معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

دانشگاه خوارزمی پتانسیل اشتغالزایی بالایی دارد

ستاری گفت: دانشگاه خوارزمی پتانسیل اشتغالزایی بالایی دارد و باید بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی پتانسیل اشتغالزایی بالایی دارد و با افتتاح مرکز رشد پردیس استان البرز دانشگاه در ۲ ماه آینده، به قطب نوآوری استان تبدیل خواهد شد و باید بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری کند.

ستاری ادامه داد: یک بخش بسیار مهم دانشگاه ها تغییرات فرهنگی آنها است ،دانشگاه باید با محیط پیرامون خود بیش از گذشته ارتباط داشته باشند به طوری که بیشترین درآمد خود را از فعالیت‌های ارتباط با صنعت و فروش پتنت و فعالیت‌های دیگر به دست آورند و دانشگاه خوارزمی این اراده را دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: دانشجو بعد از اینکه بهترین سال‌های عمر خود را در دانشگاه می‌گذراند لازم است بدون هیچ گونه نگرانی پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شود. اگر مشکل اشتغال وجود دارد به این معناست که آموزش درست نیست بنابراین نوع آموزش باید طوری باشد که دانشجو پس از گذراندن تحصیل خود بدون هیچ نگرانی کارآفرین شود یا در جایی مشغول به کار شود.

محصول، حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است

ستاری با بیان اینکه محصول، حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است، تصریح کرد: وقتی پول دولت در پژوهش تزریق شود، قطعا محصول به وجود نمی‌آید. دانشجویی که می‌خواهد مشکلات جامعه را حل کند باید با بخش خصوصی ارتباط برقرار کند به طوری که در فعالیت‌های پژوهشی او بخش خصوصی سرمایه گذاری کند. پژوهشی که صددرصد پولش از دولت به دست آید هیچ گاه به محصول منجر نمی‌شود.

او در پایان یادآوری کرد: آموزش باید به گونه‌ای باشد که بعد از هفت یا هشت سال در اقتصاد نتیجه دهد بنابراین باید به این موضوع به طور جدی توجه کنیم. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار