آغاز پرواز‌های تهران-استانبول/ نرخ بلیت ترکیه به ۵ میلیون تومان رسید

طبق گفته مسئولان هواپیمایی، پرواز‌های ترکیه توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی در هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که  تاکنون چندین بار  پروازهای ترکیه به تعویق افتاده بود این بار به نظر می رسد که رایزنی‌های وزارت امور خارجه به نتیجه رسیده و مقرر شده که شرکت های هواپیمایی داخلی و تعدادی از شرکت های هواپیمایی خارجی از جمله ترکیش ایر پروازهای ترکیه را انجام دهند.

پیش از این ۴ بار اعلام شده بود که پرواز‌های ترکیه  انجام خواهد شد، که آخرین آن ۱۱ شهریور ماه بود اما متاسفانه باز هم کشور ترکیه زیر حرف خود زد و بلافاصله یک روز بعد از بازکردن سامانه فروش مجدد بلیت اعلام کرد که پرواز‌ها به تعویق افتاده و آخرین تاریخ پرواز را ۱۱ مهر ماه اعلام کرد.

در همین خصوص زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی چندی پیش در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد که مردم فعلا بلیت ترکیه نخرند چرا که همچنان در حال رایزنی با این کشور هستیم.

زمان اولین پرواز تهران_استانبول اعلام شد

این در حالی بود که تنها یک شرکت هواپیمایی قطری در این ایام برخی از مسافران را با نرخ‌های نجومی از جمله ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به مقصد استانبول جابه جا می‌کرد و این خود باعث اعتراض بسیار زیادی از مسافران شده بود، همین اعتراضات باعث شد که شرکت هواپیمایی ماهان در اطلاعیه ای اعلام کند که از اول مهر اولین پرواز توسط ماهان انجام می‌شود، اما شرکت‌های هواپیمایی دیگر هم می‌توانند با ارائه تقاضا نسبت به برقراری مجدد پرواز تهران-استانبول اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است به همراه داشتن جواب آزمایش منفی کرونا از آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مربوط به حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز ضرورت دارد.

درهمین رابطه حرمت الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش مرحله ای نرخ بلیت‌ پرواز ترکیه خبر داد و گفت: امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده و ورود شرکت‌های هواپیمایی داخلی نرخ بلیت‌ مسیر ترکیه به ۵ میلیون تومان برسد.

او با اشاره به اینکه با رایزنی‌های انجام شده ترکیش ایر به زودی پرواز‌های مسیر ایران_ترکیه را انجام می‌دهد، ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده تعداد دیگری از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در این مسیر پرواز‌ها را به زودی انجام می‌دهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، توضیح داد: پیش از این اعلام شده بود انجام پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی داخلی باعث شکسته شدن حباب قیمت‌ها در این مسیر خواهد شد.

رفیعی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی به زودی در این مسیر مسافران را جا به جا می‌کند،  اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که قیمت بلیت مسیر ترکیه به نرخ معقول ۵ میلیون تومان برسد البته ممکن است برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی نرخ بلیت این مسیر را ۲ میلیون تومان بالاتر و یا شرکت‌های داخلی ۲ میلیون تومان ارزان‌تر عرضه کنند.

او با اشاره به اینکه بازار پرواز‌های خارجی هم به بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد، گفت: با ورود شرکت‌های هواپیمایی داخلی و ایجاد رقابت و همچنین حضور بیشتر شرکت‌های هواپیمایی خارجی قیمت‌ها شکسته می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی هم چاره‌ای ندارند که نرخ بلیت‌ها را معقول‌تر به مسافران بفروشند.

رفیعی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته برخی از افراد و مسافران این مسیر چاره‌ای نداشته اند و مجبور بودند با نرخ‌های غیر قابل قبول به ترکیه بروند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، اضافه کرد: متاسفانه در ماه‌های گذشته برخی از کج سلیقگی‌ها باعث شده بود که شرکت هواپیمایی خارجی از جمله ترکیش ایر در ایران حضور پیدا نکند و همین موضوع باعث شده بود تنها یک شرکت هواپیمایی خارجی مانند قطر ایروز مسافران را با نرخ‌های نجومی جا به جا کند.

او تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر شرکت هواپیمایی ماهان شرکت هواپیمایی مانند ایران ایر، ایران ایر تور و بسیاری از شرکت‌های داخلی پرواز‌ها را انجام می‌دهند و امیدواریم بعد از این شاهد افزایش پرواز‌ها در این مسیر باشیم.

او با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته تقریباً هر روز یک پرواز به کشور ترکیه خواهیم داشت، گفت: این طور که ترکیش ایر اعلام کرده به نظر می‌رسد هر روز یک پرواز به ترکیه داشته باشد، همین افزایش پرواز‌ها به ترکیه باعث شکسته شدن قیمت‌ها خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به اینکه پرواز‌های مسقط و بحرین هم به زودی انجام می‌شود، گفت: پیش از این شرکت هواپیمایی عمان اعلام کرده بود که برای جا به جایی مسافر استانبول حاضر است مسافران را به مسقط و از آنجا به استانبول ببرد و این نرخ‌ها با قیمت ۱۰ میلیون تومان انجام می‌شود، اما هم اکنون با انجام این پرواز‌ها دیگر نیازی به این  پرواز‌ها نیست.

اوبا اشاره به اینکه فردا مجوز‌های پرواز به ترکیه گرفته می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که از هفته آینده و یا اواخر این هفته پرواز‌ها به ترکیه آغاز شود.

منفی بودن آزمایش کرونا شرط فروش بلیت تهران-استانبول

رفیعی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین دستور وزارت بهداشت تمامی مسافران ترکیه باید آزمایش کرونا را انجام دهند افزود: بدون انجام آزمایش و منفی بودن تست آن‌ها اجازه پرواز داده نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی در پایان، گفت: با رایزنی‌های انجام شده به زودی پرواز‌های مسقط و بحرین هم انجام می‌شود.

امیدواریم هرچه سریعتر این پرواز‌ها در مسیر‌های مختلف به ویژه کشور ترکیه انجام شود تا شاید حبابی که در بازار پرواز‌های خارجی ایجاد شده است شکسته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلیت هواپیما ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا محرابی
۱۰:۰۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام. مرز زمینی بازه یا بسته؟؟؟کسی اطلاع داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خداکنه همه مسیرها باز بشه تا مردم بتونن خارج بشن تا حدااقل امیدشون برای زندگی از بین نره !!! قریب یکسال گیر کردیم اینجا !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
همینکه راهی باز بشه برای خروج از ایران و اینکه آدم به خودش بگه تمام شد !!! گرانی / تورم / کمبود / خبر بد جای شکر داره تو این وضعیت امیدواریم تمام مرزها باز بشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تیترهای شما برای چی گران شد ایا ارزان میشود
به پنج برابر قیمت میفروشین ملتو میکشین به تب راضی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نرخ بلیت یا بلیط؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بزرگوار بلیت به زبان و نوشتار فارسی نوشته می شود و کلمه بلیط عربی..
ممنون از توجه شما
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۱:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
حیف مفتی عده ای فقط گدای سفرخارجی هستند حتی اگر بحرین باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تو این اوضاع مرض کرونا فقط همین رو کم داشتیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
الفرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بلیط سفر از تهران به استانبول ۵ میلیوت تومان ، چه کسی را می ترسانید .آنهایی که دارند ۵ میلیون تومان برایشان مثل ۵۰۰۰ریال برای ما می باشد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
عجب ترکیه کرونا نداره اما عراق کرونا داره اصلا در تعجب آدم خشکش میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
برادرجان یا خواهر جان: پولدارها ، بی غمها ، لاابالیها ، غرب زده ها ، و.... که کرونا نمی گیرند . ولی ولی ، قربون امام حسین برم ، بهتر اُست از دست بعضی مسئولین هیچ چیز نگویم بهتر است .
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
شما الان وضعیت بهداشتی در عراق و ترکیه رو یکی میدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
از اینور هی میگید نمیدونم وارد موج سوم کرونا شدیم کشته ها فلان قد اضافه میشه ال میشه بل میشه. بعد مدارس باز میکنید پروازارو باز میکنید.... هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
یا ابوالفضل باید نذری بدی سوار هواپیما های ایران بشی
هر لحظه امکان سقوط داره
آخرین اخبار