ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، از جمله تحریم‌های تسلیحاتی بازگشته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه خواند و مدعی شد: امروز، آمریکا از بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی، که پیش‌تر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.

مایک پمپئو مدعی شد: تحریم‌ها متعاقب فرآیند اسنپ‌بک (سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌ها موسوم به مکانسیم ماشه) ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند. در تاریخ بیستم آگوست، ایالات متحده درباره عدم اهتمام ایران به تعهدات برجامی‌اش، به رئیس شورای امنیت اطلاع داد.

در همین حال مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شب گذشته طی اظهاراتی مدعی شد که کارزار فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران، فعالیت کشورمان در منطقه را محدود کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه درباره بازگردانده‌شدن تحریم‌ها علیه ایران همچنین مدعی شد: این اطلاعیه، فرایند ۳۰ روزه‌ای را آغاز کرد که منجر به بازگشت تحریم‌های پیش‌تر لغو شده سازمان ملل شد، که در ساعت ۸ شب وقت تابستانی شرقی روز ۱۹ سپتامبر (۴:۳۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران) اجرایی شد. این یعنی که از امروز، تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵ و ۱۹۲۹ که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، دوباره فعال شده‌اند.

مایک پمپئو مدعی لغو شدن اقدامات ذکر شده در پاراگراف‌های ۷، ۸ و ۱۶ تا ۲۰ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل شد و افزود: ایالات متحده این تصمیم قاطع را گرفت، زیرا علاوه‌بر عدم اجرای تعهدات برجامی توسط ایران، شورای امنیت هم محدودیت تسلیحاتی بر ایران را تمدید نکرد، چیزی که برای ۱۳ سال در جریان بود. انفعال شورای امنیت می‌توانست راه را برای ایران جهت خرید تمام انواع تسلیحات متعارف در تاریخ هجدهم اکتبر هموار کند. جهان خوش‌شانس بود که آمریکا اقدام مسئولانه‌ای برای جلوگیری از روی دادن چنین چیزی را انجام داد. 

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای این کشور علیه ایران اعلام کرد: ما، مطابق با حقوق خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱، فرایند اسنپ‌بک را آغاز کردیم تا عملا تمام تحریم‌های ملغی‌شده سازمان ملل از جمله محدودیت تسلیحاتی را احیا کنیم. به تبع این اقدام، جهان امن‌تر خواهد بود. ایالات متحده از تمام اعضای سازمان ملل انتظار دارد به صورت کامل به الزامات خود برای اجرای این اقدامات پایبند باشند. علاوه بر محدودیت تسلیحاتی، این شامل محدودیت‌هایی مانند تعامل با ایران در فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی و بازفرآوری، ممنوعیت ساخت و آزمایش موشک بالستیک توسط ایران و تحریم‌ها بر انتقال فناوری‌های مرتبط با هسته‌ای و موشکی به ایران می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای واشنگتن کشور‌های جهان را در صورت مخالفت با اجرای تحریم‌های ادعایی تهدید کرد: اگر اعضای سازمان ملل الزامات خود برای اجرای این تحریم‌ها را اجرا نکنند، ایالات متحده آماده است از اختیارات داخلی برای اعمال عواقبی بر آن‌ها استفاده کند و مطمئن شود ایران از عواید فعالیت‌های ممنوع‌شده توسط سازمان ملل، بهره‌مند نمی‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در حالی که ایالات متحده خود بزرگترین تامین‌کننده سلاح و تجهیزات برای تروریست‌ها در جهان است، مدعی شد: توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، ایران را آنطور که وعده داده شده بود، به پیوستن به جامعه ملل تهییج نکرد. اگر بخاطر اقدام آمریکا در احیای محدودیت‌های سازمان ملل نبود، رژیم ایران به زودی می‌توانست با آزادی بیشتر به خرید و فروش سلاح در سراسر جهان بپردازد. به دلیل عیوب برجام، ایران تقریبا ۵ سال به انقضای محدودیت‌ها بر برنامه غنی‌سازی اورانیوم و فعالیت‌های مرتبط با بازفرآوری نزدیک شده که به طرز غیرقابل قبولی این کشور را به ظرفیت خطرناک طغیان هسته‌ای نزدیک کرده است. به لطف بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، ایران اکنون ملزم به تعلیق فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی، بازفرآوری و آب‌سنگین است.

در بیانیه ادعایی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت‌های واشنگتن از تروریسم بین‌المللی و بوجودآوردن داعش همچنین آمده است: ما هرگز به اولین کشور حامی تروریسم دولتی اجازه دستیابی به مرگبارترین سلاح جهان را نمی‌دهیم. در روز‌های آینده، ایالات متحده گستره‌ای از اقدامات بیشتر برای تقویت اجرای تحریم‌های سازمان ملل و همچنین پاسخگو کردن ناقضان آن‌ها را اعلام می‌کند. کارزار فشار حداکثری ما بر رژیم ایران ادامه دارد تا زمانی که ایران به توافق فراگیر با ما جهت مهار کردن تهدیدات اشاعه و توقف آشوب‌پراکنی، برسد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ببخشیدمامیگیم مرگ برامریکا ...درعوض امریکاشعارنمیده بایک امضاکل ایران رابه بیچارگی میکشاندبله تحریم به شمامسئولان چندده میلیون حقوق بگیراسرنداردمردم بیچاره بدبخت تواین وسط گیرکرده .شمانبایدامروزرانگاه کنی فرداهاراببینیدنه پسرازدواج میکند نه دخترشهر...ولی اینوبگم ا مریکاازبابت جنگ هیچ غلطی نمیتواندبکندبه تنهای به 10سربازامریکاحریف هستم امتحان مجانی ..ولی تحریم داخلی مارابیچاره کرده ..خداوندیاروحانی رابکشدیاترامپ مانجات پیداکنیم مرگ براصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
جهان جای رقابت آمریکا چه خری است که بتواند ترمز ایران را بکشد نه ایران بلکه هر کشوری باید به قله های دانش و توانایی برسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پس دلار ۲۷چیه.دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۱۲:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
باسلام مگه دولت نمی گوید آخر تحریم ها را برای ما اجرا کرده اند پس چرا این همه نگرانی ودلهره
آقای دولت ، ملت در بدترین فشار اقتصادی ومعیشتی قرار دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
باسلام تحریم فقط به مردم محروم استان های کشور مثل کهگیلویه و بویراحمد وسیستان بلوچستان چهار محال و بختیاری و لرستان فشار می آورد که در فقر زندگی می‌کنند و فرزندان بیکار دارند گرانی وتورم ومشکلات و معضلات اجتماعی وحوادث گوناگون به دنبال دارد
Georgia
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
واقعااین نظرات منفی چیه مردم میدهندمانمیزاریم امریکاغلط زیادی بکنه مطمئن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ما یا مسوولین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تو نمیذاری خب برو نذار.ماشالله بتو چشم نخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اون نظرات منفی بخشی از اثر تحریمهاست راست گفتن سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
کد خداست و تحریم میکند و ما هم هیچ غلطی نمیتوانیم بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
روحانی راست میگه ما چندین بار پیروز شدیم اول برجام .. دوم پرکردن صنعت هسته ای با بتون . سوم برگشت همه تحریما .چهارمین پیروزی شهادت حاج قاسم..ارزش پول ملی/ فروش نفت/ و حالا بزرگترین پیروزی تحریمها با بازرسی آژانس هر دو را یکجا پیروز شدیم ....الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۲:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
امریکای اصلی همین دولت مردای نامرد کشورمون هستن که مملکتو به خاک سیاه کشیدن ومردمو بدبخت کردن
Iran (Islamic Republic of)
Moeinmm
۱۲:۲۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تبریک تبریک به خودم تبریک به همه تبریک به آقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ادعا نیست برگشت. امریکا هر کاری که گفت رو انجام داد شما چی یه برجام رو نتوانستید اتش بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چقدر روده درازى ميكنه
حتى حوصله نداشتم تا آخر مطالبش رو بخونم
در هر حال فكر نكنم حرف جديدى براى نيم قرن اخير داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ما پیروز شدیم مثل همیشه،الان هر ریال ایران تقریبا داره میشه 300 هزار دلار آمریکا!
بله ما میتوانیم و توانستیم و خواهیم توانست.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
برجام این همه منفعت داشت؟؟؟ چرا قبلا نگفته بودین؟؟؟ حالا که گام به گام داره تحریم ها برمی گرده تازه می فهمیم این برجام چقدر از تحریم ها رو لغو کرده بود!!
Iran (Islamic Republic of)
پیرمرادی
۱۱:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
امریکا هیچ غلطی نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فعلا که هر کاری بخواد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فکر میکنیم پمپو توهم زده وماشه تفنگ ابپاش بچشو زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آره مرفهین بی درد شما راست میگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تو رو خدا کوتاه بیاین.مردم نابود شدن. تحریم هیچ اثری روی شما نداره. و فقط برای ملت بدبخت و فلک زده است. خیالتون راحت همه از آمریکا میترسن.پس ها گل ایران نابود نشده کاری بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ایران عزیز
۱۱:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام ،طبق معمول میگن دیدی چطور امریکا هیچ غلطی نتونست بکنه و در اخر بعد سه ماه اذعان میکنن به تحریم و باقی ماجرا ،

دوستان برادران حقیقتا باید با جامعه بین المللی همراه شد دوران همراهی نکردن گذشت باید دیر یا زود قوانین بین المللی را در ایران اجرا کرد یا مقاومت کرد نابودی جامعه جوان کشور ،تحریم ،اغتشاش آشوب ، دلار ان تومنی و ماشین ملیاردی و... دید و لمس کرد ، لطفا مسئولین عزیز یه فکر اساسی بکنید قبل اینکه خیلی دیر بشه یا رومی رومی یا مصری مصری...
زنده باد ایران زنده باد اسلام یاعلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پیروزی ملت ایران چی شد پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
رفتن تالار اجاره کنن جشن بگیریم شماهم دعوتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خبرخوششون این بود ؟؟؟؟؟؟
چرا واقعا خجالت نمی کشند ؟؟؟؟؟
جشن برای خودشون بوده بدبختی و بیچارگی ملت ایران و می خواستند جشن بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۱:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
روز به روز شرایطمون داره سخت تر میشه فقیرتر شدیم ارزش پولمون کلی اومد پایین اینم خبر خوش دولت تدبیر و امید
گرونی سلام تبریک به دولت مردم روز به روز فقیرتر کردید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
احمق درجه یک پمپ :ایران تروریسم دولتی است یا ایالات منفجره؟ چه کسی با ژست رسانه ای مقابل دوربین شبکه های جهانی ترور شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی را بعهده گرفت و گفت:""این ترور با دستور من انجام شد.""آیا؟ رئیس احمق درجه یک تو نبود؟........
چه کسی در کارزارهای انتخاباتی با فریاد رسا باراک اوباما و هیلاری کلینتون را متهم میکرد که این ما( آمریکا ) بودیم که داعش و القاعده و طالبان را در منطقه آسیا و غرب آسیا آموزش دادیم و اعزام کردیم و با تسلیحات سبک و نیمه سنگین آنان را مورد حمایت لجستیکی و پشتیبانی قرار داده ایم چرا؟ هر وصله ای که به تن شما چسبیده را به این و آن نسبت میدهید؟ یعنی تا این حد احمق هستی؟ یا اینکه جهان سیاست بین الملل را بی شعور قلمداد میکنید؟ آنقدر اسناد ماهواره ای و شبکه ای از جنایات و اعمال شما وجود دارد که از شماره خارج است از لیبی تا لبنان تا سوریه تا عراق تا یمن تا افغانستان حتی در آمریکای لاتین همین کشور ونزوئلا....
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۱:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چندین روزه رییس جمهور خودشو مسخره همه کرد که قراره کاری بشه کارستون در صورتی که ما تحریم بودیم این تحریم های که میگن ممکنه اعمال بشه در زمان احمدی نژاد هم بود یعنی ببینید در اون زمان دولت تحت چه فشاری بود ولی اوضاع مملکت به مراتب بهتر از الان بود عذتمونو داشتیم صنعت هسته ای رو داشتیم اینقدر هم خودرو فراوان بود چند ماه تو نمایندگی خاک میخورد تا مشتری گیرش بیاد حالا چی هسته ای نیستیم عذتمونو دادیم از نان خوردن هم افتادیم همون الله که میگی بزنه به کمرت روحانی که کمرمونو خم کردی زیر اینهمه فشار
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۰:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سینی پراز فضولات خوک بیاورید این پمپئو و نتانیاهو و ترامپ کثیفتر از خوک میخواهند گوه بخورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ان بی عرضه 100 تا سکه را پس بده
Iran (Islamic Republic of)
کربلایی محمد
۱۰:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این ادعا نیست صدر در صد واقعیت است
خدا لعنت کن این دولت بی تدبیر و بی امید را مارا به فلاکت کشانده
شنبه و یک شنبه تازه از خواب بیدار شدم.دیدم تحریمها بیشتر شداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خب چرا قبول نمی کنین آقایان مسئول یا خوابین راست میگه دیگه الان وضعیت نابسامان کشور چی را نشان میده تحریم را دیگه هرچند مسئولین بی تدبیر چه میدانند تحریم چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
به به جمع دلار فروش های استانبول هم که جمعه، با چه ذوق و شوقی هم میان کامنت میزارن دلار شد 30 تومن، شد 40 تومن تا بیشتر جو رو ملتهب کنن و نون تو خون مردم بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مردک کودن گه زیادی میخورد هیج غلطی نمیتونید بکنید ایران وملت بزرگ ان امثال تو ورییس احمق را که ترامپ باشد زیر پا له میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اینم از برجام که دولت ازش دم میزد دیدین بدرد هیچی نخورد آقا راس میگفت با امریکا نمیشه مذاکره کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پس روسیه وچینی که بهشون چسبیدیم چکارمیکنن؟ دیشب ظریف گفت ترامپ بایدبگه غلط کردم .پس چیشد؟
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۹:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نیروهای مقاومت با حمله مستقیم به منافع اقتصادی و نظامی این قلدر میتوانند تصویر پوشالی آن را در جهان نابود کنند.. مردم دارند در فشار تحریم جان و مال خود را دست میدهند.. آیا دفاع در برابر امنیت مردم لازم نیست.. ما توان موشکی و قدرت هسته ای میخواهیم.. آمریکا را از منطقه بیرون کنید..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا لطف بزرگی به ما میکنه، نتیجش : شناخت امریکا برای مردم و بخصوص غرب زده ها، اصلاح قانون های اقتصادی و فسادزا در کشور، مجبور به راه اندازی تولیدی هایی که کشور نیازمند آن ها است و ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نهایت از گرسنگی مردنه دیگه، ولی باز هم گفتن مرگ بر آمریکا لذت بخشه.
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۹:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این تحریمها رو شورای امنیت اگر اعلام کنه درسته اگر تحریم های که قبلاً طبق یک فرایند های لغو شده باشند دیگه قابل برگشت نیستن بخدا فقط شعار هست این مردم ما هم فقط میترسم تا برن توصیف سکه ودلار وله فکر مردم بدبخت نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
# انتقام سخت !!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اینم از برجام که دولت ازش دم میزد دیدین بدرد هیچی نخورد آقا راس میگفت با امریکا نمیشه مذاکره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
حالا همه کاسه کوزه ها سر روحانی شکست دیگه الان که تازه ۱۰۰روز هم نشده مجلس انقلابی همه چی سه برابر شده چه توجیهی داری
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شنبه و یکشنبه روز پیروزی مردم ایران است چی شد کجا رفت روحانی چه پیروزی چه کشکی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
روحانی رفته تالار جشن بگیره برای پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
جشن پیروزی تو کدوم تالار بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شنبه و یکشنبه روز پیروزی مردم ایران است چی شد کجا رفت روحانی چه پیروزی چه کشکی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خبر خوب روحانی این بود قرار بود جشن بگیریم همه تحریما برگشت دلار سی تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خبر خوب روحانی این بود قرار بود جشن بگیریم همه تحریما برگشت دلار سی تومن
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این کنده لات پت و مت چقده کشورش تحقیر کرده و مسخره تمام جهانیان شدن دو تا پت و مت دیگه هم از منطقه رو با خودش همراه کرده
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تحریم تسلیحاتی ایران چند روز دیگه تمام میشه و خرید و فروش آزاد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام خدابرآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این حرف یعنی سلام خدا برشیطان حالت که خوبه انشاالله تا حالا نشنیدیم کسی بردشمن خودش سلام بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
لعنت خدا بر تو ی مزدور و امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
جـــان؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
کشوری مثل آمریکا که نزدیک ۳۰درصد اقتصاد دنیا را در اختیار داره ما که کمتر از دو دهم اقتصاد را در اختیار داشتیم و الان نداریم میخواین مقابله کنین واقعا تاسف برای همه مسئولین بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خدایش معنی این جمله نفهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ما ملت فقیر و زیر زیر زیر خط فقر بیچاره و تهی دست و بدبخت بودیم که بیچاره تر و نابود شدیم...خدا جونم خودت جای حق نشستی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خدایی بدبخت تر از ما هم توی دنیا هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خدایش نه افریقایی ها وضعیت بهتری دارن
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۹:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آرومتر چتونه مگه اصلأ چه خبره. اینقدر تحریم پمپ آب مگه دیگه چیزی اون ته ته ها مونده بود که شدید ترین وکشنده ترین رو پیاده کردی آخرش هم هیچ شد خاک بر سرتان که اینقدر پست وحقیر کثافت هستید دموکراسی جهانی شما این بود مردم ایران به شما شغال‌ها محل نمی گذارن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
لعنت به ذات پلید شیطان بزرگ .انشاالله عمرتان روبه زوال است.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ و تیمش روزای آخرشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ماشاالله نفس تان از جای گرم بلند میشه معلومه صبحانه کله پاچه نهار هم کباب و شب هم مرغ بریان میخورین
Iran (Islamic Republic of)
مجید چ
۰۹:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
کاسبان تحریم ناراحتید ؟
تحریم برنمی گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شکر خورده مرتیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
وقتی یه فرهنگی داریم که به غیر از فحش ،کار دیگه ای از دستمون بر نمیاد عاقبتمون میشه همین. خدا شر امثال تو رو از این کشور برداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
کثافت خورده نه شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اونیکه پایین نظر داده فرهنگ فحش راست میگه البته بعضیا هم که از خواب بیدار شدن صبح در دهانشان مرگ بر مثلا آمریکا یا اسراییل فقط بلدن شعار الکی بدهند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
هی پمپ : توافق همه جانبه با ما یعنی چه؟
یعنی همان توافقی که صدام حسین با کارشناسان سازمان انرژی اتمی با چراغ سبز شما برای ادعای تسلیحات هسته ای انجام داد و در نتیجه کشور عراق بمباران شبانه روزی شد و صدام حسین با طناب دار زده شد؟........تا همین الآن هم آب و خاک عراق را اشغال کرده و با قلدری می گوئیئد که ارتش ما نیامده که حالا بخواهد برود ما برای چاه های نفت و گاز عراق آمده ایم
یا اینکه منظور شخص سخیف شما این است که با توافقی جامع مانند کشور لیبی به بهانه منع اشاعه تسلیحات هسته ای که ئشبانه روزی با متحدان خودتان این کشور را بمباران کردید و معمرقذافی را به قتل رساندید و در نتیجه یک کشور پهناور و مستقل را به شرقی و غربی تقسیم کردید و اهل لیبی را با دستان اهل لیبی کشتار روزانه میکنید.............
ای احمق درجه یک کشورسربلند ایران نه کشور عراق است نه کشور لیبی ونه کشور سوریه.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آفرین ایران ما باج به هیچ قدرتی نمی‌دهد زیرا خودش قدرت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
باز گردوندن تحریمها ادعا نیست با قلدری همه کشورها رو مجبور به تمکین میکنه و کشورهای دیگه نشون دادن در مقابله با آمریکا میترسند
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا فعلا بره آتش سوزی های جنگل کالیفرنیا رو خاموش کنه البته اگر میتونه
۲میلیون هکتار طعمه حریق شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اونیکه پایین نظر داده هادی جان چی میگی اصلا وات د فاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این هم خبرخوش روحانی خخخخخخخخخخ واقعا خجالت داره رییس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تحریم شدیم؟ سلام دلار ۴۰ تمنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تحریم بودیم تحریم تر هم شدیم البته دودش به چشم ملت بینوا میره وگرنه مسئولین که غمی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چه جالب ادعا.
شد مث بقیه برجام امریکا خارج شد و بقیه ماندن اما در عمل هیچ فقط حرف بود. الانم اینکار و در عمل تحریما اعمال میشه اما در ظاهر اروپاییا میگن...... اما در عمل.....

این ها همش بازی و تقسیم کار هست بین امریکا و بقیه اما متاسفانه ظریف میاد عوام فریبی میکنه اما تحریما در عمل اجرا خواهند شد. همه اینها بازی از پیش تعیین شده است فقط ظاهر رو حفظ میکنن اروپایی ها تا اهدافشون از برجام برسن اما هداف ماصفررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
رضا رضایی
۰۸:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ادعا نیست داداش هرکاری بخوان انجام میدن ! میفهمی؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
عمراً که بتونه هر کاری انجام بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بهتر است بجای فروختن کشور به چین و روسیه با آمریکا رابطه داشته باشن هرچند رفاه ملت بعضی از آقایان را در کشور ذلیل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بمیر بابا !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
امریکا زور الکی میزنه
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۱:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فعلامردم دارن زور میزنن تا زندگیشون بچرخه گرونی سلام علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ترامپٌ که میبینم یاد فیلم تنها در خانه میوفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آره معلومه از وضعیت این روزای کشور
آخرین اخبار