ملی پوش تیم ملی واترپلو:

مربیان ورزش‌های آبی درآمد ندارند/ از نظر مسئولان فقط فوتبال ورزش است

الماسی گفت: تعطیلی استخر‌ها باعث شده است که مربیان ورزش‌های آبی کار خود را از دست بدهند و درآمدی نداشته باشند.

ارشیا الماسی ملی پوش واترپلوی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون هیچ کدام از مربیان شنا، واترپلو و ناجیان استخر نتوانستند به علت تعطیلی استخر‌ها درآمدی داشته باشند. یکی از ملی پوشان واترپلو که اجاره نشین است به علت تورم و نداشتن درآمد توانایی پرداخت اجاره منزل خود را ندارد و مجبور است شب‌ها در ماشین خود بخوابد.

او گفت: ۲ سال است که از افتخار آفرینی و تاریخ سازی ملی پوشان در بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌گذرد. ملی پوشان واترپلو حدود ۷ ماه است که سکوت کرده و مشکلات را مطرح نکرده اند. ما در اسفند ماه سال ۹۸ شانس کسب سهمیه در مسابقات انتخابی المپیک را داشتیم. متاسفانه تاکنون کسب سهمیه المپیک توکیو برای ما محقق نشده است چرا که به علت شیوع ویروس کرونا رقابت‌های انتخابی المپیک لغو شد.

او بیان کرد: اکثر مکان‌های عمومی همچون باشگاه‌های ورزشی آغاز به کار کرده اند. البته لیگ برتر فوتبال هم شروع شده است. چرا استخر‌ها برای آغاز تمرینات ملی پوشان بازگشایی نمی‌شود؟ نمی‌دانم مسئولان می‌دانند یا خیر، اما ورزشکاران رشته‌های آبی برای دستیابی به موفقیت نیاز به تمرین مستمر دارند. ما باید به ازای هر یک روز تمرین نداشتن ۲ هفته تمرین کنیم تا به آمادگی قبلی خود برسیم.

مربیان ورزش‌های آبی درآمد ندارند/ از نظر مسئولان فقط فوتبال ورزش است

به ورزشکاران به چشم سرمایه ملی نگاه نمی شود

الماسی عنوان کرد: مسئولان به ورزشکاران به عنوان سرمایه ملی نگاه نمی کنند. قهرمانان ملی نیاز به حمایت مسئولان ورزشی دارند.گویا رشته‌های آبی برای مسئولان اهمیتی ندارد. پس از پایان لیگ برتر واترپلو تیم پرسپولیس یک ریال  از مبلغ قرارداد بازیکنان واترپلوی خود را پرداخت نکرد. چرا باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که با بازیکنان فوتبال قراردادهای میلیاردی می‌بندد،  پول بازیکنان واترپلو را پرداخت نمی‌کند؟

ملی پوش واترپلو اظهار کرد: من در لیگ برتر واترپلو با تیم دانشگاه آزاد قرارداد داشتم اما فقط ۵۵ درصد کل مبلغ قراردادم را دریافت کرده ام. در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا استخر‌ها تعطیل است و ما منبع درآمدی نداریم. 

الماسی اظهار کرد: مسئولان فقط فوتبال را ورزش می‌دانند و رشته واترپلو را اصلا ورزش محسوب نمی‌کنند. مطمئن باشید ما بیشتر از حق خود از مسئولان نمی‌خواهیم. من از ۱۶ سالگی عضو تیم ملی بودم و در ۲۱ سالگی مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کردم. پس از آن توانستم لژیونر شوم و در صربستان آقای گل سوپر لیگ شوم. بیش از ۷ ماه است که هیچ اردویی برای ما برگزار نشده است.

او گفت: فدراسیون شنا هیچ برنامه‌ای را تاکنون برای رقابت‌های قهرمانی آسیا که در آذر ماه برگزار می‌شود به ما اعلام نکرده است. حتی ما برگزار شدن رقابت‌های قهرمانی آسیا را از طریق خبرنگار‌ها مطلع شدیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار