نقش مؤثر فوتبال در کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرماندار شهربابک نقش فوتبال را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و بر ارتقاء سطح آن در این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرماندار شهربابک در مراسم تودیع و معارفه رئیس هیئت فوتبال شهربابک با اشاره به اهمیت فوتبال و هیئت فوتبال در شهربابک گفت: شهربابک مردم فوتبال دوست و پیشکسوتان خبره‌ای دارد و این را می‌توان پشتوانه‌ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قلمداد کرد.

او به تقسیم عادلانه و بیش از پیش امکانات ورزشی در نقاط مختلف این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: شهربابک از زیر ساخت‌های ورزشی خوبی برخوردار است به نحوی که دورترین نقطه شهرستان نیز از زمین چمن بهره‌مند است.

شمسی افزود: شهربابک علاوه بر فوتبال خوب، مردم اخلاق مداری دارد که برگزاری مسابقات کشوری در شهرستان و نداشتن حاشیه گواه این مطلب است.

او اظهار داشت: فوتبال در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد و این در یک تحقیق علمی ثابت شده است.

شمسی تصریح کرد: با دستاورد‌های اخیر باشگاه صنعت مس شهربابک در رقابت‌های کشوری انتظارات مردم از ورزش به ویژه فوتبال شهرستان بالا رفته است.

محسن سلاجقه سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان هم گفت: در حال حاضر فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی بزرگ در دنیا مطرح است و به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی هدفمند و سازمان یافته به حرکت رو به جلوی خودش بر محور اقتصاد حرکت می‌کند.

او وظیفه اصلی فوتبال را ایجاد شور و هیجان در بین مردم دانست و افزود: فوتبال در استان ما یک پدیده اجتماعی واقعا قابل لمس و مؤثر در زندگی ماست.

سلاجقه با بیان اینکه سعی داریم با اتحاد و همدلی، حرکت رو به رشد فوتبال را ادامه دهیم، بیان داشت: هدفمان رشد و توسعه فوتبال و در کنار آن ایجاد ساختار برای هیئت‌ها و باشگاه‌ها بوده است.

او اظهار داشت: هیئت‌های فوتبال، بازوان توانمند ما هستند و باید به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی قوی باشند.

سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان دارای ۵۵ و بیشترین باشگاه و تیم‌های کشوری است.

او ابراز امیدواری کرد: فصل آینده، تیم مس شهربابک به لیگ دسته یک کشور صعود کند.

سلاجقه هیئت فوتبال شهربابک را یکی از هیئت‌های بسیار خوب استان معرفی کرد و گفت: از فرماندار، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهربابک که از جنس ورزش هستند و همچنین ابوالفضل نیکونام و علی هاشمیان مدیرعامل سابق باشگاه مس شهربابک که در پایه‌ها اقدامات خوبی انجام داده است، تشکر می‌کنم.

علیرضا دادگر دبیر هیئت فوتبال استان کرمان نیز در این جلسه گفت: فوتبال به دلیل محبوبیتش در اقصی نقاط کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و این رؤسای هیئت‌ها را وادار می‌کند که برای پیشبرد توسعه ورزش فعالیت مضاعفی داشته باشند.

او وجود مس در کرمان را مغتنم دانست و افزود: باشگاه مس شهربابک فرصتی است که می‌تواند شهربابک را در سطح کشور مطرح کند، اما نباید فعالیت باشگاه‌ها در شهرستان نیز غافل شویم.

دادگر تصریح کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت ایجاد توازن و وفاق است و ما برای پیشبرد اهداف هیئت فوتبال شهربابک در همواره در خدمتیم.

ناصر نعمت سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان شهربابک هم در ادامه ضمن تشکر از نیکونام رئیس سابق هیئت فوتبال ابراز امیدواری کرد: داود ابراهیمی رئیس جدید این هیئت در مسیر نشاط و سلامت جامعه کوشا باشد.

او از پیشکسوتان خواست: در راه پیشبرد اهداف فوتبال، اداره ورزش و هیئت فوتبال را همراهی کنند.

نعمت از افتتاح چند زمین چمن فوتبال و سالن ورزشی در آینده ای نزدیک خبر داد.

ابوالفضل نیکونام رئیس سابق هیئت فوتبال شهربابک نیز ضمن تشکر از مجموعه هیئت فوتبال بیان داشت: طی شش سال که این سِمَت را عهده دار بودم اقدامات مناسبی در بخش‌های عمرانی، برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال انجام شده است.

او از توجه به آکادمی‌ها و مدارس فوتبال یاد کرد و افزود: از همه پیشکسوتان و باشگاه‌های شهرستان که در کنار هیئت و حامی ما بودند، سپاسگزارم.

داود ابراهیمی رئیس جدید هیئت فوتبال شهربابک هم گفت: کار در هیئت فوتبال بسیار سخت و پر حاشیه است و ما به سمت همه دست اندرکاران و پیشکسوتان فوتبال شهرستان دست یاری دراز می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار