مک مستر: خروج نیرو‌های آمریکایی از افغاستان غیرعاقلانه است

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا طرح ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغاستان را غیرعاقلانه خواند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- در مصاحبه‌ای که قرار است روز یکشنبه روی آنتن تلویزیون برود، برنامه رئیس جمهور برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را "غیرعاقلانه" خواند.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با حضور در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی بی اس ضمن انتقاد از مذاکرات آمریکا با طالبان و طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان اظهار کرد چنین عملکردی امنیت را از آمریکا می‌گیرد.

مک مستر در این مصاحبه به میزبانی اسکات پِلی که روز پنجشنبه ضبط شد، گفت: سیاستی که رئیس جمهور در این زمینه پیش گرفته است در واقع همکاری با طالبان علیه دولت افغانستان است.

او افزود: من فکر می‌کنم این یک سیاست غیرعاقلانه است. آنچه ما در افغانستان نیاز داریم یک تعهد مداوم برای کمک به دولت افغانستان و کمک به نیرو‌های امنیتی افغانستان است که همچنان بار سنگین این جنگ را متحمل می‌شوند.

برنامه ۶۰ دقیقه گزارش داد که مک مستر در کتاب خود تحت عنوان "میدان‌های جنگ" می‌نویسد که ترامپ با دادن امتیاز بیش از حد به طالبان، زندگی سربازان آمریکایی را که در افغانستان کشته شده اند "بی ارزش" کرده است.

مک مستر در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: سازمان‌های تروریستی که تهدیدی برای ما محسوب می‌شوند اکنون از ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۱ قوی‌تر هستند. کسانی که حملات قتل عام ۱۱ سپتامبر را انجام دادند، فارغ التحصیلان مجاهدین در برابر اشغال شوروی سابق در افغانستان بودند. امروز، ما با القاعده و عناصر داعش روبرو هستیم که بزرگتر و قدرتمندتر هستند. آن‌ها همچنین به توانایی‌های مخرب بیشتری نیز دسترسی دارند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، که از فوریه ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸ خدمت می‌کرد، اظهار کرد که آمریکا به دلیل شیوع کووید-۱۹ و تأثیر اقتصادی مرتبط با این بیماری واگیر و افزایش تنش‌های نژادی و سوءاستفاده مخالفان از ضعف ها، ضعیف‌تر شده است.

مک مستر همچنین یکی از مخالفان و منتقدان خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه است و این اقدام دولت را محکوم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
هر کشوری در سر تا سر جهان از شما آمریکایهای و صهیونیستهای نژادپرستان جنایتکاران سفاکین خبیث ملعونین فاسدین فاسقین دروغگویات تروریستهای شکنجه گران ظالمین و ستمگر بی عدالت بی حقوق بشر تبعیضگران غارتگران باجگیران دزدان بی شعور اهل جهنم اسفل السافلین پیروی و حمایت کند یعنی به تمامی ملتها و دولتهای انسانهای آزاده اندیشان خردمندان نخبگان لایق و شایسته سر تا سر جهان اعلام کرده که ملت و دولت ما برده حلقه بگوش تووسری خوره و خر بارکش فراعنه برده داران آمریکایی آشغال کله های بی خرد و بی منطق سفاکان شیطان صفتان اهل جهنم اسفل السافلین هستیم که بویی از شرافت و انسانیت و خرد و عدل و عدالت و استقلال و جوانمردی و حقوق بشر نبرده ایم و واقعا خاک عالم بر سر خر هر کشوری که از دولت ملعون ترامپ پست فطرت آشغال کله عقب افتاده ذهنیهای روانپریش اراذلین اوباش های فراعنه برده داران عصر جدید نوین پیروی کنند خود مردم مملکت آمریکا چش دیدنشون رو ندارند و مداوم بر علیه دولت سفاک جنایتکار بی رحم و بی انصاف بی حقوق بشر بی عدالت و تبعیضگر نژادپرست ترامپ دارن قیام و انقلاب می کنند از زمین و آسمان داره برشون عذابهای مختلف الهی می بارد که دولتها و ملتهای جهان را آگاه کنند که چقدر این دولتهای آمریکایی ناخلف و غیر انسانی هستند واقعا بدا به حال احوال کشورهایی که از دولت ترامپ ملعون تروریست جنایتکار و همپیمانان ملعونش حمایت کنند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار