ۵۲۰ دستگاه خودرو اتباغ افغانستان که به امر قاچاق مبادرت کرده بودند ممنوع الخدمات و با شرکت‌هایی متخلف این موضوع برخورد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار