نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاثیری بر اوضاع ایران ندارد

امام جمعه رابرگفت: برخی وادادگان داخلی منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند که از نظر اقتصاد در کشور ما اتفاق‌های خاص بیفتد؛ اما انتخابات آمریکا هیچ فرقی در معیشت ما ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی، خطیب جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی با تسلیت فرا رسیدن ماه صفر و حوادث تلخی که در این ماه مثل شهادت دخت سه ساله سیدالشهداء، شهادت پیامبراکرم (ص) و امام رضا (ع) رقم خورد به بیان ابعاد شخصیتی عقیله بنی هاشم(ع) پرداخت و گفت: مهم ترین خصوصیت حضرت زینب (س) ولایت پذیری او بود که نه به عنوان یک خواهر؛ بلکه به عنوان امام و حجت خود دنبال امام حسین (ع) راه افتاد.

او دومین ویژگی مهم حضرت زینب (س) را تسلیم بودن به رضای حق عنوان کرد و افزود: حضرت زینب (س) در کربلا و صحنه عاشورا جزع و فزع نکرد؛ بلکه با آرامش صحنه عاشورا را مدیریت کرد که نشانه تسلیم محض بودن به رضای خداوند بود، یعنی کسی که اصول را پذیرفت باید در فروع دین نیز تسلیم محض باشد.

امام جمعه رابر با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور افتخارات، شهامت ها، رشادت‌ها، شهادت‌ها و یادآورمردانی  است که مردانگی کردند.

او با اشاره به اهمیت و ضرورت پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: شرایط امروز ما مشابه  ۸ سال جنگ تحمیلی است و امروز نظام ما بر سر دو راهی مقاومت یا سازش قرار گرفته که در  ۸ سال جنگ تحمیلی مقاومت را ترجیح دادند و پیروز شده و به عزت رسیدیم و امروز هم باید از تجربیات دفاع مقدس عبرت بگیریم. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی انتقال تجربه دفاع مقدس و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را نیاز امروز جامعه عنوان کرد. 

او  ایمان راسخ به پروردگارعالم، توسل به ائمه (ع)  و الگوپذیری از رهبران دینی تا رسیدن به هدف نهایی و روحیه ولایت پذیری را از عوامل پیروزی در دفاع مقدس عنوان کرد.

امام جمعه رابر اظهار کرد: ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران را محکم کردیم.

او با اشاره به اینکه شاید به ذهن جوانان ما خطور کند؛ چرا دفاع مقدس؟ که باید گفت: در دوران دفاع مقدس دنیای استکبار در مقابل اسلام قد علم و صف آرایی کرده بود که جوانان ما جرعه‌ای به نام مکتب عاشورا نوشیده و به امام و منویات امام (ره) اقتداکرده و مکتب‌هایی ساختند که از آن سلیمانی‌ها روییده شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تزریق انرژی نهضت بیداری اسلامی و نیروی مقاومت در کشور‌های مسلمان، اعراب را واداشت که زیر چتر غرب و شرق برای مبارزه با کشور ما قرار بگیرند، بیان داشت: به مددالهی همه نقشه‌ها و طرح‌های دشمن از ابتدای جنگ تحمیلی با شکست مواجه شده و امروز هم هر نقشه و توطئه آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

او با اشاره به خباثت دشمنان زخم خورده نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: برخی وادادگان داخلی ما منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند که از نظر اقتصاد و معیشت در کشور ما اتفاق‌های خاصی بیفتد؛ اما برای افراد اهل بصیرت و با درک و شعور واضح است  که انتخابات آمریکا هیچ فرقی در معیشت ما ندارد و گرگ گرگ است.

امام جمعه رابر گفت: تمرکز دشمن بر ۴ حوزه امنیت، سلامت، معیشت و وحدت مردم است که به فضل الهی و با عنایات امام زمان (عج) و منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در این زمینه همان گونه که کمر دشمن  را در دوران  ۸ سال دفاع مقدس شکستیم، اکنون نیز طعم تلخ شکست را به دشمن خواهیم چشاند. 

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار