در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یک درصد از مساحت جهان مختص به معادن ایران/ سهم ۳۳ درصدی فولاد در صادرات غیرنفتی

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به مساحت معادن ایران که یک درصد مساحت جهان است، توانسته ایم یک درصد از ذخایر معدنی جهان به خود اختصاص دهیم.

فولادبهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  ظرفیت‌های بخش معدن کشور اظهار کرد: در ایران ظرفیت‌های معدنی و صنایع وابسته زیادی وجود دارد به طوری که یک درصد از مساحت جهان مختص به معادن کشور ماست.

وی افزود: با توجه به مساحت معادن ایران که یک درصد مساحت جهان است، توانسته ایم یک درصد از ذخایر معدنی جهان را نیز برای بخش صنایع معدنی کشور اختصاص دهیم.
بیشتر بخوانید

مشکل تامین ورق در حوزه لوله و پروفیل/ گرانی مواد اولیه به دلیل توزیع نامناسب


رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: بخش معدن کشور به دلیل ظرفیت‌ها و تاثیر‌های مثبتی که در بخش‌های مختلف اقتصاد دارد، اخیرا مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قرار گرفته که این موضوع می‌تواند بر رشد بخش معادن تاثیر گذار باشد.

شکوری تصریح کرد: فولاد یکی از بخش های مهم بخش معدن است که در زمینه صادرات و درآمد‌های ارزی توانسته است سهم ۳۳ درصدی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در صورتی که از بخش معادن و صنایع معدنی حمایت‌های لازم به عمل آید، این بخش می‌تواند یکی از جایگزین‌های مناسب برای صادرات و درآمد‌های ارزی باشد.
 
صنایع معدنی

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: سهم بخش معدن در تولید ناخالص ملی بسیار ناچیز و در حدود یک درصد است، اما سهم صنایع معدنی و کالا‌هایی که در این زمینه در کشور تولید می‌شود، بیش از ۲۰ درصد است.

شکوری با اشاره به سهم معادن کوچک و متوسط ابراز کرد: ۹۸.۳ درصد از معادن کشور را معادن کوچک و متوسط تشکیل داده است، که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد آن‌ها تعطیل است و هیچ گونه فعالیت استخراجی در آن‌ها انجام نمی‌گیرد.

وی در خصوص مشکلات معادن تعطیل گفت: از مشکلات معاون تعطیل می‌توان به ذخیره سازی، زیر ساخت‌های غلط و تامین منابع مالی اشاره کرد که در شورای احیا معادن به دنبال حل این مشکلات هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار